Üniversitemizden “Niçin Filial Terapi?” Konulu Etkinlik

Üniversitemiz Psikolojik Danışma ve Rehberlik Topluluğu tarafından “Niçin Filial Terapi?” konulu etkinlik düzenlendi. Gazi Üniversitesinden Doç. Dr. Kemal Baytemir’in konuk olarak katıldığı programa akademik ve idari personelimiz ile öğrencilerimiz katıldı.

“Niçin Filial Terapi?” konulu sunumunu dinleyenlerle paylaşan Doç. Dr. Kemal Baytemir, “Çocukların; yeme, içme, bakım, beslenme, uyku, korunma, güvenlik, koşulsuz kabul, sevgi, anlaşılmak, oyun oynamak, başkalarıyla etkileşimde bulunmak, güven, sınırlarını bilme, eğlence, kendini kabul, kendine saygı, özerklik, öğrenme, yeterli olmak, başarı, takdir görme, kendi olma, yaratıcı faaliyetlerde bulunma gibi ihtiyaçları bulunmaktadır. Çocuklarda psikolojik ihtiyaçlarla bağlanma arasındaki ilişki, bağlanma iki insan arasında oluşan duygusal bağı ifade eder. En temelde bağlanma, bakım verenlerin çocuğun ihtiyaçlarına, gönderdiği sinyallere yanıt vermesi ile gerçekleşir. Çocuk; beslenir, altı temizlenir, banyo yaptırılır, ağladığında teskin edilir, gülümsediğinde coşkusuna katılınır, sevilir, dokunulur, sarılıp sarmalanır. Yani ihtiyaçları karşılanan bebekler ya da çocuklar bakım verenleri ile güvenli bağ oluştururlar. Güvenli bir bakım veren- çocuk ilişkisinde, çocuğun ihtiyaçlarına duyarlı ve tutarlı olarak yanıt veren, empatik, anlayışlı, kabule dayalı bir ilişki vardır. Bağlanma ihtiyacı yaşam boyu devam eder.  Yaşam dönemlerinde bireyler, çocuklukta anne, baba; ergenlikte arkadaş, anne baba, öğretmen vb.; yetişkinlikte eş, anne baba, arkadaşlar; yaşlılıkta eş, çocuklar, arkadaşlar ile bağlanma yaşamaktadırlar. Bağlanmanın 3 fonksiyonu vardır. Yakınlık arama, güvenli üs ve sığınılacak liman. Güvenli bağ; sosyal yeterlilik, duygusal yeterlilik, mutluluk, esneklik, benlik saygısı, kendini kabul, özerklik, stresle daha iyi baş etme açısından önemlidir. Aynı zamanda güvenli bağ ve ilişki niteliği psikolojik sağlamlığın özünü oluşturan temel dinamiklerden biridir. Ebeveyn çocuk ilişki terapisi duygusal sosyal gelişimini; empati/kabul, dinleme/duygu düzenleme/normalleştirme, karar vermeyi destekleme, cesaretlendirme, yaratıcılığı destekleme, ilişkiyi rahatlatma, sınır belirleme açısından desteklemektedir.” dedi.

Program, Prof. Dr. Sevda Aslan’ın Doç. Dr. Kemal Baytemir’e katılımcı belgesini vermesi ve toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi.