Dönem 2 Ders Kurulları Amaç ve Hedefler

DÖNEM II EĞİTİM PROGRAMI AMAÇ VE HEDEFLER

Dönem II- Kurul I-Kan ve Bağışıklık Ders Kurulu

İlk ders kurulu 5 hafta süre ile 85 saat teorik, 54 saat pratik uygulama olmak üzere toplam 139 ders saatinden oluşmaktadır, bunların dışında öğrencilere araştırıp öğrenme imkanı sağlamak üzere ayrılmış serbest çalışma saatleri ders programının içerisinde yer almaktadır (26 saat).

Kurulun Amacı

Dönem II öğrencileri 5 haftalık Kan ve BağışıklıkDers Kurulu sonunda, kan, lenf ve bağışıklık sistemlerini oluşturan dokular ve organların genel yapıları ve fonksiyonlarını metabolik işlevlerle ilişkilendirme bilgi, tutum ve becerisini kazanacaklardır.

 

Kurulun Öğrenim Hedefleri

  1. Kan dokusunun anatomik ve histolojik yapısını açıklar,
  2. Kan hücrelerinin biyokimyasal ve fizyolojik süreçlerini kavrar,
  3. Kan ve lenf dokularının hemostaz, sıvı-elektrolit dengenin sağlanması, kan gazlarının taşınması, asit-baz dengesi, ısı regülasyonu, kanama, pıhtılaşma gibi görevlerini ve işlevlerini açıklar,
  4. Parazitleri ve paraziter hastalıkların patogenezini tanımlar,
  5. Eklembacaklılar ve kenelerin yaptığı hastalıkları açıklar,
  6. Enfeksiyon etkenlerinin oluşturduğu inflamasyonun doku ve organ sistemleri üzerinde yarattığı değişiklikleri ve enfeksiyona karşı savunma mekanizmalarını tanımlar,
  7. İmmün sistemin hücrelerini, temel özellik ve işlevlerini açıklar,
  8. Kompleman sisteminin yapısını, aktivasyon yolaklarını ve düzenlenmesini açıklar,
  9. Antijen ve antikorlarıntemel özellik ve işlevlerini açıklar,
  10. Hemogram, hemoglobin tayini, hematokrit değer belirlenmesi, kan sayımı, periferik yayma, kanama ve pıhtılaşma süreçlerinin test edilmesive koagülasyon testleri gibi kan ve lenfatik sistemin incelenmesinde kullanılan yöntemleri tanımlar,
  11. Kan ve lenf dokularının bozukluklarını genel hatlarıyla açıklar,
  12. Kan alma becerisi ve lenfatik system muayene becerilerini kazanır.

Dönem II- Kurul II-Dolaşım-Solunum Ders Kurulu

İkinci ders kurulu 6 hafta süre ile 98 saat teorik, 78 saat pratik uygulama olmak üzere toplam 176 ders saatinden oluşmaktadır, bunların dışında öğrencilere araştırıp öğrenme imkanısağlamak üzere ayrılmış serbest çalışma saatleri ders programının içerisinde yer almaktadır (24 saat).

Kurulun Amacı

Dönem II öğrencileri 6 haftalık Dolaşım-SolunumDers Kurulu sonunda, solunum ve dolaşım sistemlerini oluşturan dokular ve organların genel yapıları ve fonksiyonlarını metabolik işlevlerle ilişkilendirme bilgi, tutum ve becerisini kazanacaklardır.

Kurulun Öğrenim Hedefleri

  1. Dolaşım ve solunum sistemlerinin genel yapısını, lokalizasyonunu ve bu yapıların fonksiyonlarını anatomik ve histolojik açıdan açıklar,
  2. Dolaşım ve solunum sistemlerinde fonksiyonel olayları ve etkilerini fizyolojik ve biyokimyasal açıdan tanımlar,
  3. Dolaşım ve solunum sistemlerindeki bozuklukların nedenlerini ve etkilerini histolojik, fizyolojik ve biyokimyasal olarak açıklar,
  4. Kalpte oluşan biyoelektrik olaylar ve EKG’nin fizyolojik ve biyofiziksel temellerini kavrar,
  5. Solunum ve dolaşım sisteminin embriyolojik gelişimini tanımlar,
  6. Bakteriler gram (-) ve bakteriyel patogenezi açıklar,
  7. Solunum, dolaşım ve kardiyak muayene becerileri ile kalp seslerini dinleme ve EKG kaydı alma becerilerini kazanır.

Dönem II- Kurul III-Nöroendokrin ve Duyu Ders Kurulu

Üçüncü ders kurulu 7 hafta süre ile 145 saat teorik, 108 saat pratik uygulama olmak üzere toplam 253 ders saatinden oluşmaktadır, bunların dışında öğrencilere araştırıp öğrenme imkanı sağlamak üzere ayrılmış serbest çalışma saatleri ders programının içerisinde yer almaktadır (4 saat).

Kurulun Amacı

Dönem II öğrencileri 7 haftalık Nöroendokrin ve DuyuDers Kurulu sonunda, kafa iskeletinin bütünü, sinir, endokrin ve duyu sistemini oluşturan dokular ve organların genel yapıları ve fonksiyonlarını metabolik işlevlerle ilişkilendirmebilgi, tutum ve becerisini kazanacaklardır.

Kurulun Öğrenim Hedefleri

  1. Kafa ve yüz kemikleriningenel yapısını, lokalizasyonunu ve bu yapıların fonksiyonlarını anatomik, histolojik ve fizyolojik açıdan açıklar,
  2. Sinir sisteminin genel yapısını, lokalizasyonunu ve bu yapıların fonksiyonlarını anatomik, histolojik ve fizyolojik açıdan açıklar,
  3. Endokrin sistemin genel yapısını, lokalizasyonunu ve bu yapıların fonksiyonlarını anatomik, histolojik ve fizyolojik açıdan açıklar,
  4. Duyu sisteminin genel yapısını, lokalizasyonunu ve bu yapıların fonksiyonlarını anatomik, histolojik ve fizyolojik açıdan açıklar,
  5. Deri ve eklerinin fonksiyonlarını anatomik ve histolojik açıdan açıklar,
  6. Sinir dokusu ve hormon biyokimyasını tanımlar,
  7. Bakteriler gram (+) ve bakteriyel patogenezi açıklar,
  8. Baş boyun sistemi ve nörolojik muayene becerilerini kazanır.

Dönem II- Kurul IV- Metabolizma Ders Kurulu

Dördüncü ders kurulu 6 hafta süre ile zorunlu seçmeli ders dahil, 96 saat teorik, 104 saat pratik uygulama olmak üzere toplam 200 ders saatinden oluşmaktadır, bunların dışında öğrencilere araştırıp öğrenme imkanı sağlamak üzere ayrılmış serbest çalışma saatleri ders programının içerisinde yer almaktadır (32 saat).

Kurulun Amacı

Dönem II öğrencileri 6 haftalık MetabolizmaDers Kurulu sonunda, sindirim sistemini oluşturan dokular ve organların genel yapıları ve fonksiyonlarını metabolik işlevlerle ilişkilendirme bilgi, tutum ve becerisini kazanacaklardır.

Kurulun Öğrenim Hedefleri

  1. Sindirim ve endokrin sistemingenel yapısını, lokalizasyonunu ve bu yapıların fonksiyonlarını anatomik, histolojik ve fizyolojik açıdan açıklar,
  2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini açıklar,
  3. Sindirim sistemi metabolizması ve biyokimyasını tanımlar,
  4. Virüser, viral patogenez serolojik testleri açıklar,
  5. Nazogastrik sonda takma becerisini kazanır.

Dönem II- Kurul V- Ürogenital Sistemler Ders Kurulu

Beşinci ders kurulu 6 hafta süre ile zorunlu seçmeli ders dahil, 96 saat teorik, 84 saat pratik uygulama olmak üzere toplam 180 ders saatinden oluşmaktadır, bunların dışında öğrencilere araştırıp öğrenme imkanı sağlamak üzere ayrılmış serbest çalışma saatleri ders programının içerisinde yer almaktadır (31 saat).

Kurulun Amacı

Dönem II öğrencileri 6 haftalık Ürogenital SistemlerDers Kurulu sonunda, ürogenital sistemi oluşturan dokular ve organların genel yapıları ve fonksiyonlarını metabolik işlevlerle ilişkilendirme bilgi, tutum ve becerisini kazanacaklardır.

Kurulun Öğrenim Hedefleri

  1. Kadın ve erkek üriner sistem organlarının anatomik ve histolojik yapısını tanımlar,
  2. Kadın ve erkekgenital organlarının anatomik ve histolojik yapısını tanımlar
  3. Üriner ve genital sistemlerin embriyolojik gelişimini açıklar,
  4. İdrar biyokimyasını tanımlar,
  5. Böbrek fonksiyonları ve böbreğe yönelik hormonları tanımlar, idrar oluşumu ve miksiyon mekanizmasının fizyolojik süreçlerini açıklar,
  6. Mikozlar, antimikotikler ve kandidozları açıklar
  7. İdrarın fiziksel, kimyasal ve mikroskobik analizini açıklar,
  8. Gönüllülük çalışmalarını açıklar,
  9. İntramusküler, subkütan ve intravenöz enjeksiyon yapma becerilerini kazanır.

Dönem II- Kurul VI- Hücre Doku ve Neoplazmlar Ders Kurulu

Altıncı ders kurulu 5 hafta süre ile zorunlu seçmeli ders dahil, 65 saat teorik, 20 saat pratik uygulama olmak üzere toplam 85 ders saatinden oluşmaktadır, bunların dışında öğrencilere araştırıp öğrenme imkanı sağlamak üzere ayrılmış serbest çalışma saatleri ders programının içerisinde yer almaktadır (47 saat).

Kurulun Amacı

Dönem II öğrencileri 5 haftalık Hücre Doku ve NeoplazmlarDers Kurulu sonunda, ürogenital sistemi oluşturan dokular ve organların genel yapıları ve fonksiyonlarını metabolik işlevlerle ilişkilendirme bilgi, tutum ve becerisini kazanacaklardır.

Kurulun Öğrenim Hedefleri

  1. Patolojiyi tanımlar, teknik ve çalışma alanlarını açıklar
  2. Hücre zedelenmesinde genel mekanizmaları ve hücresel adaptasyon bozukluklarını tanımlar,
  3. Hücre içi birikimler ve kalsifikasyon konularını kavrar,
  4. Akut ve kronik iltihabın genel reaksiyonları ve mediatörlerini açıklar,
  5. Hücre ve dokuda rejenerasyon ve reparasyon kavramlarını açıklar,
  6. Genetik bozuklukların patolojisini kavrar,
  7. Hücre yaşlanması ve ölümü mekanizmalarını açıklar,
  8. Kanser biyokimyasını tanımlar,
  9. Hücresel ve hümoral immün yanıtların oluşumunu, tiplerini ve çalışma sistemini açıklar,
  10. Hümoral ve hücresel yanıtların nasıl düzenlendiğini, kontrol edildiğini açıklar,
  11. Neoplazi ve kanser kavramlarını açıklar,
  12. Tüm sistemlere özgü fizyopatolojik süreçleri açıklar,
  13. Gönüllülük çalışmalarını açıklar,
  14. Cerrahi yıkanma ve hijyen becerilerini kazanır.

Tablo TS 2.2.1-8. Dönem II-Kurul Dersleri Öğrenim Hedefleri ve Program Yeterlikleri Temel Roller İlişkisi ve Yeterlik Düzeyleri*

Kan ve Bağışıklık Ders Kurulu

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH2

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH3

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH4

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH5

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH6

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH7

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH8

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH9

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH10

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH11

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH12

3

3

3

3

-

-

3

3

Dolaşım Solunum Ders kurulu

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH2

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH3

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH4

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH5

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH6

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH7

3

3

3

3

-

-

3

3

Nöroendokrin ve Duyu Ders Kurulu

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH2

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH3

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH4

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH5

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH6

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH7

2

 

 

 

 

 

2

2

ÖH8

3

3

3

3

-

-

3

3

Metabolizma Ders Kurulu

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH2

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH3

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH4

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH5

3

3

3

3

-

-

3

3

Ürogenital Sistemler Ders Kurulu

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH2

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH3

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH4

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH5

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH6

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH7

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH8

2

2

2

2

2

2

2

3

ÖH9

3

3

3

3

-

-

3

3

Hücre Doku ve Neoplazmlar Ders Kurulu

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH2

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH3

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH4

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH5

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH6

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH7

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH8

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH9

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH10

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH11

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH12

2

-

-

-

-

-

2

2

ÖH13

2

2

2

2

2

2

2

3

ÖH14

3

3

3

3

-

-

3

3

ÖH: Öğrenim hedefi, PY: Program Yeterliği, PY1: Hekim, PY2: İletişimci, PY3: Ekip Üyesi, PY4: Lider ve Yönetici, PY5: Sağlık Savunucusu, PY6: Bilim İnsanı, PY7: Yaşam Boyu Öğrenen, PY8: Profesyonel.

*Yeterlik Düzeyleri: 1. Bilgi, beceri, tutum kazanma, 2. Bilgi, beceri, profesyonel tutumlarını yeterliklere dönüştürme, 3. Yeterliklere uygun davranışlar sergileme, temel hekimlik uygulamalarını tek başına yapma, 4. Davranışlarında / hekimlik uygulamalarında yetkinlik kazanma (gerçek ortamlarda / karmaşık ve belirsiz durumlarda bağlama uygun esnek davranış), 5. Profesyonelliğe yönelik (mesleki ve insani) değerleri içselleştirme