KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ AMAÇ VE HEDEFLERİ
Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin vizyonu
Uyguladığı tıp eğitim programı ile ulusal ve uluslararası
düzeyde örnek alınan, sunduğu sağlık hizmeti açısından tercih edilen bir merkez
olan ve ürettiği projeler ile tanı ve tedavilerde yeni yaklaşımlar geliştiren
bir tıp fakültesi olmaktır.
Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin misyonu
Etik ilkeler ve insani değerleri ön planda tutarak, toplumun
sağlık sorunlarını çözebilecek eğitim, araştırma ve hizmet önceliklerini
başarıyla sürdürebilmek için gereken bilgi, beceri ve tutumları edinip
kullanabilen, ulusal düzeyde ve evrensel nitelikte donanıma sahip, yaşam boyu
öğrenme ve öğretme ilkesini benimsemiş, çevresi ile iyi bir iletişim becerisine
sahip, seçkin hekimler yetiştirmek, yaptığı araştırmalar ve ürettiği projeler
ile, ulusal ve uluslararası bilimsel bilgi birikimine katkıda bulunmak, en üst
düzeyde bilgi ve teknolojiyi kullanarak koruyucu hekimlik, tanı ve tedavi
uygulamalarına yön veren, birey ve toplum odaklı hizmet anlayışı çerçevesinde
çağdaş ve nitelikli sağlık hizmeti üreten ve sunan konuma gelmek ve toplumun
yararına sağlık politikaları üretmektir.
Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin temel değerleri
Hakkaniyet, şeffaflık, toplumsal sorumluluk, çevreye
duyarlılık, girişimcilik, sürekli gelişme ve mükemmeliyetçilik, liyakat,
paylaşımcılık, etik değerlere bağlılık, bilimsellik, öğrenci odaklılık,
verimlilik.
STRATEJİK ALAN 1: EĞİTİM
AMAÇ 1. Lisans Eğitiminin Kalitesinin Artırılması
HEDEF 1:
Fakültemizdeki tüm kurullar ve stajlar için değerlendirme kriterlerinin
oluşturulması ve gerekli revizyonların yapılması
Başarı Göstergeleri:
Geri
bildirimlerdeki memnuniyet oranları
Seçmeli derslerin
tercih oranları
Staj karnelerinin
kullanım oranı
HEDEF 2: Tüm ders içeriklerinin ulusal eğitim programına
uygun olarak güncellenmesi ve gerekli revizyonların yapılması
Başarı Göstergeleri:
Güncellenen ders içeriği sayısı ve oranı
Güncellenen seçmeli ders sayısı
Alınan paydaş geri bildirim sayısı
Kurul/Staj içerisinde temel bilim/klinik bilim ders oranı
Eğitim programının akredite olması
HEDEF 3: Ders içeriklerine uluslararası eğitim programlarına
özdeş nitelik kazandırılması
Başarı Göstergeleri:
Uluslararası değişim programlarına katılan öğrenci sayısı
HEDEF 4: Öğrenci merkezli eğitimin geliştirilmesi
Başarı Göstergeleri:
Öğretim
Üyelerinin uzaktan eğitim araçlarını kullanım oranı
İnteraktif oturum oranı
Bağımsız
çalışma saatleri oranı
Seçmeli ders çeşitliliği
Seçmeli ders oranı
Uygulamalı ders oranı
HEDEF 5: Mezuniyet öncesi eğitimin akredite olması
Başarı Göstergeleri:
Sağlanan
akreditasyon temel ve gelişim standartları sayısı
Akreditasyon
belgesinin alınması
AMAÇ 2. Öğretim üyelerinin daha iyi eğitmen niteliklerini
kazanması için desteklenmesi
HEDEF 1: Öğretim
üyelerimizin ölçme/değerlendirme, program geliştirme ve değerlendirme
konularında yeni yetkinlikler kazandırılması, bu doğrultuda “Eğitici Gelişimi”
programlarının düzenlenmesi
Başarı Göstergeleri:
Eğiticilerin eğitimi çerçevesinde düzenlenen
organizasyonların sayısı
Eğiticilerin eğitimi organizasyonlarına katılım oranı
HEDEF 2: Öğretim elemanlarının araştırma konuları ile ilgili
olarak; yurtdışında ortak çalışmalarda bulunmasının sağlanması ve bu sayının
artırılması
Başarı Göstergeleri:
Yurt dışı işbirliğiyle Yapılan araştırma projesi sayısı
Proje kapsamında yurt dışına giden öğretim elemanı sayısı
AMAÇ 3. Eğitim programlarının toplum ihtiyaçlarına göre
sürekli yenilenmesi ve geliştirilmesi
HEDEF 1: Güncellenen eğitim programımızın dış paydaşlar ile
paylaşılması
Başarı Göstergeleri:
Dış paydaş geribildirim sonuçları
AMAÇ 4. Uluslararası eğitim programlarına entegre olunması
HEDEF 1: Her yıl lisans ve lisansüstü eğitim dahilinde
Erasmus vb. programlarına yönelik öğrenci kontenjanlarında artış sağlanması
Başarı Göstergeleri:
Öğrenci Sayısı
Katılım yapılan program sayısı
HEDEF 2: Öğretim elemanlarının yurt içi/yurt dışı eğitim
programlarına katılımının desteklenmesi
Başarı Göstergeleri:
Öğretim Üyesi sayısı
Katılım yapılan program sayısı
Proje kapsamında yurt dışına
giden/gelen öğretim elemanı sayısı
HEDEF 3: Bologna kriterleri çerçevesinde Yükseköğretim
yeterliklerini; lisans ve uzmanlık eğitimi düzeyinde belirlenmesi ve
stajların/derslerin program çıktılarının oluşturularak gerekli revizyonların
sağlanması
Başarı Göstergeleri:
Güncellenen ders sayısı/oranı
Bologna sürecine uygun hale getirilen ders sayısı/oranı
AMAÇ 5.Nitelikli mezunların verilmesi
HEDEF 1: Mezunların yeterliklerine
ulaşma oranının yükseltilmesi
Başarı Göstergeleri:
Mezun İzleme Anketlerinin uygulanması ve katılım oranı
Mezun yeterlikleri ile müfredat
uyumunun karşılaştırılması
HEDEF 2: Nitelikli eğitimle birlikte zamanında mezun olma
oranının artırılması
Başarı Göstergeleri:
Zamanında mezun olma oranı
AMAÇ 6. Fiziksel altyapı düzenlemelerinin yapılması
HEDEF 1: Eğitim-öğretim ortamı ve fiziksel altyapı
şartlarının sürekli iyileştirilmesi
Başarı Göstergeleri:
Yapılan iyileştirmeler ve faaliyetler
HEDEF 2: Fakülte binası içerisindeki sosyal alanların
iyileştirilmesi
Başarı Göstergeleri:
Yapılan iyileştirmeler ve faaliyetler HEDEF 3: Fakültemizin
amaç ve hedeflerine uygun olarak teklif ve talep edilen yatırım projelerini
hazırlayarak, uygunluğunun kontrol edilmesi ve Rektörlüğe önerilerek ve
gerçekleştirilmesinin sağlanması
Başarı Göstergeleri:
Hazırlanan yatırım projesi sayısı
Yatırım projesi bütçesinin miktarı
AMAÇ 7. Fakültenin kurum kültürünün ve kimliğinin
geliştirilmesi
HEDEF 1: Öğrencilerin ders dışı faaliyetlere (seminer,
konser, öğrenci toplulukları vb.) katılımının artırılması
Başarı Göstergeleri:
Düzenlenen ders dışı faaliyet sayısı
Faaliyetlere katılan öğrenci sayısı
Öğrenci kulüp ve topluluklarının yaptığı toplantı ve
etkinlik sayısı
Öğrenci kulüp ve topluluklarının sayısı
HEDEF 2: Çalışanların kuruma bağlılığını ve memnuniyetine
katkı sağlayacak faaliyetlerin artırılması
Başarı Göstergeleri:
Akademik ve idari personel Öğrenci memnuniyet anket
sonuçları
HEDEF 3: Kurum kültürüne katkı sağlayacak sosyal duyarlılık
projelerinin sayısının artırılması
Başarı Göstergeleri:
Düzenlenen Sosyal duyarlılık faaliyet sayısı
Faaliyetlere katılan kişi sayısı
AMAÇ 8. Mezuniyet sonrası eğitimin kalitesinin artırılması
HEDEF 1: Mezuniyet sonrası eğitimde ulusal standartların
uygulanmasının sağlanması
Başarı Göstergeleri:
Akreditasyon standartları belirlenmiş ve kurulları
oluşturulmuş branşlarda, akreditasyon çalışmalarını başlatan Anabilim/Bilim
Dallarının sayısı
Akreditasyonu sağlamış Anabilim/Bilim Dallarından,
akreditasyonunu sürdüren ve reakredite olan Anabilim/Bilim Dallarının
sayısı
STRATEJİK ALAN 2: ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME
AMAÇ 1. Araştırma faaliyetlerinin geliştirilmesi
HEDEF 1: AB ve diğer yurt dışı kaynaklar ile proje
üretilmesi ve bu projelerin AB araştırma projeleri kriterlerine entegre
olmalarının sağlanması
Başarı Göstergeleri:
Öğretim üyesi başına düşen AB ve diğer dış kaynaklı
projelerin sayısı
Uluslararası işbirliği yapılan üniversite ve araştırma
merkezi sayısı
Ortak çalışma içinde bulunulan yurt dışı bilim insanı sayısı
HEDEF 2: Bakanlık ve diğer kuruluşlara sunulan/ortak yapılan
projelerin sayısının artırılması
Başarı Göstergeleri:
Öğretim üyesi başına düşen DPT, TÜBİTAK vs. projelerinin
sayısı
Bilimsel eğitim programına katılan öğretim elemanı sayısı
HEDEF 3: ArGe altyapısına yönelik proje hazırlanması
Başarı Göstergeleri:
Öğretim üyesi başına düşen ARGE vs. projelerinin sayısı
Bilimsel Araştırma programına katılan öğretim elemanı sayısı
AMAÇ 2. Yayınların sayısının ve niteliğinin artırılması
HEDEF 1: SCI/SCI-E yayın sayısının artırılması
Başarı Göstergeleri:
Bilimsel yayın sayıları
Araştırma sayıları
Desteklenen proje sayısı
Ulusal ve uluslararası yayın kuruluşları ile işbirliği
sayısı
HEDEF 2: Her yıl kabul edilen tıpta uzmanlık/doktora
tezlerinin SCI/SCI-E dergilerde yayına dönüştürülmesinin teşvik edilmesi
Başarı Göstergeleri:
Bilimsel yayın sayıları
Kabul edilen tez sayısı
Yayına dönüştürülen tez sayısı
AMAÇ 3. Bilimsel toplantılar düzenlenmesi ve katılımın
teşvik edilmesi
HEDEF 1: Her yıl ulusal ve uluslararası düzeyde düzenlenen
bilimsel toplantılara öğretim üyelerinin ve araştırma görevlilerinin katılım
sayısının artırılması
Başarı Göstergeleri:
Bilimsel eğitim programına katılan öğretim elemanı sayısı
Ulusal ve uluslararası toplantılara katılan akademik
personel sayısı
Ulusal ve uluslararası alınan ödül sayısı
Alınan patent sayısı
Ulusal ve uluslararası bilimsel organizasyonlara ve
birliklere üye olan eleman sayısı
Alınan ulusal öğretim ve araştırma ödüllerinin sayısı
Düzenlenen bilimsel toplantı ve katılan öğretim elemanı
sayısı
HEDEF 2: Anabilim /Bilim Dallarının fakültemiz bünyesinde
kongre, sempozyum, panel, çalıştay, konferans düzenlemelerinin teşvik edilmesi
Başarı Göstergeleri:
Düzenlenen kongre sayısı
Düzenlenen sempozyum sayısı
Düzenlenen panel sayısı
Düzenlenen çalıştay sayısı
Düzenlenen konferans sayısı
AMAÇ 4. Sağlık alanında üniversite-sanayi işbirliğinin
geliştirilmesi
HEDEF 1: Sanayi ile etkileşimin artırılması
Başarı Göstergeleri:
Üniversite-sanayi işbirliği konusunda düzenlenen faaliyet
sayısı (seminer, eğitim, konferans, çalıştay vb.)
Sanayi-sektör ortak çalışması ile yürütülen proje sayısı
HEDEF 2: Araştırma
sonuçlarının uygulamaya aktarılmasının, ürüne dönüştürülmesinin özendirilmesi
ve teşvik edilmesi
Başarı Göstergeleri:
Girişimcilik eğitimi alan öğrenci ve öğretim üyesi sayısı
Girişimcilik projesi sayısı
STRATEJİK ALAN 3: HİZMET
AMAÇ 1. Üniversite-toplum ilişkilerinin güçlendirilmesi
HEDEF 1: Toplum sağlığının geliştirilmesine yönelik resmi,
özel ve gönüllü kuruluşlarla geliştirilen ortak etkinliklerin sayısının
artırılması
Başarı Göstergeleri:
Toplumun ihtiyaç duyduğu alanlarda düzenlenen mesleki
(mezuniyet sonrası), sertifika, uyum vb. eğitim programlarının sayısı
Yazılı ve görsel basında toplumun sağlık sorunları ile
ilgili yapılan yayınların sayısı
Bölgesel ve ulusal ölçekte sağlık sorunlarına öncelik veren
tez ve proje sayısı
Bilgilerin toplumla paylaşıldığı etkinlik sayısı
HEDEF 2: Diğer kurumların düzenlediği etkinliklerde
Fakültenin tanıtılmasının sağlanması
Başarı Göstergeleri:
Bilimsel etkinlik sayısı
Kültürel etkinlik sayısı
Tanıtım etkinliği sayısı
HEDEF 3: Sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklere
katılımın sayısının artırılması
Başarı Göstergeleri:
Etkinlik sayısı
AMAÇ 2.
Tıp Fakültesi bünyesinde hizmet veren hastanelerin eğitim ve araştırma önceliği
taşıyan uygulama araştırma merkezi niteliklerinin korunması
HEDEF 1: Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanelerinde
üretilen hizmetin eğitim ve öğretim faaliyetleri ile eşgüdümünün sağlanması
Başarı Göstergeleri:
Öğrenci geri bildirimlerinde eğitim ile ilgili memnuniyetin
artması
AMAÇ 3.
Tıp Fakültesi Dekanlığının sağladığı kurumsal hizmetlerin güncellenmesi
HEDEF 1: Öğrenci işlerinde yürütülen süreçlerin
otomasyonunun sağlanması
Başarı Göstergeleri:
Öğrenci
ve idari personelin memnuniyetinin artması
HEDEF 2: Dekanlık’ta verilen hizmetlerin güncellenmesi,
Dekanlık ve öğrenci işleri bürosunun fiziksel altyapısının yenilenmesi
Başarı Göstergeleri:
Çalışan ve
hizmet alanların memnuniyetinde artış.