Dönem 3 Ders Kurulları Amaç ve Hedefler

DÖNEM III EĞİTİM PROGRAMI AMAÇ VE HEDEFLER

Dönem III- Kurul I- Doku ve Hematopoetik Sistem Ders Kurulu

İlk ders kurulu 6 hafta süre ile 111 saat teorik, 10 saat pratik uygulama olmak üzere toplam 121 ders saatinden oluşmaktadır, bunların dışında öğrencilere araştırıp öğrenme imkanı sağlamak üzere ayrılmış serbest çalışma saatleri ders programının içerisinde yer almaktadır (35 saat).

Kurulun Amacı

Dönem III öğrencileri, altı haftalık Doku ve Hematopoetik Sistem Ders Kurulu sonunda, hematopoetik sistem, deri, göz ve kulak ve burun hastalıklarının oluşum mekanizmaları, hastalık nedenleri, hastalıkların klinik özellikleri, laboratuvar ve görüntüleme bulguları ve tedavi yöntemleri ile ilgili temel kavramları ve bu hastalıkların klinik belirtileri, tanıda kullanılan laboratuvar testleri, acilleri ve tedavileri konusularını kavrayacak ve ayrıca anestezi ve komponentleri ve hastaya genetik yaklaşım konusunda bilgi, tutum ve beceri kazanacaklardır.

 

Kurulun Öğrenim Hedefleri

  1. Hematolojik sistemlerin işleyişini, hematolojik hastalıkların patogenezini açıklar,
  2. Kanama ve pıhtılaşma sistemi bozukluklarının patofizyolojisini, etiyolojisini, bulgularını, tanı yöntemlerini açıklar,
  3. İlaçların uygulanma yolları, emilimi, dağılımı ve eliminasyonu ile etkileşimlerini kavrar,
  4. Anemi oluş mekanizmalarını ve tedavileri açıklar,
  5. Beyaz küre hastalıklarını ve tedavileri açıklar,
  6. Trombosit hastalıklarını ve tedavileri kavrar,
  7. Hematolojik maligniteler ve acilleri açıklar,
  8. Kanser biyokimyasını, tümör belirteçlerini tanımlar,
  9. Gözün anatomisini, hastalıklarını ve acil göz hastalıklarında yaklaşımı açıklar,
  10. İşitme bozukuluğu, tinnitus ve burun kanaması gibi kulak ve burun hastalıklarının semptomlarınıaçıklar,
  11. Hastaya genetik yaklaşım ve genetik danışmanlık verebilme konularını açıklar,
  12. Deri ve eklerinin patolojisini ve hastalıklarını açıklar,
  13. Anestezi uygulamalarını açıklar
  14. Erişkin, yenidoğan ve pediyatrik temel yaşam desteği, sütür atma, otoskop ile muayene ve kulak burun boğaz ile ilgili testleriyapma becerilerini kazanır.

Dönem III- Kurul II- Solunum Dolaşım Sistemleri Ders Kurulu

İkinciDers Kurulu 6 hafta süre ile 136 saat teorik, 4 saat pratik uygulama olmak üzere toplam 140 ders saatinden oluşmaktadır, bunların dışında öğrencilere araştırıp öğrenme imkanı sağlamak üzere ayrılmış serbest çalışma saatleri ders programının içerisinde yer almaktadır (13 saat).

Kurulun Amacı

Dönem III öğrencileri, altı haftalık Solunum ve Dolaşım Sistemleri Ders Kurulu sonunda, erişkinlerde ve çocuklarda sık görülen dolaşım ve solunum sistemi hastalıklarının patolojisi, patofizyolojisi, klinik bulguları, temel tanı yöntemleri ve farmakolojik tedavileri ve klinik stajlar öncesi bu sistemlerin hastalıkları ile ilgili temel kavramlar konusunda bilgi, tutum ve beceri kazanacaklardır.

Kurulun Öğrenim Hedefleri

  1. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının patogenezini açıklar,
  2. Dolaşım ve solunum sistemi hastalıklarına ait yakınmalar ve fizik muayene bulgularını açıklar,
  3. Solunum sisteminin embriyolojisini açıklar,
  4. Solunum sisteminde sık görülen hastalıkları açıklar,
  5. Dolaşımsisteminde sık görülen hastalıkları açıklar,
  6. Solunum sistemi hastalıklarının tanı, tedavi ve korunma yöntemlerini açıklar,
  7. Dolaşım sistemi hastalıklarının tanı, tedavi ve korunma yöntemlerini açıklar,
  8. Kromozomal hastalıklarıaçıklar,
  9. Solunum ve dolaşım sistem muayenesi ve hava yolu açıklığını sağlayabilme girişimleri becerilerini kazanır.

Dönem III- Kurul III-Nöroloji, Kas İskelet Sistemi ve Psikiyatri Ders Kurulu

ÜçüncüDers Kurulu altı hafta süre ile 128 saat teorik, 7 saat pratik uygulama olmak üzere toplam 135 ders saatinden oluşmaktadır, bunların dışında öğrencilere araştırıp öğrenme imkanı sağlamak üzere ayrılmış serbest çalışma saatleri ders programının içerisinde yer almaktadır (18 saat).

Kurulun Amacı

Dönem III öğrencileri, altı haftalık Nöroloji, Kas İskelet Sistemi ve Psikiyatri Ders Kurulusonunda, ruh sağlığı ve sinir sistemi ile ilgili hastalıkların oluşum mekanizmaları, hastalık nedenleri, hastalıkların klinik özellikleri, laboratuvar ve görüntüleme bulguları ve bu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçların farmakolojik özellikleri ve fizik tedavi yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ve kas ve iskelet sistemine ait hastalıkların oluşum mekanizmaları, hastalık nedenleri, hastalıkların klinik özellikleri, laboratuvar ve görüntüleme bulguları ve tedavi yöntemleri ile ilgili temel kavramlar konusunda bilgi, tutum ve beceri kazanacaklardır.

Kurulun Öğrenim Hedefleri

  1. Nöropsikiyatrik sistemin işlevlerini, hastalıklarının sınıflandırmalarını ve terminolojiyi sayar,
  2. Psikiyatride görüşme ilkelerini, belirti ve bulguları, davranışın psikososyal temellerini sayar,
  3. Sinir sisteminin hastalıklarının nedenlerini, bulgularını, tanı-ayırıcı tanı, tedavi ve izlemlerini sayar,
  4. Kas iskelet sistemi hastalıklarının nedenlerini, bulgularını, tanı-ayırıcı tanı, tedavi ve izlemlerini sayar,
  5. Sinir sisteminin hastalıklarının tedavisinde kullanılan farmakolojik ajanların türlerini, mekanizmalarını, yan etki spektrumlarınıaçıklar,
  6. Nörolojik hastalıkların uzun dönem tedavisinde rehabilitasyon yöntemlerinin önemi ve genel özellikleriniaçıklar,
  7. Kas iskelet sistemine ait fonksiyonel anatomik ve biyomekanik özellikleri, terminolojiyi açıklar,
  8. Kas ve İskelet sisteminin doğumsal ve enfeksiyöz hastalıklarını tanımlar, tedavisi ve komplikasyonlarınıaçıklar,
  9. Kas ve sinir kas iletimine ait hastalıkların oluşumunu, klinik bulguları ve farmakolojik tedavisini açıklar,
  10. Romatolojik hastalıkların, klinik bulgularını ve tedavi yöntemlerini açıklar,
  11. Travma sonrası gelişebilen nörolojik durumları kavrar,
  12. Göz dibi muayenesi, lomber ponksiyon, atel hazırlayabilme ve uygulayabilme girişimleri becerilerini kazanır.

Dönem III- Kurul IV- Endokrin ve Ürogenital Sistem Ders Kurulu

Dördüncü Ders Kurulu altı hafta süre ile 143 saat teorik, 12 saat pratik uygulama olmak üzere toplam 135 ders saatinden oluşmaktadır, bunların dışında öğrencilere araştırıp öğrenme imkanı sağlamak üzere ayrılmış serbest çalışma saatleri ders programının içerisinde yer almaktadır (8 saat).

Kurulun Amacı

Dönem III öğrencileri, 6 haftalık Endokrin ve Ürogenital Sistem Ders Kurulusonunda, endokrin, üreme ve genital sistem hastalıklarının oluşum mekanizmaları, klinik özellikleri, ayırıcı tanıları ile teşhiste yararlanılacak laboratuvar ve görüntüleme yöntemleri, bulguları ve tedavi yöntemleri ile ilgili temelkavramlar konusunda bilgi, tutum ve beceri kazanacaklardır.

Kurulun Öğrenim Hedefleri

  1. Çocukluk çağında ve erişkinde hipofiz, hipotalamusun hormonal fizyolojisini, hormonların farmakolojik özelliklerini, bu bezlere ait hastalıklarının oluşumunu, klinik bulgularını açıklar,
  2. Endokrin sisteme ait fonksiyonel fizyolojiyi ve terminolojiyiaçıklar,
  3. Hiperlipideminin oluşum mekanizması ve klinik özelliklerini açıklar,
  4. Üriner sistem hastalıklarını, parolojisini, tanı ve tedavisini açıklar,
  5. Üreme, gebelik ve laktasyon fizyolojisini açıklar, infertilite tanımlamasını ve sınıflamasını, tanı yöntemlerini açıklar,
  6. Fetus ve plasenta fizyolojisini, plasental ve trofoblastik hastalıklarıaçıklar,
  7. Menstrüasyon ve ovulasyon fizyolojisini açıklar,
  8. Üreme sisteminde rol oynayan hormonların ve antagositlerinin farmakolojik özelliklerini açıklar,
  9. Menstrüasyon ve ovulasyon bozukluklarına ait hastalıkları açıklar,
  10. Kadın genital sistem organlarında görülen yangısal ve neoplastik hastalıkları açıklar,
  11. Ürogenital semptomları tanımlar, klinik ve görüntüleme tanı yöntemlerini açıklar
  12. Batın ve ürogenital sistem muayenesi, idrar sondası takma, normal doğum eylemi ve leopold manevrasıuydulayabilme becerilerini kazanır.

Dönem III- Kurul V- Halk Sağlığı ve Enfeksiyon Hastalıkları Ders Kurulu

BeşinciDers Kurulu dört hafta süre ile 94 saat teorik, 2 saat pratik uygulama olmak üzere toplam 96 ders saatinden oluşmaktadır, bunların dışında öğrencilere araştırıp öğrenme imkanı sağlamak üzere ayrılmış serbest çalışma saatleri ders programının içerisinde yer almaktadır (7 saat).

Kurulun Amacı

Dönem III öğrencileri, dört haftalık Halk Sağlığı ve Enfeksiyon Hastalıkları Ders Kurulusonunda, halk sağlığında temel kavramların, toplumdaki sağlık sorunlarının saptanması ve çözümlenmesinde halk sağlığı bakış açısı ile yaklaşım, immün sistem, enfeksiyon hastalıklarının tanı ve tedavisi ile enfeksiyondan korunma ilkeleri konusunda bilgi, tutum ve beceri kazanacaklardır.

Kurulun Öğrenim Hedefleri

  1. Enfeksiyon hastalıklarınıngenel özelliklerini, tanı ve tedavi yöntemlerini açıklar,
  2. İmmün yetmezlikler, alerjik reaksiyonlar konularını açıklar,
  3. Prematürelik ve doğum travması kavramlarını açıklar,
  4. Temel epidemiyolojik yöntemleri ve biyoistatistik analiz yöntemlerini kullanarak sağlık alanında araştırma planlaması kurallarını, sonuçların analizi, yorumlanması ve topluma tanı konulmasıyla ilgili süreç ve yöntemleri açıklar,
  5. Sağlık ölçütleri, demografi, halk sağlığı kavramı ve gelişimini açıklar,
  6. İnflamatuar reaksiyonların laboratuvara yansımasınıaçıklar,
  7. Dekontaminasyon, dezenfeksiyon, sterilizasyon kavramlarını ve antisepsi sağlama yöntemlerini açıklar,
  8. Doğum öncesi tanı ve tarama testleri ve doğumsal anomaliler ve kanser genetiğini açıklar,
  9. Bağışıklamahizmetlerini yürütebilme ve danışmanlık verebilmenin önemini kavrar,
  10. Kromozomal hastalıkları açıklar,
  11. Bir araştırmayı bilimsel ilke ve yöntemleri kullanarak planlama,  sağlık hizmeti ilişkili enfeksiyonları engelleyici önlemleri alabilme, toplu yaşam alanlarında enfeksiyonları engelleyici önlemleri alabilme becerilerini kazanır.

 

Dönem III-Beslenme, Metabolizma ve Gastrointestinal Sistem Hastalıkları Ders Kurulu

AltıncıDers Kurulu yedi hafta süre ile 113 saat teorik, sekiz saat pratik uygulama olmak üzere toplam 121 ders saatinden oluşmaktadır, bunların dışında öğrencilere araştırıp öğrenme imkanı sağlamak üzere ayrılmış serbest çalışma saatleri ders programının içerisinde yer almaktadır (45 saat).

Kurulun Amacı

Dönem III öğrencileri, yedihaftalık Beslenme, Metabolizma ve Gastrointestinal Sistem Hastalıkları Ders Kurulu sonunda, beslenme, metabolizma ve gastrointestinal sistem hastalıklarının klinik özelliklerini, ayırıcı tanıları ile teşhiste yararlanılacak laboratuvar ve görüntüleme yöntemleri ile ilgili bilgi edinecek ve klinik dersler öncesinde bu sistem hastalıkları ile ilgili temel kavramlar konusunda bilgi, tutum ve beceri kazanacaklardır.

Kurulun Öğrenim Hedefleri

  1. Sindirim sistemi hastalıklarını ve bulgularını, klinik özelliklerini, patolojisini, tanısını ve farmakolojisini açıklar,
  2. Karın ağrısı nedenleri, abdominal distansiyon, dispepsi, peptik hastalıklar, klinik, patoloji ve tedavi yöntemlerini açıklar,
  3. Hematokezya, rektal kanama, anorektal ağrı klinik özelliklerini açıklar,
  4. Hepatomegali, sarılık nedenlerini açıklar,
  5. Sindirim sistemini değerlendirmek üzere kullanılacak radyolojik uygulamaları tanımlar,
  6. Doğuştan metabolik hastalıkların tanı, tedavi ve izlem yöntemlerini açıklar,
  7. Malabzorbsiyon ve malnütrisyonu açıklar,
  8. Çocuklarda büyüme ve gelişmeyi izleyebilme, batın muayenesi, cilt yaralanmalarında pansuman yapabilme, damar yolu açma, elastik bandaj uygulama, hasta görüşmesi yapma ve öykü alma, akciğer grafisi okuma becerilerini kazanır.

Tablo TS 2.2.1-11. Dönem III-Kurul Dersleri Öğrenim Hedefleri ve Program Yeterlikleri Temel Roller İlişkisi ve Yeterlik Düzeyleri*

 

Doku ve Hematopoetik Sistem Ders Kurulu

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH2

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH3

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH4

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH5

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH6

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH7

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH8

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH9

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH10

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH11

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH12

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH13

3

3

3

2

2

2

2

3

ÖH14

4

3

3

3

2

2

3

3

Solunum Dolaşım Sistemleri Ders  Kurulu

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH2

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH3

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH4

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH5

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH6

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH7

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH8

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH9

4

3

3

3

2

2

3

3

Nöroloji, Kas İskelet Sistemi ve Psikiyatri Ders Kurulu

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH2

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH3

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH4

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH5

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH6

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH7

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH8

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH9

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH10

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH11

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH12

4

3

3

3

2

2

3

3

Endokrin ve Ürogenital Sistem Ders Kurulu

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH2

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH3

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH4

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH5

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH6

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH7

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH8

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH9

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH10

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH11

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH12

4

3

3

3

2

2

3

3

Halk Sağlığı ve Enfeksiyon Hastalıkları Ders Kurulu

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH2

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH3

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH4

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH5

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH6

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH7

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH8

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH9

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH10

4

3

3

3

2

2

3

3

Beslenme, Metabolizma ve Gastrointestinal Sistem Hastalıkları Ders Kurulu

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH2

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH3

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH4

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH5

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH6

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH7

3

3

3

2

2

2

2

2

ÖH8

4

4

4

4

4

4

4

4

ÖH: Öğrenim hedefi, PY: Program Yeterliği, PY1: Hekim, PY2: İletişimci, PY3: Ekip Üyesi, PY4: Lider ve Yönetici, PY5: Sağlık Savunucusu, PY6: Bilim İnsanı, PY7: Yaşam Boyu Öğrenen, PY8: Profesyonel.

*Yeterlik Düzeyleri: 1. Bilgi, beceri, tutum kazanma, 2. Bilgi, beceri, profesyonel tutumlarını yeterliklere dönüştürme, 3. Yeterliklere uygun davranışlar sergileme, temel hekimlik uygulamalarını tek başına yapma, 4. Davranışlarında / hekimlik uygulamalarında yetkinlik kazanma (gerçek ortamlarda / karmaşık ve belirsiz durumlarda bağlama uygun esnek davranış), 5. Profesyonelliğe yönelik (mesleki ve insani) değerleri içselleştirme