DÖNEM IV EĞİTİM PROGRAMI AMAÇ VE HEDEFLER
Dönem IV-Sağlık Yönetimi Kurulu
Sağlık Yönetimi
Kurulu iki hafta süre ile, 47 saat teorik ders saatinden oluşmaktadır, bunların
dışında öğrencilere araştırıp öğrenme imkanı sağlamak üzere ayrılmış serbest
çalışma saatleri ders programının içerisinde yer almaktadır (dokuz saat).
Kurulun Amacı
Dönem IV
öğrencileri, iki haftalık Sağlık Yönetimi Kurulu sonunda, sağlık eğitimi ve
iletişim, empati, hasta ve hekim hakları ile tıbbi etik kavramları konusunda
bilgi, tutum ve beceri kazanacaklardır. Bu kurulun amacı hekimliğin ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı bakış
açısıyla sosyal, çevresel, toplumsal, etik boyutuyla değerlendirilmesi ve
hekim-sağlık personeli-hasta iletişiminin güçlendirilmesi bilgi, tutum ve
becerilerinin kazandırılmasıdır.
Kurulun Öğrenim Hedefleri
1. Hekim-sağlık çalışanı, hekim-hasta ve
hekim-hasta yakını iletişiminin önemini kavrar, empati kavramını açıklar,
2. Hasta ve hekim haklarını tanımlar ve
hatalı tıbbi uygulamalar ile ilişkilendirir,
3. Aile içi şiddet, ihmal ve istismar
konularını tanımlar, yaklaşımları açıklar,
4. Bulaşıcı hastalıklar, çocuk ve erişkin
bağışıklama konularını açıklar,
5. Tıbbi
etik temel kavramlarını ve tıp etiği kuramlarını, ilkelerini açıklar ve
yorumlar,
6. Mesleki
risklerin sağlık üzerine etkilerini, sağlık hizmeti sunumunda alınması gereken
iş sağlığı ve güvenliği önlemlerini açıklar,
- Sağlığın
tanımını yaparak, sosyal belirleyicilerini ve sağlık göstergelerini
açıklar,
- Sağlık eğitimi ve sağlıkta iletişimi
tanımlar.
9. Çevre-sağlık ilişkisini açıklar.
Havakirliliği, su kirliği gibi çevresel sorunları ve su dezenfeksiyon
uygulamalarını açıklar,
Dönem IV- Çocuk Sağlığı ve
Hastalıkları Klinik Uygulama Kurulu
Kurulun Amacı
Dönem IV
öğrencileri, 9 haftalık Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları KUK’u sonunda, yenidoğan
döneminden ergenliğin sonuna kadar olan dönemde sağlam çocuk izlemini
yapabilme, sık karşılaşılan çocukluk çağı hastalıklarında öykü alma, tanı koyup
tedavi edebilme, çocuklarda hayatı tehdit eden durumlara acil tanı koyarak
tedavi edebilme, çocukluk çağında koruyucu sağlık hizmetlerinin önemini
kavrama, sağlığın korunması ve geliştirilmesi, araştırmacı ve sorgulayıcı
özelliklere sahip, hasta hakları ve hekimlik mesleğinin etik değerlerini
gözeterek hekimlik uygulamalarını yapabilecek temel bilgi, tutum ve
becerilerini kazanacaklardır.
Kurulun Öğrenim Hedefleri
1. Sağlıklı
çocuk izlemi ve çocuk sağlığının korunmasına yönelik bilgileri kavrar ve
açıklar,
2. Çocukluk
yaş grubuna özgü hastalıkların nedenleri, oluş mekanizmaları, klinik bulguları
ve tanı yöntemleri tanımlar ve tedavisini planlar,
3. Çocukluk
çağı hastalıklarından korunma yöntemlerini açıklar,
4. Çocukluk
yaş grubunda acil girişim gerektiren hayatı tehdit eden sağlık sorunlarını ve
buna yönelik temel yaşam desteği ile çocuk ve yenidoğan ileri yaşam desteği uygulamalarını
açıklar,
5. Çocukluk
çağında sık görülen, acil cerrahi müdahale gerektiren hastalıkları tanımlar,
tedaviye yönelik neler yapılması gerektiğini açıklar,
6. Çocuğun
kendisinden ve/veya ebeveynlerinden kapsamlı bir öykü alır,
7. Çocuklarda
büyümenin değerlendirilmesi için gerekli ölçümleri yapıp yorumlar,
- Çocukta
vital bulguları değerlendirebilir,ir sistemik fizik muayene yapar, tanı
yöntemlerini planlar,
- Sık görülen hastalıkların tanısını koyup
hastanın yönetimini ve tedavisini planlar,
- Çocuklarda sık yapılan temel laboratuvar
(biyokimyasal ve hematolojik ölçümler, periferik yayma) ve radyolojik
incelemeleri ve EKG’yi yorumlar,
- Sık kullanılan ilaçların etki
mekanizmalarını, endikasyonlarını, kontrendikasyonlarını ve akılcı ilaç
kullanımı ilkelerini değerlendirerek reçete yazar,
- Sorumlu olduğu hastanın dosyasını hazırlar,
taburculuk işlemleri için epikriz yazar,
- Kritik hasta çocukta gerekli temel
girişimleri yaparak (temel ve ileri yaşam desteği) gerekli hallerde bir
üst basamak sağlık kurumuna sevk eder,
- Anne sütü ile beslenme ve çocukluk çağı
beslenmesini planlar,
- Çocukluk çağı bağışıklamasını planlar,
- Hasta çocuk ve ebeveyniyle iletişim kurar,
hasta ve aileye duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi
yapar,
- Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile
iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı
göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
- Ekip çalışmasının önemini gözetir.
- Etik değerlere uygun davranır.
Dönem IV- İç Hastalıkları Klinik
Uygulama Kurulu
Kurulun Amacı
Dönem IV
öğrencileri, 9 haftalık İç Hastalıkları KUK’u sonunda, sağlıklı erişkinlerde
koruyucu hekimlik, tanı, ayırıcı tanı, tedavi ve acil yaklaşımları
uygulayabilme, İç Hastalıkları kapsamı içinde yer alan gastrointestinal,
nefrolojik, metabolik, endokrinolojik, hematolojik, onkolojik ve kas-iskelet
sistemi ile ilgili semptom ve bulguları tanıyabilme ve ayırıcı tanılarını, tanı
ve gerektiğinde tedavisini yapabilme, izlemlerini planlayabilme, gerekli olduğu
durumlarda uygun kliniklere yönlendirebilme, yaş gruplarına göre hastalık
taramalarını yapabilmebilgi, tutum ve becerilerini kazanacaklardır.
Kurulun Öğrenim Hedefleri
1. Sağlıklı
erişkinlerin sağlığının korunmasına yönelik bilgileri kavrar ve açıklar,
2. Erişkin
yaş grubuna özgü hastalıkların nedenleri, oluş mekanizmaları, klinik bulguları
ve tanı yöntemleri tanımlar ve tedavisini planlar,
3. Acil
girişim gerektiren hayatı tehdit eden sağlık sorunlarını ve buna yönelik temel
ve ileri yaşam desteği uygulamalarını açıklar,
4. Hastadan
kapsamlı bir öykü alır,
- Vital
bulguları değerlendirebilir,tam bir sistemik fizik muayene yapar, tanı
yöntemlerini planlar,
- Sık görülen hastalıkların tanısını koyup
hastanın yönetimini ve tedavisini planlar,
- Hastalıkların temel laboratuvar
(biyokimyasal ve hematolojik ölçümler, periferik yayma vb.) ve radyolojik
incelemeleri ile EKG’yi yorumlar,
- Sık kullanılan ilaçların etki
mekanizmalarını, endikasyonlarını, kontrendikasyonlarını ve akılcı ilaç
kullanımı ilkelerini değerlendirerek reçete yazar,
- Sorumlu olduğu hastanın dosyasını hazırlar,
taburculuk işlemleri için epikriz yazar,
- Kritik hastada gerekli temel girişimleri
yaparak (temel ve ileri yaşam desteği) gerekli hallerde bir üst basamak
sağlık kurumuna sevk eder,
- İç Hastalıkları kapsamı içinde yer alan
gastrointestinal, nefrolojik, metabolik, endokrinolojik, hematolojik,
onkolojik ve kas-iskelet sistemi ile ilgili semptom ve bulguları tanımlar,
ayırıcı tanılarını sayar, tanı koyar ve gerektiğinde tedavisini yapar,
izlemlerini planlar, gerekli olduğu durumlarda uygun kliniklere
yönlendirir, yaş gruplarına göre hastalık taramalarını yapar,
- Temel girişimsel işlemleri (venöz kan örneği
alma, enjeksiyon yapma, nazogastrik sonda koyma, vb.) uygular.
- Hasta ve yakınları ile iletişim kurar,
duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
- Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile
iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı
göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
- Ekip çalışmasının önemini gözetir.
- Etik değerlere uygun davranır.
Dönem IV- Ürogenital Sistem Klinik
Uygulama Kurulu
Kurulun Amacı
Dönem IV
öğrencileri, 9 haftalık Ürogenital Sistem KUK’u sonunda, sık karşılaşılan
ürolojik, jinekolojik hastalıklarda ve gebelerde öykü alma, tanı koyup tedavi
edebilme, hayatı tehdit eden acil ürolojik, jinekolojik ve obstetrik durumlara
tanı koyarak tedavi edebilme, koruyucu sağlık hizmetlerinin önemini kavrama,
sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik bilgi, tutum ve beceri
kazanacaklardır.
Kurulun Öğrenim Hedefleri
1. Jinekolojik
muayene ve gebe muayenesi ile ilgili kavramları açıklar ve uygular,
2. Ürolojikmuayene ile ilgili
kavramları açıklar ve uygular,
3. Kadın
ve erkek genital sistem hastalıklarının oluşum mekanizmalarını açıklar,
4. Kadın
ve erkek genital sistem sorunları ile gelen hastada öykü, fizik muayene ve
vital bulgularını değerlendirerek ön tanı koyar,
5. Tanıyı
kesinleştirmek için uygun tanı yöntemlerini uygun sırada seçer ve sonuçlarını
yorumlar,gerekirse daha ileri tetkikleri planlar,
- Acil
ürolojik, jinekolojik ve obstetrik hastalıkları tanır ve yönetme
ilkelerini açıklar,
- Sık görülen hastalıkların tanısını koyup
hastanın yönetimini ve tedavisini planlar,
- Sık kullanılan ilaçların etki
mekanizmalarını, endikasyonlarını, kontrendikasyonlarını ve akılcı ilaç
kullanımı ilkelerini değerlendirerek reçete yazar,
- Sorumlu olduğu hastanın dosyasını hazırlar,
taburculuk işlemleri için epikriz yazar,
- Kritik hastada, yüksek riskli gebelerde
gerekli temel girişimleri yaparak gerekli hallerde bir üst basamak sağlık
kurumuna sevk eder,
- Normal spontan doğum basamaklarını açıklar
ve bu süreçteki tıbbi uygulama becerilerini yeterli ve uygun bir şekilde
sergiler.
- Epizyotomi açılması gereken durumları tespit
edebilir gerektiğinde açar/diker,
- Doğum sonrası anne bakımını yapar,
- Kadın ve erkekte idrar sondası takar,
- Kontrasepsiyon yöntemlerini doğru uygular ve
kullanıcıları izler,
- Yaş grubuna göre (gebelikte, üretkenlik döneminde
veya menopozda) kadın sağlığı izlemini yapar.
- Hasta ve yakınları ile iletişim kurar,
duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
- Meslektaşları
ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı
göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
- Ekip çalışmasının önemini gözetir.
- Etik değerlere uygun davranır.
Dönem IV- Cerrahi Klinik Uygulama
Kurulu
Kurulun Amacı
Dönem IV
öğrencileri, 9 haftalık Cerrahi KUK’u sonunda, hastanın ameliyata hazırlığı,
temel anestezik yöntemler, temel ve ileri yaşam desteği, monitörizasyon, akut
ve kronik ağrı yönetimi ile erişkin hastalarda gastrointestinal sistem,
endokrin sistem, abdomen ve meme ile ilgili cerrahi veya girişimsel tedavi
gerektiren sağlık sorunlarını tanıma ve tedavi yöntemlerini açıklama, acil
durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve hastayı uygun bir şekilde
sevk edebilmek için gerekli olan bilgi, tutum ve becerileri kazanacaklardır.
Kurulun Öğrenim Hedefleri
1. Ameliyat
öncesi hasta hazırlığının gereklerini açıklar,
2. Genel
ve rejyonel anestezi uygulamalarının temellerini açıklar,
3. Monitörizasyonu
tanımlar, kullanım amaçlarını açıklar,
4. Yoğun
bakım ünitesinin amaçlarını ve yoğun bakım ünitesine hasta kabul kriterlerini
açıklar,
5. Hastadan
öykü alır, fizik muayene ve vital bulgularını değerlendirerek ön tanı koyar,
- Gastrointestinal
sistem, endokrin sistem ve abdominal organlara ait patolojileri tanır ve
hasta odaklı etkin bir şekilde bu hastalıklara yönelik tanı ve tedavi
düzenler,
- Sık görülen cerrahi hastalıkların
nedenlerini, patofizyolojisini, klinik, laboratuvar, radyolojik ve
patolojik bulgularını sıralar ve yorumlar, tanı-tedavi yaklaşımlarını ve
ilkelerini açıklar,
- Acil cerrahi hastalıkların/durumların klinik
özelliklerini açıklar,
- Acil cerrahi durumları/hastalıkları yönetme
(ilk tedavisini yapma, uygun koşullarda uygun birime sevk etme) ilkelerini
açıklar
- Sık kullanılan ilaçların etki
mekanizmalarını, endikasyonlarını, kontrendikasyonlarını ve akılcı ilaç
kullanımı ilkelerini değerlendirerek reçete yazar,
- Sorumlu olduğu hastanın dosyasını hazırlar,
taburculuk işlemleri için epikriz yazar,
- Kritik hastada gerekli temel girişimleri
yaparak (temel ve ileri yaşam desteği) gerekli hallerde bir üst basamak
sağlık kurumuna sevk eder,
- Birinci basamak düzeyinde tanıya uygun
tedavi planlar ve sevk kriterlerini açıklar,
- Cerrahi hastalıklara yönelik temel tıbbi
girişimleri (yüzeyel sütür atma ve alma, yara bakımı vb) uygular,
- Cerrahi sterilizasyon ve cerrahi yıkanma
protokülünü uygular,
- Hasta ve yakınları ile iletişim kurar,
duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
- Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile
iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı
göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
- Ülkemizde sık görülen kanserlerin (meme,
kolorektal) önlenmesi, erken tanı ve tedavisine yönelik yaklaşımları ve
sağlık politikalarını benimser,
- Ekip çalışmasının önemini gözetir,
- Etik değerlere uygun davranır.
Tablo TS 2.2.1-13. Dönem IV-klinik Uygulama
Kurulu Dersleri Öğrenim Hedefleri ve Program Yeterlikleri Temel Roller İlişkisi
ve Yeterlik Düzeyleri*
|
Sağlık Yönetimi
Kurulu
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
4
|
3
|
4
|
ÖH2
|
5
|
4
|
3
|
3
|
3
|
4
|
3
|
4
|
ÖH3
|
5
|
4
|
3
|
3
|
3
|
4
|
3
|
4
|
ÖH4
|
5
|
4
|
3
|
3
|
3
|
4
|
3
|
4
|
ÖH5
|
5
|
4
|
3
|
3
|
3
|
4
|
3
|
4
|
ÖH6
|
5
|
4
|
3
|
3
|
3
|
4
|
3
|
4
|
ÖH7
|
5
|
4
|
3
|
3
|
3
|
4
|
3
|
4
|
ÖH8
|
5
|
4
|
3
|
3
|
3
|
4
|
3
|
4
|
Çocuk Sağlığı
ve Hastalıkları Kurulu
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH14
|
5
|
3
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH15
|
5
|
3
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH16
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH17
|
5
|
4
|
5
|
4
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH18
|
5
|
4
|
3
|
4
|
4
|
2
|
2
|
4
|
ÖH19
|
5
|
4
|
5
|
4
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH20
|
5
|
4
|
4
|
3
|
5
|
2
|
4
|
4
|
İç Hastalıkları
Kurulu
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH13
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH14
|
5
|
4
|
5
|
4
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH15
|
5
|
4
|
3
|
4
|
4
|
2
|
2
|
4
|
ÖH16
|
5
|
4
|
5
|
4
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH17
|
5
|
4
|
4
|
3
|
5
|
2
|
4
|
4
|
Ürogenital
Sistem Kurulu
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
4
|
5
|
4
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
4
|
3
|
4
|
4
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
4
|
5
|
4
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH14
|
5
|
4
|
4
|
3
|
5
|
2
|
4
|
4
|
ÖH15
|
5
|
4
|
4
|
3
|
5
|
2
|
4
|
4
|
ÖH16
|
5
|
4
|
5
|
4
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH17
|
5
|
4
|
5
|
4
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH18
|
5
|
4
|
3
|
4
|
4
|
2
|
2
|
4
|
ÖH19
|
5
|
4
|
5
|
4
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH20
|
5
|
4
|
4
|
3
|
5
|
2
|
4
|
4
|
ÖH21
|
5
|
4
|
4
|
3
|
5
|
2
|
4
|
4
|
Cerrahi Kurulu
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH11
|
5
|
4
|
5
|
4
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
4
|
3
|
4
|
4
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
4
|
5
|
5
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH14
|
5
|
4
|
4
|
3
|
5
|
2
|
4
|
4
|
ÖH15
|
5
|
4
|
4
|
3
|
5
|
2
|
4
|
4
|
ÖH16
|
5
|
4
|
5
|
4
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH17
|
5
|
4
|
5
|
4
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH18
|
5
|
4
|
3
|
4
|
4
|
2
|
2
|
4
|
ÖH19
|
5
|
4
|
5
|
4
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH20
|
5
|
4
|
4
|
3
|
5
|
2
|
4
|
4
|
ÖH21
|
5
|
4
|
4
|
3
|
5
|
2
|
4
|
4
|
|
ÖH: Öğrenim hedefi, PY: Program
Yeterliği, PY1: Hekim, PY2: İletişimci, PY3: Ekip Üyesi, PY4: Lider ve
Yönetici, PY5: Sağlık Savunucusu, PY6: Bilim İnsanı, PY7: Yaşam Boyu Öğrenen,
PY8: Profesyonel.
*Yeterlik
Düzeyleri: 1. Bilgi, beceri, tutum kazanma, 2. Bilgi, beceri, profesyonel
tutumlarını yeterliklere dönüştürme, 3. Yeterliklere uygun davranışlar
sergileme, temel hekimlik uygulamalarını tek başına yapma, 4. Davranışlarında /
hekimlik uygulamalarında yetkinlik kazanma (gerçek ortamlarda / karmaşık ve
belirsiz durumlarda bağlama uygun esnek davranış), 5. Profesyonelliğe yönelik
(mesleki ve insani) değerleri içselleştirme