DÖNEM V EĞİTİM
PROGRAMI AMAÇ VE HEDEFLER
Dönem V- Fiziksel Tıp ve
Rehabilitasyon Stajı
Stajın Amacı
Dönem V
öğrencileri, 13 günlük Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Stajı sonunda,
kas-iskelet sistemi sorunlarının birinci basamak düzeyinde tanı, hastalıklar
ile fonksiyonlar arasındaki ilişki, tedavi ve rehabilitasyonu yönünden bilgi,
beceri ve tutum kazanacaklardır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
1. Kas-iskelet
sisteminin normal yapı ve işlevini açıklar,
2. Hareket
sistemini ilgilendiren hastalıkların klinik özelliklerini, tanı, tedavi
yöntemlerini ve rehabilitasyon basamaklarını açıklar,
3. Kas-iskelet
sistemi hastalıklarında vücudun ve organ sistemlerinin yapı ve işlev
değişikliklerini açıklar,
4. Toplumda
görülen kas-iskelet sistemi ile ilgili hastalıkları kanıta dayalı tıp
uygulamaları rehberliğinde değerlendirip bunların sıklığının azaltılmasına
yönelik yaklaşımları açıklar,
5. Toplumda
sık görülen kas-iskelet sistemi ile ilgili hastalıkların en sık rastlanan
klinik, radyolojik ve patolojik bulgularını hasta bazında değerlendirir,
- Toplumda sık
görülen kas-iskelet sistemi ile ilgili hastalıkların tanı, tedavi ve
rehabilitasyonunda bilimsel veriye dayalı, etkinliği yüksek yöntemleri
açıklar,
- Yaşamı tehdit eden kas-iskelet sistemi
hastalıklarını tanır, ilk tedavilerini yapar ve uygun şekilde sevk eder,
- Kişileri kas-iskelet sistemi hastalıkları ya
da sakatlıkları ile karşı karşıya bırakabilecek etkenleri ve risk altında
kalabilecek bireyleri önceden ya da hastalığın erken evresinde belirler ve
gereken önlemleri alır,
- Sağlık hizmet sunumunda engelli bireylere
karşı duyarlılık kazanır ve sağlık hizmetlerinden eşit yararlanma hakkını
gözetir,
- Etkili iletişim becerilerini kullanarak
kas-iskelet sistemine yönelik anamnez alır,
- Kas-iskelet sisteminin tam ve ayrıntılı
fizik muayenesini yapar,
- Sık kullanılan ilaçların etki
mekanizmalarını, endikasyonlarını, kontrendikasyonlarını ve akılcı ilaç
kullanımı ilkelerini değerlendirerek reçete yazar,
- Sorumlu olduğu hastanın dosyasını hazırlar,
taburculuk işlemleri için epikriz yazar,
- Kas-iskelet sistemine özgü yakınmaları olan
hastanın anamnez ve muayene bulgularını değerlendirerek ön tanı koyar, ayırıcı
yapmak ve tanıyı kesinleştirmek için öncelikli tanısal incelemeleri
belirler,
- Birinci basamak düzeyinde kas iskelet
sistemi tanısında kullanılan temel test sonuçlarını yorumlar, tanıya uygun
tedavi planlar ve sevk kriterlerini açıklar,
- Hasta ve yakınları ile iletişim kurar,
duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
- Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile
iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı
göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
- Özürlü / engelli kavramlarını ve
rehabilitasyon yaklaşımlarını açıklar,
- Kas-iskelet sistemi yakınmaları olan hastaya
biyolojik, ruhsal, sosyal ve yaşam koşulları ile bütüncül olarak yaklaşır,
- Ağrılı, kronik ve yaşlı hasta ile etkili
iletişim kurar,
- Etik değerlere uygun davranır.
Dönem V- Göğüs Cerrahisi Stajı
Stajın Amacı
Dönem V
öğrencileri, 5 günlük Göğüs Cerrahisi Stajı sonunda, solunum sistemi ve
özefagus ile ilgili cerrahi veya girişimsel tedavi gerektiren sağlık
sorunlarını tanıma ve tedavi yöntemlerini açıklama; acil durumları ayırt
edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilme için gerekli
olan bilgi, beceri ve tutum kazanacaklardır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
1. Solunum
sisteminin sisteminin normal yapı ve işlevini açıklar,
2. Solunum
sisteminin, mediastenin ve özefagusun sık görülen ve cerrahi/girişimsel tedavi
gerektiren hastalıklarının nedenlerini, oluşum mekanizmalarını, yol açtıkları
klinik bulguları ve cerrahi yaklaşım ilkelerini açıklar,
3. Solunum
sistemi yakınmaları olan hastadan öykü alır,
4. Solunum
sistemi fizik muayenesini yapar,
5. Solunum
sistemi, mediasten ve özefagus hastalıklarının teşhisinde kullanılan temel tanı
yöntemlerini ve işlemlerini açıklar,
- Anamnez ve
muayene bulgularına dayanarak, tanı ve tedaviye yönlendirecek laboratuvar
testlerini uygun sırada seçer,
- Solunum sistemi ile ilgili temel tanısal
test (akciğer grafisi, arter kan gazı, tam kan, biyokimyasal testler)
sonuçlarını yorumlar,
- Anamnez, fizik muayene bulguları ve laboratuvar
testlerini değerlendirerek solunum sistemi, mediasten ve özefagusun
cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının ayırıcı tanısını
yapar, ön tanı/tanı koyar,
- Solunum sistemi, mediasten ve özefagus
hastalıklarında cerrahi tedavi yöntemlerini açıklar,
- Solunum sistemine yönelik temel tıbbi
girişimleri (plevral ponksiyon vb) uygular,
- Solunum sistemi, mediasten ve özefagus ile
ilgili acil cerrahi durumları açıklar, birinci basamak düzeyinde ilk
müdahaleyi yapar ve uygun şekilde sevk eder,
- Solunum sistemi ve özefagus hastalıklarında
(kist hidatik, kanser vb) korunma önlemlerini açıklar,
- Solunum sistemi ve özefagus ile ilgili
sorunlara multidisipliner yaklaşmanın öneminin farkına varır,
- Hasta ve yakınları ile iletişim kurar,
duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
- Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile
iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı
göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
- Etik değerlere uygun davranır.
Dönem V- Kalp ve Damar Cerrahisi
Stajı
Stajın Amacı
Dönem V
öğrencileri, 5 günlükKalp ve Damar Cerrahisi Stajı sonunda, kalp ve damar
cerrahisi ile ilgili sık karşılaşılan hastalık ve durumları tanıma ve tedavi
yöntemlerini açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi
yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve
tutumları kazanacaklardır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
1. Kalp
ve damar sisteminin normal yapı ve işlevini açıklar,
2. Kalp
ve damar sisteminin sık görülen ve cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren
hastalıklarının nedenlerini, oluşum mekanizmalarını, yol açtıkları klinik
bulguları ve cerrahi yaklaşım ilkelerini açıklar,
3. Kalp
ve damar sistemi yakınmaları olan hastadan öykü alır,
4. Kalp
ve damar sisteminin fizik muayenesini yapar,
5. Kalp
ve damar sistemi hastalıklarının teşhisinde kullanılan temel tanı yöntemlerini
ve işlemlerini açıklar,
- Anamnez ve
muayene bulgularına dayanarak, tanı ve tedaviye yönlendirecek laboratuvar
testlerini uygun sırada seçer,
- Kalp ve damar sistemi ile ilgili temel
tanısal test (akciğer grafisi, arter kan gazı, tam kan, biyokimyasal
testler) sonuçlarını yorumlar,
- Anamnez, fizik muayene bulguları ve
laboratuvar testlerini değerlendirerek Kalp ve damar sisteminin
cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının ayırıcı tanısını
yapar, ön tanı/tanı koyar,
- Kalp ve damar sistemi hastalıklarında
cerrahi tedavi yöntemlerini açıklar,
- Kalp ve damar sistemi ile ilgili acil
cerrahi durumları açıklar, birinci basamak düzeyinde ilk müdahaleyi yapar
ve uygun şekilde sevk eder,
- Kalp ve damar sistemi hastalıklarında
korunma önlemlerini açıklar,
- Kalp ve damar sistemi ile ilgili sorunlara
multidisipliner yaklaşmanın öneminin farkına varır,
- Hasta ve yakınları ile iletişim kurar,
duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
- Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile
iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı
göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
- Etik değerlere uygun davranır.
Dönem V- Deri ve Zührevi
Hastalıklar Stajı
Stajın Amacı
Dönem V
öğrencileri, 14 günlük Deri ve Zührevi HastalıklarStajı sonunda, ülkemizde sık
karşılaşılan dermatolojik hastalıklara birinci basamakta tanı koymak ve tedavi
etmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanacaklardır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
- Etkili iletişim becerilerini kullanarak
kapsamlı dermatolojik anamnez alır.
- Deri, deri ekleri ve mukozaların muayenesini
yapar, subjektif ve objektif bulguları tanımlar ve bu bulgular
doğrultusunda ayırıcı tanı yapar.
- Birinci basamakta en sık karşılaşılan
dermatolojik sorunları tanır ve tedavilerini gerçekleştirir.
- Tanıya gitmede klinik bilgi ve laboratuvar
becerilerini uygular.
- Sık karşılaşılan deri hastalıklarının tanı
ve tedavi yaklaşımlarını açıklar.
- Erken bulgusunu deride veren sistemik
hastalıkları tanır ve hastaları ilgili bölümlere yönlendirir.
- Dermatolojik hastalıklarda sevk
endikasyonlarını açıklar.
- Bulaşıcı deri hastalıklarında hasta ve
sağlık personelini bulaşma ve korunma yolları hakkında bilgilendirir.
- Bildirimi zorunlu dermatolojik hastalıkları
sıralar ve bildirim şeklini açıklar.
- Acil girişim gerektiren dermatolojik
hastalıkları (ürtiker, anjioödem, eritrodermi, toksik epidermal nekrolizis
gibi) tanır, birinci basamak düzeyinde acil tedavilerini yapar ve uygun
şekilde sevk eder.
- Kronik deri hastalıklarının hasta ve aile
üzerindeki psikolojik, sosyal ve kültürel etkilerini açıklar.
- Hasta ve yakınları ile iletişim kurar,
duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
- Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile
iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı
göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
Dönem V- Beyin ve Sinir Cerrahisi
Stajı
Stajın Amacı
Dönem V
öğrencileri, 9 günlük Beyin Cerrahisi Stajı sonunda, beyin cerrahisi ile ilgili
sık karşılaşılan hastalık ve durumları tanıma ve tedavi yöntemlerini
açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun
bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları
kazanacaklardır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
1. Beyin
ve sinir sisteminin normal yapı ve işlevini açıklar,
2. Beyin
ve sinir sisteminin sık görülen ve cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren
hastalıklarının nedenlerini, oluşum mekanizmalarını, yol açtıkları klinik
bulguları ve cerrahi yaklaşım ilkelerini açıklar,
3. Beyin
ve sinir sistemi yakınmaları olan hastadan öykü alır,
4. Beyin
ve sinir sisteminin fizik muayenesini yapar,
5. Beyin
ve sinir sistemi hastalıklarının teşhisinde kullanılan temel tanı yöntemlerini
ve işlemlerini açıklar,
- Anamnez ve
muayene bulgularına dayanarak, tanı ve tedaviye yönlendirecek laboratuvar
testlerini uygun sırada seçer,
- Beyin ve sinir sistemi ile ilgili temel
tanısal test sonuçlarını yorumlar,
- Anamnez, fizik muayene bulguları ve
laboratuvar testlerini değerlendirerek Beyin ve sinir sisteminin
cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının ayırıcı tanısını
yapar, ön tanı/tanı koyar,
- Beyin ve sinir sistemi hastalıklarında
cerrahi tedavi yöntemlerini açıklar,
- Beyin ve sinir sistemi ile ilgili acil
cerrahi durumları açıklar, birinci basamak düzeyinde ilk müdahaleyi yapar
ve uygun şekilde sevk eder,
- Beyin ve sinir sistemi hastalıklarında
korunma önlemlerini açıklar,
- Beyin ve sinir sistemi ile ilgili sorunlara
multidisipliner yaklaşmanın öneminin farkına varır,
- Hasta ve yakınları ile iletişim kurar,
duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
- Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile
iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı
göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
- Etik değerlere uygun davranır.
Dönem V- Ortopedi ve Travmatoloji
Stajı
Stajın Amacı
Dönem V
öğrencileri, 13 günlük Ortopedi ve Travmatoloji Stajı sonunda, kas iskelet ve
hareket sistemi ve acil ortopedik ve travma sorunlarına yaklaşım, ilk
müdahaleyi yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri
ve tutumları kazanacaklardır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
1. Kas
iskelet ve hareket sisteminin normal yapı ve işlevini açıklar,
2. Kas
iskelet ve hareket sisteminin sık görülen ve cerrahi/girişimsel tedavi
gerektiren hastalıklarının nedenlerini, oluşum mekanizmalarını, yol açtıkları
klinik bulguları ve cerrahi yaklaşım ilkelerini açıklar,
3. Kas
iskelet ve hareket sistemi yakınmaları olan hastadan öykü alır,
4. Kas
iskelet ve hareket sisteminin fizik muayenesini yapar,
5. Kas
iskelet ve hareket sistemi hastalıklarının teşhisinde kullanılan temel tanı
yöntemlerini ve işlemlerini açıklar,
- Anamnez ve
muayene bulgularına dayanarak, tanı ve tedaviye yönlendirecek laboratuvar
testlerini uygun sırada seçer,
- Kas iskelet ve hareket sistemi ile ilgili
temel tanısal test sonuçlarını yorumlar,
- Anamnez, fizik muayene bulguları ve
laboratuvar testlerini değerlendirerek kas iskelet ve hareket sisteminin
cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının ayırıcı tanısını
yapar, ön tanı/tanı koyar,
- Kas iskelet ve hareket sistemi
hastalıklarında cerrahi tedavi yöntemlerini açıklar,
- Kas iskelet ve hareket sistemine yönelik
temel tıbbi girişimleri (bandaj sarma, atel yapma vb) uygular,
- Kas iskelet ve hareket sistemi ile ilgili
acil cerrahi durumları açıklar, birinci basamak düzeyinde ilk müdahaleyi
yapar ve uygun şekilde sevk eder,
- Kas iskelet ve hareket sistemi
hastalıklarında korunma önlemlerini açıklar,
- Kas iskelet ve hareket sistemi ile ilgili
sorunlara multidisipliner yaklaşmanın öneminin farkına varır,
- Hasta ve yakınları ile iletişim kurar,
duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
- Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile
iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine
saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
- Etik değerlere uygun davranır.
Dönem V- Nöroloji Stajı
Stajın Amacı
Dönem V
öğrencileri, 10 günlük Nöroloji Stajı sonunda, nöroloji ile ilgili sık
karşılaşılan hastalık ve durumları tanıma ve tedavi yöntemlerini
açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun
bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanacaklardır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
- Nöroloji’nin kapsamını açıklar,
- Nöro-anatomiyi ve nöro-fizyolojiyi ana
hatlarıyla açıklar,
- Nöroloji’nin sık görülen hastalıklarının
nedenlerini, klinik bulgularını, tanı yöntemlerini, acil yaklaşım
ilkelerini ve sevk kriterlerini açıklar,
- Birinci basamakta en sık karşılaşılan
nörolojik sorunları tanır ve tedavilerini gerçekleştirir,
- Tanıya gitmede klinik bilgi ve laboratuvar
becerilerini uygular,
- Sık karşılaşılan nörolojik hastalıkların
tanı ve tedavi yaklaşımlarını açıklar,
- Nörolojik hastalıklarda sevk
endikasyonlarını açıklar,
- Rehabilitasyon gerektiren hastalıkları ve
rehabilitasyon yöntemlerini açıklar ve uygular,
- Sık görülen nörolojik hastalıkların risk
faktörlerini sayar, birincil, ikincil ve üçüncül korunma ile ilgili yaklaşımları
uygular,
- Acil girişim gerektiren nörolojik
hastalıkları tanır, birinci basamak düzeyinde acil tedavilerini yapar ve
uygun şekilde sevk eder,
- İlaçlar ve rehabilitasyon araç gereçlerini
akılcı ve doğru kullanır,
- Hasta ve yakınları ile iletişim kurar,
duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
- Meslektaşları ve diğer sağlık personeli
ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine
saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser.
Dönem V- Ruh Sağlığı ve
Hastalıkları Stajı
Stajın Amacı
Dönem V
öğrencileri, 13 günlük Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Stajı sonunda, psikiyatrik
bozuklukların temel belirti ve nedenlerini tanıma, acil durumları tespit edip
ilk müdahaleleri uygulama, psikiyatrik ilaç grupları ve etkileşimleri, genel
tıbbi duruma bağlı psikiyatrik tablolar, alkol ve madde kullanımı konusunda
bilgi sahibi olma, psikiyatrik anamnez ve muayene yapma ve uygun bir şekilde
sevk edebilmek için gerekli için gerekli bilgi, beceri ve tutumları
kazanacaklardır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
- Ruh ve sinir hastalıklarının kapsamını
açıklar,
- Psikiyatrik hastalıkların nedenleri, oluşum
mekanizmaları, klinik bulguları ile uygun yardımcı tanı yöntemlerini de
kullanarak, tanısını koyup tedavisini planlar,
- Birinci basamakta en sık karşılaşılan
psikiyatrik sorunları tanır ve tedavilerini gerçekleştirir,
- Tanıya gitmede klinik bilgi ve laboratuvar
becerilerini uygular,
- Psikiyatrik hastalıklarda sevk
endikasyonlarını açıklar,
- Acil girişim gerektiren hayatı tehdit eden
psikiyatrik hastalıkları ve buna yönelik müdahalelerini açıklar,birinci
basamak düzeyinde acil tedavilerini yapar ve uygun şekilde sevk eder,
- Genel tıbbi duruma bağlı psikiyatrik
tabloları tanımlar,
- Akılcı ilaç kullanımını kavrar,
- Adli psikiyatri kavramını açıklar,
- Hastanın kapsamlı sistematik anamnez alır,
- Ruhsal durum muayenesi yapar, bulguları
yorumlar ve hastalıklarla ilişki kurar,
- Hasta ve yakınları ile iletişim kurar,
duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
- Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile
iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine
saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser.
Dönem V- Üroloji Stajı
Stajın Amacı
Dönem V
öğrencileri, 10 günlük Üroloji Stajı sonunda, üroloji ile ilgili sık
karşılaşılan hastalık ve durumları tanıma ve tedavi yöntemlerini
açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun
bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları
kazanacaklardır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
1. Ürolojik
sistemin normal yapı ve işlevini açıklar,
2. Ürolojik
sistemin sık görülen ve cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının
nedenlerini, oluşum mekanizmalarını, yol açtıkları klinik bulguları ve cerrahi
yaklaşım ilkelerini açıklar,
3. Ürolojik
sistemin yakınmaları olan hastadan öykü alır,
4. Ürolojik
sistemin fizik muayenesini yapar,
5. Ürolojik
sistem hastalıklarının teşhisinde kullanılan temel tanı yöntemlerini ve
işlemlerini açıklar,
- Anamnez ve
muayene bulgularına dayanarak, tanı ve tedaviye yönlendirecek laboratuvar
testlerini uygun sırada seçer,
- Ürolojik sistemile ilgili temel tanısal
test sonuçlarını yorumlar,
- Anamnez, fizik muayene bulguları ve
laboratuvar testlerini değerlendirerek ürolojik sistemin
cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının ayırıcı tanısını
yapar, ön tanı/tanı koyar,
- Ürolojik sistem hastalıklarında cerrahi
tedavi yöntemlerini açıklar,
- Ürolojik sistem ile ilgili acil cerrahi
durumları açıklar, birinci basamak düzeyinde ilk müdahaleyi yapar ve uygun
şekilde sevk eder,
- Ürogenital sisteme yönelik temel tıbbi
girişimleri (sonda takma vb) uygular,
- Ürolojik sistem hastalıklarında korunma
önlemlerini açıklar,
- Ürolojik sistem ile ilgili sorunlara
multidisipliner yaklaşmanın öneminin farkına varır,
- Hasta ve yakınları ile iletişim kurar,
duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
- Meslektaşları ve diğer sağlık personeli
ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine
saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
- Etik değerlere uygun davranır.
Dönem V- Göğüs Hastalıkları Stajı
Stajın Amacı
Dönem V
öğrencileri, 15 günlük Göğüs Hastalıkları Stajı sonunda, solunum sistemi ile
ilgili sık karşılaşılan hastalık ve durumları tanıma ve tedavi yöntemlerini
açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun
bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları
kazanacaklardır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
- Göğüs hastalıklarının kapsamını açıklar,
- Solunum anatomisini ve fizyolojisini ana
hatlarıyla açıklar,
- Solunum sisteminin sık görülen
hastalıklarının nedenlerini, klinik bulgularını, tanı yöntemlerini, acil
yaklaşım ilkelerini ve sevk kriterlerini açıklar,
- Birinci basamakta en sık karşılaşılan
göğüs hastalıkları sorunlarını tanır ve tedavilerini gerçekleştirir,
- Tanıya gitmede klinik bilgi ve laboratuvar
becerilerini uygular,
- Akciğer grafisini tekniğine uygun olarak
değerlendirir,
- Solunum fonksiyon testlerinin endikasyonlarını
sayar, basit spirometrik testleri yorumlar,
- Bronkoskopinin göğüs hastalıklarında
kullanım alanlarını sayar,
- Arter kan gazı alabilme ve sonuçları
yorumlar,
- Sık karşılaşılan solunum hastalıkların
tanı ve tedavi yaklaşımlarını açıklar,
- Sık görülen solunum hastalıklarının risk
faktörlerini sayar, birincil, ikincil ve üçüncül korunma ile ilgili
yaklaşımları uygular,
- Çevresel ve mesleksel maruziyetler ile
akciğer hastalıkları arasındaki ilişkiyi ve korunma yollarını açıklar,
- Acil girişim gerektiren solunum
hastalıklarını tanır, birinci basamak düzeyinde acil tedavilerini yapar ve
uygun şekilde sevk eder,
- İlaçları akılcı ve doğru kullanır,
- Hasta ve yakınları ile iletişim kurar,
duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
- Meslektaşları ve diğer sağlık personeli
ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine
saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser.
Dönem V- Plastik Rekonstrüktif ve
Estetik Cerrahi Stajı
Stajın Amacı
Dönem V
öğrencileri, 8 günlük Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Stajı sonunda,
plastik rekonstrüktif ve estetik cerrahi ile ilgili sık karşılaşılan hastalık
ve durumları tanıma ve tedavi yöntemlerini açıklama/uygulama; acil durumları
ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için
gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanacaklardır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
1. Plastik,
Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi’nin kapsamını açıklar,
2. Plastik,
Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi’nin sık görülen hastalıklarının nedenlerini,
klinik bulgularını, tanı yöntemlerini, cerrahi yaklaşım ilkelerini ve sevk
kriterlerini açıklar,
3. Yaranın
tanımını ve sınıflandırmasını yapar ve tedavi yaklaşımlarını açıklar; birinci
basamakta tedavi edilebilecek yaraları tanır; birinci basamakla tedavi
edilemeyecek yaraları tanıyıp sevk eder,
4. Yanığın
tanımını yapar, sınıflandırır ve tedavi yaklaşımlarını açıklar; birinci
basamakta tedavi edilebilecek yanıkları tanır; birinci basamakta tedavi
edilemeyecek yanıkları uygun şekilde sevk eder,
5. Bası
yaralarının sınıflandırmasını yapar, tedavi yaklaşımlarını açıklar,
- Damak-dudak
yarıklarını tanımlar, tedavi yöntemlerini açıklar,
- Sık görülen deri kanserlerine ön tanı
koyar; korunma, tedavi ve prognozunu açıklar,
- Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi
ile ilgili acil cerrahi durumları (maksillo-fasial travma, el ve deri
yaralanmaları, ekstremite travması vb) tanır, birinci basamak düzeyinde
ilk müdahaleyi ve sevk kriterlerini açıklar,
- Birinci basamakta tedavi edilebilecek yaraların
pansumanını yapar,
- Birinci basamakta tedavi edilebilecek
yanık hastalarının pansumanını yapar,
- Bası yarası açılmaması için gerekli
önlemleri hasta ve yakınlarına öğretir. Bası yarasının pansumanını yapar.
- Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı
ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
- Meslektaşları ve diğer sağlık personeli
ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine
saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
- Etik değerlere uygun davranır.
Dönem V- Çocuk Cerrahisi Stajı
Stajın Amacı
Dönem V öğrencileri, 11 günlük Çocuk Cerrahisi Stajı sonunda, yenidoğan
döneminden ergenliğin sonuna kadar devam eden dönemde, sık karşılaşılan
çocukluk çağı cerrahi hastalık ve durumları tanıma ve tedavi yöntemlerini
açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun
bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları
kazanacaklardır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
1. Çocuklarda
cerrahi tedavi gerektiren hastalıkların ve doğumsal anomalilerin tanımını ve
sınıflandırmasını yapar ve tedavi yaklaşımlarını açıklar; birinci basamakta
tedavi edebilecek hastalıkları tanır ve tedavi eder; birinci basamakla tedavi
edilemeyecek hastalıkları uygun müdahale ile sevk eder,
2. Yakınması
olan hastadan öykü alır,
3. Yakınması
olan hastanın fizik muayenesini yapar,
- Çocuklarda
cerrahi tedavi gerektiren durumlar ile ilgili temel tıbbi girişimleri
(sütür atma ve alma vb) uygular,
- Kritik hasta çocukta gerekli temel girişimleri
yaparak (temel ve ileri yaşam desteği) bir üst basamak sağlık kurumuna
sevk eder,
- Sorunlara multidisipliner yaklaşmanın
öneminin farkına varır,
- Hasta ve yakınları ile iletişim kurar,
duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
- Meslektaşları ve diğer sağlık personeli
ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine
saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
- Etik değerlere uygun davranır.
Dönem V- Adli Tıp Stajı
Stajın Amacı
Dönem V
öğrencileri, 7 günlük Adli Tıp Stajı sonunda, hekimlik yaşamında sağlık hukuku
ile ilgili mevzuat düzenlemelerini, karşılaşacağı adli olgularda nasıl
davranması gerektiğini, bilirkişilikle ilgili sorumluluk ve yetkilerini
kullanabilme ve uygulayabilme bilgi, beceri ve tutum kazanacaklardır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
1. Adli bilimleri tanımlar, kapsamını kavrar,
2. Adli olguları tanır, resmi kurumlara haber verir,
3. Adli
travmaları tanır ve değerlendirir,
4. Adli olgularda adli rapor yazar,
5. Cinsel
saldırı ve istismar olgularında yapılması ve yapılmaması gerekenleri, nasıl
örnek alınacağını, nasıl muayene yapılacağını açıklar,
6. Cinsel saldırı olgularında tanı, belgeleme ve
raporlama yapar,
7. Cinsel saldırı olgularında tanı, belgeleme ve
raporlama yapar,
8. Adli ölüm olgularında tanı koyar,
9. Ölü muayenesi ve otopsi yapar,
10. Adli psikiyatrik yaklaşımın temel ilkelerini açıklar.
11. Hasta ve yakınları ile iletişim
kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
12. Meslektaşları ve diğer sağlık
personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
1. Hasta
haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları
bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
2. Etik
değerlere uygun davranır.
Dönem V- Akılcı İlaç Kullanımı
Stajı
Stajın Amacı
Dönem V
öğrencileri, 5 günlük Akılcı İlaç Kullanımı
Stajı sonunda, Akılcı İlaç Kullanımı konusunda tüm dünyada uygulanan
modelini kavrama, ilaçları ilgili kaynakları kullanma alışkanlığı sağlayarak,
etkilik, güvenlilik, uygunluk ve maliyet kriterlerini göz önüne alarak seçme,
varsa hastalığın ilaç dışı tedavisi ile ilgili bilgi verme, hasta ile görüşmesi
sırasında iletişim becerilerini kullanma ve reçete yazma bilgi, beceri ve
tutumlarını kazanacaklardır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
1. Akılcı
ilaç kullanımının basamaklarını sayar,
2. K-ilaç
kavramını tanımlayabilmeli, avantaj ve dezavantajlarını fark eder,
3.
Hastalığın tedavi hedeflerini ortaya koyar,
4.
Küçük grup çalışmasının önemini kavrar,
5.
Verilen bir endikasyon için etkililik, güvenlilik,
uygunluk ve maliyet açısından ilaçları, karşılaştırarak, adım adım K-ilaç seçme
deneyimine aktif olarak katılır,
6.
Stajda belirlenen endikasyonlar için K-ilaç formunu
doldurur,
7.
İlaçla ilgili bilgilerin kanıt düzeyini kullanır,
8.
İlaçların yan etkileri konusunda hastayı bilgilendirir,
9.
Reçeteyi uygun şekilde yazar,
- Hasta ile
görüşmesi sırasında iletişim becerilerini kullanır,
- Staj boyunca almış olduğu dosyayı olgu
örneklerini de kullanarak doldurur,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine
saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
- Etik değerlere uygun davranır.
Dönem V- Enfeksiyon Hastalıkları
ve Klinik Mikrobiyoloji Stajı
Stajın Amacı
Dönem V
öğrencileri, 14 günlük Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Stajı
sonunda, enfeksiyon hastalıkları ile ilgili sık karşılaşılan durumları tanıma
ve tedavi yöntemlerini açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk
müdahaleyi yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri
ve tutumları kazanacaklardır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
1. Enfeksiyon
hastalıklarının ve klinik mikrobiyolojinin kapsamını açıklar,
2. Sık görülen ve/veya
hayatı tehdit eden enfeksiyon hastalıklarının epidemiyolojisi, korunma, tanı,
tedavi ve sevk kriterlerini açıklar,
3. Enfeksiyon
hastalıklarının etkenlerini, bulaş yollarını ve konak organizmayı etkileme
mekanizmalarını neden-sonuç ilişkisi ile açıklar,
4. Birinci basamakta en
sık karşılaşılan enfeksiyon hastalıkları sorunlarını tanır ve tedavilerini
gerçekleştirir,
5. Tanıya gitmede klinik
bilgi ve laboratuvar becerilerini uygular,
6. Enfeksiyon
hastalıklarının genel ve sistemlere özgü belirti ve bulgularını açıklar,
7. Acil girişim
gerektiren enfeksiyon hastalıklarını tanır, birinci basamak düzeyinde acil tedavilerini
yapar ve uygun şekilde sevk eder,
8. İlaçları akılcı ve
doğru kullanır,
9. Hasta ve yakınları ile
iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
10. Meslektaşları ve
diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
11.
Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları
bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser.
Dönem V- Göz Hastalıkları Stajı
Stajın Amacı
Dönem V öğrencileri, 9 günlük Göz Hastalıkları Stajı sonunda, göz hastalıklarını
tanıma ve tedavi yöntemlerini açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme,
ilk müdahaleyi yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi,
beceri ve tutumları kazanacaklardır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
1. Göz hastalıklarının kapsamını açıklar,
2. Yakınması olan hastadan öykü alır,
3. Direkt/indirekt ışık refleksi, göz hareketleri, kırmızı refle testi,
konfrontasyon, yakın elle görme ölçme ve direkt oftalmoskopi muayenesini yapar,
4. Göz yakınması olan hastanın
anamnez, muayene ve tanısal test sonuçlarını değerlendirerek ayırıcı tanı
yapar,
5. Akut ve kronik görme kaybı,
kırma kusurları, çift görme, lökokori, göz sulanması tanısını koyar,
6. Akut ve kronik görme kaybını
sistemik hastalıklarla ilişkilendirir,
7. Akut ve kronik görme kaybı
nedenlerine yönelik müdahaleyi planlar, ilk girişimi uygular ve bir üst
basamağa sevk eder,
8. Mekanik ve kimyasal göz
yaralanmalarında gerekli ön girişimi yapar ve uygun şekilde sevk eder,
9. Erken çocukluk döneminde kırma
kusurlarının ve göz kaymasının neden olabileceği sorunlara yönelik önlem alır,
10. Yüksek risk taşıyan prematüre
bebeklerde gelişebilecek göz sorunlarını bilir ve buna yönelik önlem alır,
11. Hasta ve yakınları ile
iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
12. Meslektaşları ve diğer sağlık
personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
13. Hasta haklarına ve hasta
mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu
benimser,
Dönem V- Kulak Burun Boğaz Hastalıkları
Stajı
Stajın Amacı
Dönem V öğrencileri, 14 günlük Kulak Burun Boğaz Hastalıkları Stajı
sonunda, kulak, burun, boğaz ve boyun hastalıklarını tanıma ve tedavi
yöntemlerini açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi
yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve
tutumları kazanacaklardır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
1. Kulak
Burun Boğaz (KBB) hastalıklarının kapsamını açıklar,
2. KBB
organlarının yapılarını tanır ve fonksiyonlarını açıklar,
3. KBB
organlarının semptom ve bulgularının oluşum mekanizmalarını açıklar,
4. Yakınması
olan hastadan öykü alır,
5. KBB
organlarının fizik muayenesini (otoskopi, rinoskopi anterior, laringoskopi,
boyun ve orofarinks muayenesi) yapar,
- KBB
yakınması olan hastanın anamnez, muayene ve tanısal test sonuçlarını
değerlendirerek ayırıcı tanı yapar,
- KBB organlarının hastalıklarının tansında
kullanılan tanısal testleri (odyo-vestibüler, radyolojik vb) açıklar ve
sonuçlarını yorumlar,
- Birinci basamak düzeyinde tanıya uygun
olarak tedaviyi düzenler,
- KBB organlarına ilişkin sağlık sorunlarında
sevk kriterlerini açıklar,
- KBB organlarına ait hayatı tehdit eden acil
durumları tanır, ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde sevk eder,
- KBB organları ile ilgili sağlık
sorunlarının epidemiyolojisi ve önlenmesine yönelik koruyucu önlemleri
açıklar,
- Hasta ve yakınları ile iletişim kurar,
duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
- Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile
iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine
saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
- Etik
değerlere uygun davranır
Dönem V- Radyoloji Stajı
Stajın Amacı
Dönem V
öğrencileri, 9 günlük Radyoloji Stajı sonunda, tanı, tedavi ve izlem aşamalarında
hastaların değerlendirilmesinde klinik ve laboratuar bulgularını destekleyecek
radyoloji bilgisini ve bunu kullanma bilgi, beceri ve tutumları
kazanacaklardır.
Satjın Öğrenim Hedefleri
- Sistemlerin radyolojik incelemesinde
kullanılan yöntemleri, endikasyon ve kontrendikasyonları kavrar. Herhangi
bir belirti veya bulgu karşısında radyolojik incelemelerin hangisi veya
hangilerinin, hangi sırayla isteneceğini açıklar,
- Direkt grafi, ultrasonografi, bilgisayarlı
tomografi, manyetik rezonans ve anjiyografi incelemelerinde temel
radyolojik bulguları ve elementer lezyonları tanır, ileri inceleme
yöntemlerinin endikasyonlarını sayar,
- Hastanın öykü, klinik ve laboratuvar
bulgularını radyolojik bulgularla birleştirerek radyolojik ayırıcı tanı
koyar,
- Maliyet-etkinlik prensibine uygun
incelemeleri öncelikle tercih etme tutumunu benimser,
- Öncelikle en az girişim gerektiren yöntemi
seçme tutumunu
- Hasta ve yakınları ile iletişim kurar,
duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
- Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile
iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine
saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser.
Tablo TS 2.2.1-15. Dönem V Stajları Öğrenim
Hedefleri ve Program Yeterlikleri Temel Roller İlişkisi ve Yeterlik Düzeyleri*
|
Fiziksel Tıp ve
Rehabilitasyon Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
4
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
5
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
2
|
3
|
4
|
ÖH10
|
5
|
5
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH14
|
5
|
3
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH15
|
5
|
3
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH16
|
5
|
5
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH17
|
5
|
4
|
5
|
4
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH18
|
5
|
4
|
3
|
4
|
4
|
2
|
2
|
4
|
ÖH19
|
5
|
4
|
3
|
4
|
5
|
2
|
3
|
4
|
ÖH20
|
5
|
4
|
4
|
3
|
5
|
2
|
4
|
4
|
ÖH21
|
5
|
5
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH22
|
5
|
3
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
Göğüs Cerrahisi
Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
3
|
4
|
2
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH14
|
5
|
3
|
5
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH15
|
5
|
5
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH16
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH17
|
5
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
2
|
4
|
Kalp ve Damar
Cerrahisi Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
2
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
3
|
5
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH14
|
5
|
5
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH15
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH16
|
5
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
2
|
4
|
Deri ve Zührevi
Hastalıklar Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
5
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
5
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
4
|
5
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
4
|
5
|
4
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
5
|
3
|
4
|
4
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
4
|
5
|
4
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH14
|
5
|
4
|
4
|
3
|
5
|
2
|
4
|
4
|
Beyin ve Sinir
Cerrahisi Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
2
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
3
|
5
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH14
|
5
|
5
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH15
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH16
|
5
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
2
|
4
|
Ortopedi ve
Travmatoloji Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
3
|
4
|
2
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH14
|
5
|
3
|
5
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH15
|
5
|
5
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH16
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH17
|
5
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
2
|
4
|
Nöroloji Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
4
|
2
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
3
|
5
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
5
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH14
|
5
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
2
|
4
|
Ruh Sağlığı ve
Hastalıkları Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
4
|
2
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
3
|
5
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
5
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH14
|
5
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
2
|
4
|
Üroloji Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
2
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
3
|
5
|
4
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH14
|
5
|
3
|
5
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH15
|
5
|
5
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH16
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH17
|
5
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
2
|
4
|
ÖH18
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
Göğüs
Hastalıkları Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
3
|
4
|
2
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH14
|
5
|
3
|
5
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH15
|
5
|
5
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH16
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH17
|
5
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
2
|
4
|
Plastik ve
Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
4
|
2
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
3
|
5
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
5
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH14
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH15
|
5
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
2
|
4
|
Çocuk Cerrahisi
Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
5
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
5
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH10
|
5
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
2
|
4
|
Adli Tıp Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH10
|
5
|
3
|
5
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
5
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
2
|
4
|
Akılcı İlaç
Kullanımı Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
4
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH10
|
5
|
3
|
5
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
5
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
2
|
4
|
Enfeksiyon
Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
4
|
2
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
5
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH10
|
5
|
5
|
4
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
2
|
4
|
Göz
Hastalıkları Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
4
|
2
|
2
|
4
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
5
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
5
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH10
|
5
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
5
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
2
|
4
|
Kulak Burun
Boğaz Hastalıkları Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
3
|
4
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
4
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH11
|
5
|
3
|
5
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH12
|
5
|
5
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
4
|
ÖH13
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH14
|
5
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
2
|
4
|
Radyoloji Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
5
|
2
|
2
|
4
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH6
|
5
|
4
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH7
|
5
|
4
|
4
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
ÖH:
Öğrenim hedefi, PY: Program Yeterliği, PY1: Hekim, PY2: İletişimci, PY3: Ekip
Üyesi, PY4: Lider ve Yönetici, PY5: Sağlık Savunucusu, PY6: Bilim İnsanı, PY7:
Yaşam Boyu Öğrenen, PY8: Profesyonel.
*Yeterlik
Düzeyleri: 1. Bilgi, beceri, tutum kazanma, 2. Bilgi, beceri, profesyonel
tutumlarını yeterliklere dönüştürme, 3. Yeterliklere uygun davranışlar
sergileme, temel hekimlik uygulamalarını tek başına yapma, 4. Davranışlarında /
hekimlik uygulamalarında yetkinlik kazanma (gerçek ortamlarda / karmaşık ve
belirsiz durumlarda bağlama uygun esnek davranış), 5. Profesyonelliğe yönelik
(mesleki ve insani) değerleri içselleştirme