Dönem 5 Stajları Amaç ve Hedefler

DÖNEM V EĞİTİM PROGRAMI AMAÇ VE HEDEFLER

Dönem V- Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 13 günlük Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Stajı sonunda, kas-iskelet sistemi sorunlarının birinci basamak düzeyinde tanı, hastalıklar ile fonksiyonlar arasındaki ilişki, tedavi ve rehabilitasyonu yönünden bilgi, beceri ve tutum kazanacaklardır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

1.      Kas-iskelet sisteminin normal yapı ve işlevini açıklar,

2.      Hareket sistemini ilgilendiren hastalıkların klinik özelliklerini, tanı, tedavi yöntemlerini ve rehabilitasyon basamaklarını açıklar,

3.      Kas-iskelet sistemi hastalıklarında vücudun ve organ sistemlerinin yapı ve işlev değişikliklerini açıklar,

4.      Toplumda görülen kas-iskelet sistemi ile ilgili hastalıkları kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirip bunların sıklığının azaltılmasına yönelik yaklaşımları açıklar,

5.      Toplumda sık görülen kas-iskelet sistemi ile ilgili hastalıkların en sık rastlanan klinik, radyolojik ve patolojik bulgularını hasta bazında değerlendirir,

  1. Toplumda sık görülen kas-iskelet sistemi ile ilgili hastalıkların tanı, tedavi ve rehabilitasyonunda bilimsel veriye dayalı, etkinliği yüksek yöntemleri açıklar,
  2. Yaşamı tehdit eden kas-iskelet sistemi hastalıklarını tanır, ilk tedavilerini yapar ve uygun şekilde sevk eder,
  3. Kişileri kas-iskelet sistemi hastalıkları ya da sakatlıkları ile karşı karşıya bırakabilecek etkenleri ve risk altında kalabilecek bireyleri önceden ya da hastalığın erken evresinde belirler ve gereken önlemleri alır,
  4. Sağlık hizmet sunumunda engelli bireylere karşı duyarlılık kazanır ve sağlık hizmetlerinden eşit yararlanma hakkını gözetir,
  5. Etkili iletişim becerilerini kullanarak kas-iskelet sistemine yönelik anamnez alır,
  6. Kas-iskelet sisteminin tam ve ayrıntılı fizik muayenesini yapar,
  7. Sık kullanılan ilaçların etki mekanizmalarını, endikasyonlarını, kontrendikasyonlarını ve akılcı ilaç kullanımı ilkelerini değerlendirerek reçete yazar,
  8. Sorumlu olduğu hastanın dosyasını hazırlar, taburculuk işlemleri için epikriz yazar,
  9. Kas-iskelet sistemine özgü yakınmaları olan hastanın anamnez ve muayene bulgularını değerlendirerek ön tanı koyar, ayırıcı yapmak ve tanıyı kesinleştirmek için öncelikli tanısal incelemeleri belirler,
  10. Birinci basamak düzeyinde kas iskelet sistemi tanısında kullanılan temel test sonuçlarını yorumlar, tanıya uygun tedavi planlar ve sevk kriterlerini açıklar,
  11. Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
  12. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
  13. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
  14. Özürlü / engelli kavramlarını ve rehabilitasyon yaklaşımlarını açıklar,
  15. Kas-iskelet sistemi yakınmaları olan hastaya biyolojik, ruhsal, sosyal ve yaşam koşulları ile bütüncül olarak yaklaşır,
  16. Ağrılı, kronik ve yaşlı hasta ile etkili iletişim kurar,
  17. Etik değerlere uygun davranır.

Dönem V- Göğüs Cerrahisi Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 5 günlük Göğüs Cerrahisi Stajı sonunda, solunum sistemi ve özefagus ile ilgili cerrahi veya girişimsel tedavi gerektiren sağlık sorunlarını tanıma ve tedavi yöntemlerini açıklama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilme için gerekli olan bilgi, beceri ve tutum kazanacaklardır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

1.      Solunum sisteminin sisteminin normal yapı ve işlevini açıklar,

2.      Solunum sisteminin, mediastenin ve özefagusun sık görülen ve cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının nedenlerini, oluşum mekanizmalarını, yol açtıkları klinik bulguları ve cerrahi yaklaşım ilkelerini açıklar,

3.      Solunum sistemi yakınmaları olan hastadan öykü alır,

4.      Solunum sistemi fizik muayenesini yapar,

5.      Solunum sistemi, mediasten ve özefagus hastalıklarının teşhisinde kullanılan temel tanı yöntemlerini ve işlemlerini açıklar,

  1. Anamnez ve muayene bulgularına dayanarak, tanı ve tedaviye yönlendirecek laboratuvar testlerini uygun sırada seçer,
  2. Solunum sistemi ile ilgili temel tanısal test (akciğer grafisi, arter kan gazı, tam kan, biyokimyasal testler) sonuçlarını yorumlar,
  3. Anamnez, fizik muayene bulguları ve laboratuvar testlerini değerlendirerek solunum sistemi, mediasten ve özefagusun cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının ayırıcı tanısını yapar, ön tanı/tanı koyar,
  4. Solunum sistemi, mediasten ve özefagus hastalıklarında cerrahi tedavi yöntemlerini açıklar,
  5. Solunum sistemine yönelik temel tıbbi girişimleri (plevral ponksiyon vb) uygular,
  6. Solunum sistemi, mediasten ve özefagus ile ilgili acil cerrahi durumları açıklar, birinci basamak düzeyinde ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde sevk eder,
  7. Solunum sistemi ve özefagus hastalıklarında (kist hidatik, kanser vb) korunma önlemlerini açıklar,
  8. Solunum sistemi ve özefagus ile ilgili sorunlara multidisipliner yaklaşmanın öneminin farkına varır,
  9. Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
  10. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
  11. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
  12. Etik değerlere uygun davranır.

Dönem V- Kalp ve Damar Cerrahisi Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 5 günlükKalp ve Damar Cerrahisi Stajı sonunda, kalp ve damar cerrahisi ile ilgili sık karşılaşılan hastalık ve durumları tanıma ve tedavi yöntemlerini açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanacaklardır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

1.      Kalp ve damar sisteminin normal yapı ve işlevini açıklar,

2.      Kalp ve damar sisteminin sık görülen ve cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının nedenlerini, oluşum mekanizmalarını, yol açtıkları klinik bulguları ve cerrahi yaklaşım ilkelerini açıklar,

3.      Kalp ve damar sistemi yakınmaları olan hastadan öykü alır,

4.      Kalp ve damar sisteminin fizik muayenesini yapar,

5.      Kalp ve damar sistemi hastalıklarının teşhisinde kullanılan temel tanı yöntemlerini ve işlemlerini açıklar,

  1. Anamnez ve muayene bulgularına dayanarak, tanı ve tedaviye yönlendirecek laboratuvar testlerini uygun sırada seçer,
  2. Kalp ve damar sistemi ile ilgili temel tanısal test (akciğer grafisi, arter kan gazı, tam kan, biyokimyasal testler) sonuçlarını yorumlar,
  3. Anamnez, fizik muayene bulguları ve laboratuvar testlerini değerlendirerek Kalp ve damar sisteminin cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının ayırıcı tanısını yapar, ön tanı/tanı koyar,
  4. Kalp ve damar sistemi hastalıklarında cerrahi tedavi yöntemlerini açıklar,
  5. Kalp ve damar sistemi ile ilgili acil cerrahi durumları açıklar, birinci basamak düzeyinde ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde sevk eder,
  6. Kalp ve damar sistemi hastalıklarında korunma önlemlerini açıklar,
  7. Kalp ve damar sistemi ile ilgili sorunlara multidisipliner yaklaşmanın öneminin farkına varır,
  8. Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
  9. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
  10. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
  11. Etik değerlere uygun davranır.

Dönem V- Deri ve Zührevi Hastalıklar Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 14 günlük Deri ve Zührevi HastalıklarStajı sonunda, ülkemizde sık karşılaşılan dermatolojik hastalıklara birinci basamakta tanı koymak ve tedavi etmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanacaklardır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

  1. Etkili iletişim becerilerini kullanarak kapsamlı dermatolojik anamnez alır.
  2. Deri, deri ekleri ve mukozaların muayenesini yapar, subjektif ve objektif bulguları tanımlar ve bu bulgular doğrultusunda ayırıcı tanı yapar.
  3. Birinci basamakta en sık karşılaşılan dermatolojik sorunları tanır ve tedavilerini gerçekleştirir.
  4. Tanıya gitmede klinik bilgi ve laboratuvar becerilerini uygular.
  5. Sık karşılaşılan deri hastalıklarının tanı ve tedavi yaklaşımlarını açıklar.
  6. Erken bulgusunu deride veren sistemik hastalıkları tanır ve hastaları ilgili bölümlere yönlendirir.
  7. Dermatolojik hastalıklarda sevk endikasyonlarını açıklar.
  8. Bulaşıcı deri hastalıklarında hasta ve sağlık personelini bulaşma ve korunma yolları hakkında bilgilendirir.
  9. Bildirimi zorunlu dermatolojik hastalıkları sıralar ve bildirim şeklini açıklar.
  10. Acil girişim gerektiren dermatolojik hastalıkları (ürtiker, anjioödem, eritrodermi, toksik epidermal nekrolizis gibi) tanır, birinci basamak düzeyinde acil tedavilerini yapar ve uygun şekilde sevk eder.
  11. Kronik deri hastalıklarının hasta ve aile üzerindeki psikolojik, sosyal ve kültürel etkilerini açıklar.
  12. Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
  13. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
  14. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,

Dönem V- Beyin ve Sinir Cerrahisi Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 9 günlük Beyin Cerrahisi Stajı sonunda, beyin cerrahisi ile ilgili sık karşılaşılan hastalık ve durumları tanıma ve tedavi yöntemlerini açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanacaklardır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

1.      Beyin ve sinir sisteminin normal yapı ve işlevini açıklar,

2.      Beyin ve sinir sisteminin sık görülen ve cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının nedenlerini, oluşum mekanizmalarını, yol açtıkları klinik bulguları ve cerrahi yaklaşım ilkelerini açıklar,

3.      Beyin ve sinir sistemi yakınmaları olan hastadan öykü alır,

4.      Beyin ve sinir sisteminin fizik muayenesini yapar,

5.      Beyin ve sinir sistemi hastalıklarının teşhisinde kullanılan temel tanı yöntemlerini ve işlemlerini açıklar,

  1. Anamnez ve muayene bulgularına dayanarak, tanı ve tedaviye yönlendirecek laboratuvar testlerini uygun sırada seçer,
  2. Beyin ve sinir sistemi ile ilgili temel tanısal test sonuçlarını yorumlar,
  3. Anamnez, fizik muayene bulguları ve laboratuvar testlerini değerlendirerek Beyin ve sinir sisteminin cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının ayırıcı tanısını yapar, ön tanı/tanı koyar,
  4. Beyin ve sinir sistemi hastalıklarında cerrahi tedavi yöntemlerini açıklar,
  5. Beyin ve sinir sistemi ile ilgili acil cerrahi durumları açıklar, birinci basamak düzeyinde ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde sevk eder,
  6. Beyin ve sinir sistemi hastalıklarında korunma önlemlerini açıklar,
  7. Beyin ve sinir sistemi ile ilgili sorunlara multidisipliner yaklaşmanın öneminin farkına varır,
  8. Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
  9. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
  10. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
  11. Etik değerlere uygun davranır.

 

Dönem V- Ortopedi ve Travmatoloji Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 13 günlük Ortopedi ve Travmatoloji Stajı sonunda, kas iskelet ve hareket sistemi ve acil ortopedik ve travma sorunlarına yaklaşım, ilk müdahaleyi yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanacaklardır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

1.      Kas iskelet ve hareket sisteminin normal yapı ve işlevini açıklar,

2.      Kas iskelet ve hareket sisteminin sık görülen ve cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının nedenlerini, oluşum mekanizmalarını, yol açtıkları klinik bulguları ve cerrahi yaklaşım ilkelerini açıklar,

3.      Kas iskelet ve hareket sistemi yakınmaları olan hastadan öykü alır,

4.      Kas iskelet ve hareket sisteminin fizik muayenesini yapar,

5.      Kas iskelet ve hareket sistemi hastalıklarının teşhisinde kullanılan temel tanı yöntemlerini ve işlemlerini açıklar,

  1. Anamnez ve muayene bulgularına dayanarak, tanı ve tedaviye yönlendirecek laboratuvar testlerini uygun sırada seçer,
  2. Kas iskelet ve hareket sistemi ile ilgili temel tanısal test sonuçlarını yorumlar,
  3. Anamnez, fizik muayene bulguları ve laboratuvar testlerini değerlendirerek kas iskelet ve hareket sisteminin cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının ayırıcı tanısını yapar, ön tanı/tanı koyar,
  4. Kas iskelet ve hareket sistemi hastalıklarında cerrahi tedavi yöntemlerini açıklar,
  5. Kas iskelet ve hareket sistemine yönelik temel tıbbi girişimleri (bandaj sarma, atel yapma vb) uygular,
  6. Kas iskelet ve hareket sistemi ile ilgili acil cerrahi durumları açıklar, birinci basamak düzeyinde ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde sevk eder,
  7. Kas iskelet ve hareket sistemi hastalıklarında korunma önlemlerini açıklar,
  8. Kas iskelet ve hareket sistemi ile ilgili sorunlara multidisipliner yaklaşmanın öneminin farkına varır,
  9. Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
  10. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
  11. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
  12. Etik değerlere uygun davranır.

Dönem V- Nöroloji Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 10 günlük Nöroloji Stajı sonunda, nöroloji ile ilgili sık karşılaşılan hastalık ve durumları tanıma ve tedavi yöntemlerini açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanacaklardır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

  1. Nöroloji’nin kapsamını açıklar,
  2. Nöro-anatomiyi ve nöro-fizyolojiyi ana hatlarıyla açıklar,
  3. Nöroloji’nin sık görülen hastalıklarının nedenlerini, klinik bulgularını, tanı yöntemlerini, acil yaklaşım ilkelerini ve sevk kriterlerini açıklar,
  4. Birinci basamakta en sık karşılaşılan nörolojik sorunları tanır ve tedavilerini gerçekleştirir,
  5. Tanıya gitmede klinik bilgi ve laboratuvar becerilerini uygular,
  6. Sık karşılaşılan nörolojik hastalıkların tanı ve tedavi yaklaşımlarını açıklar,
  7. Nörolojik hastalıklarda sevk endikasyonlarını açıklar,
  8. Rehabilitasyon gerektiren hastalıkları ve rehabilitasyon yöntemlerini açıklar ve uygular,
  9. Sık görülen nörolojik hastalıkların risk faktörlerini sayar, birincil, ikincil ve üçüncül korunma ile ilgili yaklaşımları uygular,
  10. Acil girişim gerektiren nörolojik hastalıkları tanır, birinci basamak düzeyinde acil tedavilerini yapar ve uygun şekilde sevk eder,
  11. İlaçlar ve rehabilitasyon araç gereçlerini akılcı ve doğru kullanır,
  12. Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
  13. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
  14. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser.

Dönem V- Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 13 günlük Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Stajı sonunda, psikiyatrik bozuklukların temel belirti ve nedenlerini tanıma, acil durumları tespit edip ilk müdahaleleri uygulama, psikiyatrik ilaç grupları ve etkileşimleri, genel tıbbi duruma bağlı psikiyatrik tablolar, alkol ve madde kullanımı konusunda bilgi sahibi olma, psikiyatrik anamnez ve muayene yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için gerekli için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanacaklardır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

  1. Ruh ve sinir hastalıklarının kapsamını açıklar,
  2. Psikiyatrik hastalıkların nedenleri, oluşum mekanizmaları, klinik bulguları ile uygun yardımcı tanı yöntemlerini de kullanarak, tanısını koyup tedavisini planlar,
  3. Birinci basamakta en sık karşılaşılan psikiyatrik sorunları tanır ve tedavilerini gerçekleştirir,
  4. Tanıya gitmede klinik bilgi ve laboratuvar becerilerini uygular,
  5. Psikiyatrik hastalıklarda sevk endikasyonlarını açıklar,
  6. Acil girişim gerektiren hayatı tehdit eden psikiyatrik hastalıkları ve buna yönelik müdahalelerini açıklar,birinci basamak düzeyinde acil tedavilerini yapar ve uygun şekilde sevk eder,
  7. Genel tıbbi duruma bağlı psikiyatrik tabloları tanımlar,
  8. Akılcı ilaç kullanımını kavrar,
  9. Adli psikiyatri kavramını açıklar,
  10. Hastanın kapsamlı sistematik anamnez alır,
  11. Ruhsal durum muayenesi yapar, bulguları yorumlar ve hastalıklarla ilişki kurar,
  12. Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
  13. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
  14. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser.

Dönem V- Üroloji Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 10 günlük Üroloji Stajı sonunda, üroloji ile ilgili sık karşılaşılan hastalık ve durumları tanıma ve tedavi yöntemlerini açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanacaklardır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

1.      Ürolojik sistemin normal yapı ve işlevini açıklar,

2.      Ürolojik sistemin sık görülen ve cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının nedenlerini, oluşum mekanizmalarını, yol açtıkları klinik bulguları ve cerrahi yaklaşım ilkelerini açıklar,

3.      Ürolojik sistemin yakınmaları olan hastadan öykü alır,

4.      Ürolojik sistemin fizik muayenesini yapar,

5.      Ürolojik sistem hastalıklarının teşhisinde kullanılan temel tanı yöntemlerini ve işlemlerini açıklar,

  1. Anamnez ve muayene bulgularına dayanarak, tanı ve tedaviye yönlendirecek laboratuvar testlerini uygun sırada seçer,
  2. Ürolojik sistemile ilgili temel tanısal test sonuçlarını yorumlar,
  3. Anamnez, fizik muayene bulguları ve laboratuvar testlerini değerlendirerek ürolojik sistemin cerrahi/girişimsel tedavi gerektiren hastalıklarının ayırıcı tanısını yapar, ön tanı/tanı koyar,
  4. Ürolojik sistem hastalıklarında cerrahi tedavi yöntemlerini açıklar,
  5. Ürolojik sistem ile ilgili acil cerrahi durumları açıklar, birinci basamak düzeyinde ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde sevk eder,
  6. Ürogenital sisteme yönelik temel tıbbi girişimleri (sonda takma vb) uygular,
  7. Ürolojik sistem hastalıklarında korunma önlemlerini açıklar,
  8. Ürolojik sistem ile ilgili sorunlara multidisipliner yaklaşmanın öneminin farkına varır,
  9. Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
  10. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
  11. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
  12. Etik değerlere uygun davranır.

Dönem V- Göğüs Hastalıkları Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 15 günlük Göğüs Hastalıkları Stajı sonunda, solunum sistemi ile ilgili sık karşılaşılan hastalık ve durumları tanıma ve tedavi yöntemlerini açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanacaklardır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

  1. Göğüs hastalıklarının kapsamını açıklar,
  2. Solunum anatomisini ve fizyolojisini ana hatlarıyla açıklar,
  3. Solunum sisteminin sık görülen hastalıklarının nedenlerini, klinik bulgularını, tanı yöntemlerini, acil yaklaşım ilkelerini ve sevk kriterlerini açıklar,
  4. Birinci basamakta en sık karşılaşılan göğüs hastalıkları sorunlarını tanır ve tedavilerini gerçekleştirir,
  5. Tanıya gitmede klinik bilgi ve laboratuvar becerilerini uygular,
  6. Akciğer grafisini tekniğine uygun olarak değerlendirir,
  7. Solunum fonksiyon testlerinin endikasyonlarını sayar, basit spirometrik testleri yorumlar,
  8. Bronkoskopinin göğüs hastalıklarında kullanım alanlarını sayar,
  9. Arter kan gazı alabilme ve sonuçları yorumlar,
  10. Sık karşılaşılan solunum hastalıkların tanı ve tedavi yaklaşımlarını açıklar,
  11. Sık görülen solunum hastalıklarının risk faktörlerini sayar, birincil, ikincil ve üçüncül korunma ile ilgili yaklaşımları uygular,
  12. Çevresel ve mesleksel maruziyetler ile akciğer hastalıkları arasındaki ilişkiyi ve korunma yollarını açıklar,
  13. Acil girişim gerektiren solunum hastalıklarını tanır, birinci basamak düzeyinde acil tedavilerini yapar ve uygun şekilde sevk eder,
  14. İlaçları akılcı ve doğru kullanır,
  15. Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
  16. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
  17. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser.

Dönem V- Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 8 günlük Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Stajı sonunda, plastik rekonstrüktif ve estetik cerrahi ile ilgili sık karşılaşılan hastalık ve durumları tanıma ve tedavi yöntemlerini açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanacaklardır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

1.      Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi’nin kapsamını açıklar,

2.      Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi’nin sık görülen hastalıklarının nedenlerini, klinik bulgularını, tanı yöntemlerini, cerrahi yaklaşım ilkelerini ve sevk kriterlerini açıklar,

3.      Yaranın tanımını ve sınıflandırmasını yapar ve tedavi yaklaşımlarını açıklar; birinci basamakta tedavi edilebilecek yaraları tanır; birinci basamakla tedavi edilemeyecek yaraları tanıyıp sevk eder,

4.      Yanığın tanımını yapar, sınıflandırır ve tedavi yaklaşımlarını açıklar; birinci basamakta tedavi edilebilecek yanıkları tanır; birinci basamakta tedavi edilemeyecek yanıkları uygun şekilde sevk eder,

5.      Bası yaralarının sınıflandırmasını yapar, tedavi yaklaşımlarını açıklar,

  1. Damak-dudak yarıklarını tanımlar, tedavi yöntemlerini açıklar,
  2. Sık görülen deri kanserlerine ön tanı koyar; korunma, tedavi ve prognozunu açıklar,
  3. Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi ile ilgili acil cerrahi durumları (maksillo-fasial travma, el ve deri yaralanmaları, ekstremite travması vb) tanır, birinci basamak düzeyinde ilk müdahaleyi ve sevk kriterlerini açıklar,
  4. Birinci basamakta tedavi edilebilecek yaraların pansumanını yapar,
  5. Birinci basamakta tedavi edilebilecek yanık hastalarının pansumanını yapar,
  6. Bası yarası açılmaması için gerekli önlemleri hasta ve yakınlarına öğretir. Bası yarasının pansumanını yapar.
  7. Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
  8. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
  9. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
  10. Etik değerlere uygun davranır.

Dönem V- Çocuk Cerrahisi Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 11 günlük Çocuk Cerrahisi Stajı sonunda, yenidoğan döneminden ergenliğin sonuna kadar devam eden dönemde, sık karşılaşılan çocukluk çağı cerrahi hastalık ve durumları tanıma ve tedavi yöntemlerini açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanacaklardır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

1.      Çocuklarda cerrahi tedavi gerektiren hastalıkların ve doğumsal anomalilerin tanımını ve sınıflandırmasını yapar ve tedavi yaklaşımlarını açıklar; birinci basamakta tedavi edebilecek hastalıkları tanır ve tedavi eder; birinci basamakla tedavi edilemeyecek hastalıkları uygun müdahale ile sevk eder,

2.      Yakınması olan hastadan öykü alır,

3.      Yakınması olan hastanın fizik muayenesini yapar,

  1. Çocuklarda cerrahi tedavi gerektiren durumlar ile ilgili temel tıbbi girişimleri (sütür atma ve alma vb) uygular,
  2. Kritik hasta çocukta gerekli temel girişimleri yaparak (temel ve ileri yaşam desteği) bir üst basamak sağlık kurumuna sevk eder,
  3. Sorunlara multidisipliner yaklaşmanın öneminin farkına varır,
  4. Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
  5. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
  6. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
  7. Etik değerlere uygun davranır.

Dönem V- Adli Tıp Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 7 günlük Adli Tıp Stajı sonunda, hekimlik yaşamında sağlık hukuku ile ilgili mevzuat düzenlemelerini, karşılaşacağı adli olgularda nasıl davranması gerektiğini, bilirkişilikle ilgili sorumluluk ve yetkilerini kullanabilme ve uygulayabilme bilgi, beceri ve tutum kazanacaklardır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

1. Adli bilimleri tanımlar, kapsamını kavrar,

2. Adli olguları tanır, resmi kurumlara haber verir,

3. Adli travmaları tanır ve değerlendirir,

4. Adli olgularda adli rapor yazar,

5. Cinsel saldırı ve istismar olgularında yapılması ve yapılmaması gerekenleri, nasıl örnek alınacağını, nasıl muayene yapılacağını açıklar,

6. Cinsel saldırı olgularında tanı, belgeleme ve raporlama yapar,

7. Cinsel saldırı olgularında tanı, belgeleme ve raporlama yapar,

8. Adli ölüm olgularında tanı koyar,

9. Ölü muayenesi ve otopsi yapar,

10. Adli psikiyatrik yaklaşımın temel ilkelerini açıklar.

11. Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,

12. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,

1.      Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,

2.      Etik değerlere uygun davranır.

Dönem V- Akılcı İlaç Kullanımı Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 5 günlük Akılcı İlaç Kullanımı Stajı sonunda, Akılcı İlaç Kullanımı konusunda tüm dünyada uygulanan modelini kavrama, ilaçları ilgili kaynakları kullanma alışkanlığı sağlayarak, etkilik, güvenlilik, uygunluk ve maliyet kriterlerini göz önüne alarak seçme, varsa hastalığın ilaç dışı tedavisi ile ilgili bilgi verme, hasta ile görüşmesi sırasında iletişim becerilerini kullanma ve reçete yazma bilgi, beceri ve tutumlarını kazanacaklardır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

1.      Akılcı ilaç kullanımının basamaklarını sayar,

2.      K-ilaç kavramını tanımlayabilmeli, avantaj ve dezavantajlarını fark eder,

3.      Hastalığın tedavi hedeflerini ortaya koyar,

4.      Küçük grup çalışmasının önemini kavrar,

5.      Verilen bir endikasyon için etkililik, güvenlilik, uygunluk ve maliyet açısından ilaçları, karşılaştırarak, adım adım K-ilaç seçme deneyimine aktif olarak katılır,

6.      Stajda belirlenen endikasyonlar için K-ilaç formunu doldurur,

7.      İlaçla ilgili bilgilerin kanıt düzeyini kullanır,

8.      İlaçların yan etkileri konusunda hastayı bilgilendirir,

9.      Reçeteyi uygun şekilde yazar,

  1. Hasta ile görüşmesi sırasında iletişim becerilerini kullanır,
  2. Staj boyunca almış olduğu dosyayı olgu örneklerini de kullanarak doldurur,
  3. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
  4. Etik değerlere uygun davranır.

Dönem V- Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 14 günlük Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Stajı sonunda, enfeksiyon hastalıkları ile ilgili sık karşılaşılan durumları tanıma ve tedavi yöntemlerini açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanacaklardır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

1. Enfeksiyon hastalıklarının ve klinik mikrobiyolojinin kapsamını açıklar,

2. Sık görülen ve/veya hayatı tehdit eden enfeksiyon hastalıklarının epidemiyolojisi, korunma, tanı, tedavi ve sevk kriterlerini açıklar,

3. Enfeksiyon hastalıklarının etkenlerini, bulaş yollarını ve konak organizmayı etkileme mekanizmalarını neden-sonuç ilişkisi ile açıklar,

4. Birinci basamakta en sık karşılaşılan enfeksiyon hastalıkları sorunlarını tanır ve tedavilerini gerçekleştirir,

5. Tanıya gitmede klinik bilgi ve laboratuvar becerilerini uygular,

6. Enfeksiyon hastalıklarının genel ve sistemlere özgü belirti ve bulgularını açıklar,

7. Acil girişim gerektiren enfeksiyon hastalıklarını tanır, birinci basamak düzeyinde acil tedavilerini yapar ve uygun şekilde sevk eder,

8. İlaçları akılcı ve doğru kullanır,

9. Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,

10. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,

11. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser.

Dönem V- Göz Hastalıkları Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 9 günlük Göz Hastalıkları Stajı sonunda, göz hastalıklarını tanıma ve tedavi yöntemlerini açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanacaklardır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

1. Göz hastalıklarının kapsamını açıklar,

2. Yakınması olan hastadan öykü alır,

3. Direkt/indirekt ışık refleksi, göz hareketleri, kırmızı refle testi, konfrontasyon, yakın elle görme ölçme ve direkt oftalmoskopi muayenesini yapar,

4. Göz yakınması olan hastanın anamnez, muayene ve tanısal test sonuçlarını değerlendirerek ayırıcı tanı yapar,

5. Akut ve kronik görme kaybı, kırma kusurları, çift görme, lökokori, göz sulanması tanısını koyar,

6. Akut ve kronik görme kaybını sistemik hastalıklarla ilişkilendirir,

7. Akut ve kronik görme kaybı nedenlerine yönelik müdahaleyi planlar, ilk girişimi uygular ve bir üst basamağa sevk eder,

8. Mekanik ve kimyasal göz yaralanmalarında gerekli ön girişimi yapar ve uygun şekilde sevk eder,

9. Erken çocukluk döneminde kırma kusurlarının ve göz kaymasının neden olabileceği sorunlara yönelik önlem alır,

10. Yüksek risk taşıyan prematüre bebeklerde gelişebilecek göz sorunlarını bilir ve buna yönelik önlem alır,

11. Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,

12. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,

13. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,

Dönem V- Kulak Burun Boğaz Hastalıkları Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 14 günlük Kulak Burun Boğaz Hastalıkları Stajı sonunda, kulak, burun, boğaz ve boyun hastalıklarını tanıma ve tedavi yöntemlerini açıklama/uygulama; acil durumları ayırt edebilme, ilk müdahaleyi yapma ve uygun bir şekilde sevk edebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanacaklardır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

1.      Kulak Burun Boğaz (KBB) hastalıklarının kapsamını açıklar,

2.      KBB organlarının yapılarını tanır ve fonksiyonlarını açıklar,

3.      KBB organlarının semptom ve bulgularının oluşum mekanizmalarını açıklar,

4.      Yakınması olan hastadan öykü alır,

5.      KBB organlarının fizik muayenesini (otoskopi, rinoskopi anterior, laringoskopi, boyun ve orofarinks muayenesi) yapar,

  1. KBB yakınması olan hastanın anamnez, muayene ve tanısal test sonuçlarını değerlendirerek ayırıcı tanı yapar,
  2. KBB organlarının hastalıklarının tansında kullanılan tanısal testleri (odyo-vestibüler, radyolojik vb) açıklar ve sonuçlarını yorumlar,
  3. Birinci basamak düzeyinde tanıya uygun olarak tedaviyi düzenler,
  4. KBB organlarına ilişkin sağlık sorunlarında sevk kriterlerini açıklar,
  5. KBB organlarına ait hayatı tehdit eden acil durumları tanır, ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde sevk eder,
  6. KBB organları ile ilgili sağlık sorunlarının epidemiyolojisi ve önlenmesine yönelik koruyucu önlemleri açıklar,
  7. Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
  8. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
  9. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser,
  10. Etik değerlere uygun davranır

Dönem V- Radyoloji Stajı

Stajın Amacı

Dönem V öğrencileri, 9 günlük Radyoloji Stajı sonunda, tanı, tedavi ve izlem aşamalarında hastaların değerlendirilmesinde klinik ve laboratuar bulgularını destekleyecek radyoloji bilgisini ve bunu kullanma bilgi, beceri ve tutumları kazanacaklardır.

Satjın Öğrenim Hedefleri

  1. Sistemlerin radyolojik incelemesinde kullanılan yöntemleri, endikasyon ve kontrendikasyonları kavrar. Herhangi bir belirti veya bulgu karşısında radyolojik incelemelerin hangisi veya hangilerinin, hangi sırayla isteneceğini açıklar,
  2. Direkt grafi, ultrasonografi, bilgisayarlı tomografi, manyetik rezonans ve anjiyografi incelemelerinde temel radyolojik bulguları ve elementer lezyonları tanır, ileri inceleme yöntemlerinin endikasyonlarını sayar,
  3. Hastanın öykü, klinik ve laboratuvar bulgularını radyolojik bulgularla birleştirerek radyolojik ayırıcı tanı koyar,
  4. Maliyet-etkinlik prensibine uygun incelemeleri öncelikle tercih etme tutumunu benimser,
  5. Öncelikle en az girişim gerektiren yöntemi seçme tutumunu
  6. Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, duyarlı ve saygılı yaklaşır, gerekli bilgilendirmeyi yapar,
  7. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iyi iletişim kurmanın önemini kavrar,
  8. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser.

Tablo TS 2.2.1-15. Dönem V Stajları Öğrenim Hedefleri ve Program Yeterlikleri Temel Roller İlişkisi ve Yeterlik Düzeyleri*

 

Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH4

5

3

3

3

4

2

2

4

ÖH5

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH6

5

3

3

2

2

4

2

4

ÖH7

5

3

5

2

2

2

2

4

ÖH8

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH9

5

3

3

3

5

2

3

4

ÖH10

5

5

3

2

2

2

2

4

ÖH11

5

3

3

2

2

4

2

4

ÖH12

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH13

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH14

5

3

3

2

3

2

2

4

ÖH15

5

3

3

2

3

2

2

4

ÖH16

5

5

3

2

2

2

2

4

ÖH17

5

4

5

4

2

4

2

4

ÖH18

5

4

3

4

4

2

2

4

ÖH19

5

4

3

4

5

2

3

4

ÖH20

5

4

4

3

5

2

4

4

ÖH21

5

5

3

2

2

2

2

4

ÖH22

5

3

3

2

3

2

2

4

Göğüs Cerrahisi Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH4

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH5

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH6

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH7

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH8

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH9

5

3

3

3

2

2

3

4

ÖH10

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH11

5

3

4

2

2

4

2

4

ÖH12

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH13

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH14

5

3

5

2

3

2

2

4

ÖH15

5

5

3

2

3

2

2

4

ÖH16

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH17

5

4

3

2

4

2

2

4

Kalp ve Damar Cerrahisi Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH4

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH5

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH6

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH7

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH8

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH9

5

3

3

3

2

2

3

4

ÖH10

5

3

4

2

2

4

2

4

ÖH11

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH12

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH13

5

3

5

2

3

2

2

4

ÖH14

5

5

3

2

3

2

2

4

ÖH15

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH16

5

4

3

2

4

2

2

4

Deri ve Zührevi Hastalıklar Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

5

3

2

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH4

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH5

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH6

5

5

3

2

2

2

2

4

ÖH7

5

4

5

2

2

2

2

4

ÖH8

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH9

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH10

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH11

5

4

5

4

2

4

2

4

ÖH12

5

5

3

4

4

2

2

4

ÖH13

5

4

5

4

2

2

3

4

ÖH14

5

4

4

3

5

2

4

4

Beyin ve Sinir Cerrahisi Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH4

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH5

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH6

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH7

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH8

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH9

5

3

3

3

2

2

3

4

ÖH10

5

3

4

2

2

4

2

4

ÖH11

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH12

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH13

5

3

5

2

3

2

2

4

ÖH14

5

5

3

2

3

2

2

4

ÖH15

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH16

5

4

3

2

4

2

2

4

Ortopedi ve Travmatoloji Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH4

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH5

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH6

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH7

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH8

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH9

5

3

3

3

2

2

3

4

ÖH10

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH11

5

3

4

2

2

4

2

4

ÖH12

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH13

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH14

5

3

5

2

3

2

2

4

ÖH15

5

5

3

2

3

2

2

4

ÖH16

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH17

5

4

3

2

4

2

2

4

Nöroloji  Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH4

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH5

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH6

5

3

3

3

2

2

3

4

ÖH7

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH8

5

3

4

2

2

4

2

4

ÖH9

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH10

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH11

5

3

5

2

3

2

2

4

ÖH12

5

5

3

2

3

2

2

4

ÖH13

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH14

5

4

3

2

4

2

2

4

Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH4

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH5

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH6

5

3

3

3

2

2

3

4

ÖH7

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH8

5

3

4

2

2

4

2

4

ÖH9

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH10

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH11

5

3

5

2

3

2

2

4

ÖH12

5

5

3

2

3

2

2

4

ÖH13

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH14

5

4

3

2

4

2

2

4

Üroloji  Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH4

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH5

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH6

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH7

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH8

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH9

5

3

3

3

2

2

3

4

ÖH10

5

3

4

2

2

4

2

4

ÖH11

5

3

5

4

2

2

2

4

ÖH12

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH13

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH14

5

3

5

2

3

2

2

4

ÖH15

5

5

3

2

3

2

2

4

ÖH16

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH17

5

4

3

2

4

2

2

4

ÖH18

5

3

3

2

2

2

2

4

Göğüs Hastalıkları Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH4

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH5

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH6

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH7

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH8

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH9

5

3

3

3

2

2

3

4

ÖH10

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH11

5

3

4

2

2

4

2

4

ÖH12

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH13

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH14

5

3

5

2

3

2

2

4

ÖH15

5

5

3

2

3

2

2

4

ÖH16

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH17

5

4

3

2

4

2

2

4

Plastik ve Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH4

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH5

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH6

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH7

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH8

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH9

5

3

4

2

2

4

2

4

ÖH10

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH11

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH12

5

3

5

2

3

2

2

4

ÖH13

5

5

3

2

3

2

2

4

ÖH14

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH15

5

4

3

2

4

2

2

4

 

Çocuk Cerrahisi Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH4

5

3

4

2

2

4

2

4

ÖH5

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH6

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH7

5

3

5

2

3

2

2

4

ÖH8

5

5

3

2

3

2

2

4

ÖH9

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH10

5

4

3

2

4

2

2

4

Adli Tıp Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH4

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH5

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH6

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH7

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH8

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH9

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH10

5

3

5

2

2

2

2

4

ÖH11

5

5

3

2

3

2

2

4

ÖH12

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH13

5

4

3

2

4

2

2

4

Akılcı İlaç Kullanımı Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

2

4

2

2

4

ÖH4

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH5

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH6

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH7

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH8

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH9

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH10

5

3

5

2

2

2

2

4

ÖH11

5

5

3

2

3

2

2

4

ÖH12

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH13

5

4

3

2

4

2

2

4

Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

3

2

2

3

4

ÖH4

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH5

5

3

4

2

2

4

2

4

ÖH6

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH7

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH8

5

3

3

2

3

2

2

4

ÖH9

5

5

3

2

3

2

2

4

ÖH10

5

5

4

2

2

2

2

4

ÖH11

5

4

3

2

4

2

2

4

Göz Hastalıkları Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

3

2

2

3

4

ÖH4

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH5

5

3

4

2

2

4

2

4

ÖH6

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH7

5

3

5

2

3

2

2

4

ÖH8

5

5

3

2

3

2

2

4

ÖH9

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH10

5

4

3

2

4

2

2

4

ÖH11

5

5

3

2

3

2

2

4

ÖH12

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH13

5

4

3

2

4

2

2

4

Kulak Burun Boğaz Hastalıkları Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH4

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH5

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH6

5

3

3

2

2

2

3

4

ÖH7

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH8

5

3

4

3

2

2

2

4

ÖH9

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH10

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH11

5

3

5

2

3

2

2

4

ÖH12

5

5

3

2

3

2

2

4

ÖH13

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH14

5

4

3

2

4

2

2

4

Radyoloji Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH2

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH3

5

3

3

2

5

2

2

4

ÖH4

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH5

5

3

3

3

2

2

2

4

ÖH6

5

4

3

2

2

2

2

4

ÖH7

5

4

4

2

2

2

2

4

ÖH8

5

3

3

2

2

2

2

4

ÖH: Öğrenim hedefi, PY: Program Yeterliği, PY1: Hekim, PY2: İletişimci, PY3: Ekip Üyesi, PY4: Lider ve Yönetici, PY5: Sağlık Savunucusu, PY6: Bilim İnsanı, PY7: Yaşam Boyu Öğrenen, PY8: Profesyonel.

*Yeterlik Düzeyleri: 1. Bilgi, beceri, tutum kazanma, 2. Bilgi, beceri, profesyonel tutumlarını yeterliklere dönüştürme, 3. Yeterliklere uygun davranışlar sergileme, temel hekimlik uygulamalarını tek başına yapma, 4. Davranışlarında / hekimlik uygulamalarında yetkinlik kazanma (gerçek ortamlarda / karmaşık ve belirsiz durumlarda bağlama uygun esnek davranış), 5. Profesyonelliğe yönelik (mesleki ve insani) değerleri içselleştirme