DÖNEM VI EĞİTİM PROGRAMI AMAÇ VE HEDEFLER
Ön Hekimlik Dönemindeki Zorunlu Stajlar
Dönem VI- Acil Tıp Stajı
Stajın Amacı
İki aylık Acil
Tıp Stajının amacı Acil tıp alanı ile ilgili sık görülen hastalıkları,
preklinik ve klinik stajlar döneminde elde edilen bilgi, beceri ve tutumlar
doğrultusunda birinci basamak düzeyinde yönetebilme yetkinliğini
kazandırmaktır. Bu yetkinlikler ön tanı / tanı koyma, tedavi etme, acil
durumları saptayabilme, sevk edilmesi gereken hastaların belirlenmesi ve uygun
şekilde sevk edilmesi, risk faktörlerini tanıma, koruyucu önlemler alarak
toplumu ve diğer kurumları bilgilendirme ile ilgili bilgi, beceri ve
profesyonellik özelliklerinin kazanılmasını sağlamaktır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
Bilgi-Beceri
1. Ayrıntılı öykü alma
ilkelerini uygulayarak anamnez alır
2. Anemnez aldıktan sonra bu
hastalara tam sistemik fizik muayene yapar.
3. Anamnez ve fizik muayene
sonucuna göre patolojik semptom ve bulguları belirleme, ön tanı veya tanılarlar
oluşturma ve uygun tanısal testleri ister
4. Acil yakınmaları olan hastanın
anamnez, fizik muayene ve tanısal test bulgularını değerlendirerek hayati tehlike
yaratabilecek durumları belirler ve problem listesi oluşturur.
5. Anamnez ve fizik muayene
bulguları ile temel tanısal test sonuçlarını değerlendirerek ayırıcı tanı yapar
ve kesin tanı için gerekli ileri incelemeleri belirler
6. Tüm hastalıklara genel
yaklaşımı öğrenir. Olguların fizyopatolojisini açıklayabilir. Akut koroner
sendromları tanır ve acil tedavi yaklaşımını uygular. Aritmileri tanır ve acil
tedavi yaklaşımını uygular. Kalp yetmezliğini tanır, kompanse/dekompanse kalp
yetmezliği ayrımı yapabilme, acil tedavi yaklaşımını uygular. Kalp kapak
hastalıklarını tanıyıp yönlendirir. Göğüs ağrısına yaklaşımı yapabilir
7. Laboratuvar verilerini
bilinçli bir sırada isteme ve değerlendirme ( EKG yorumlama)
8. Tedavi planlar, tedavinin
yararını değerlendirir ve izleme tanı ve tedavi planlarını hasta ve hasta
yakınları ile uygun şekilde paylaşır.
9. Hastaların tıbbi kayıtlarını
yazılı ve elektronik olarak uygun şekilde tutar ve epikriz düzenler.
Tutum
10. Hasta ve hasta yakınları ile
etkili iletişim kurar ve ekip çalışması yapar. Hasta ve hasta yakınları ile
olan ilişkilerde vicdani sorumluluk sahibi, saygılı olması gerektiğinin farkına
varır.
11. Akut veya kronik
hastalıkların yönetiminin farklı olduğunu kavrar.
12. Hasta haklarına ve hasta
mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu
benimser.
13. Meslektaşları ve diğer sağlık
çalışanları ile etkili iletişim kurar, ekip çalışması yapar. Ekip çalışmasının
önemini gözetir.
14. Tanı koyma ve tedavi
sırasında kullanılan ilaç, tıbbi malzeme, araç ve gereçlerin hasta ve toplum
yararına uygun şekilde ve verimli kullanılmasına özen gösterecektir
15. Mesleğini etik kurallar ve
kanunlar çerçevesinde uygular.
Dönem VI- Çocuk Sağlığı ve
Hastalıkları Stajı
Stajın Amacı
İki aylık Çocuk
Sağlığı ve Hastalıkları Stajının amacı, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile
ilgili sık görülen hastalıkları, preklinik ve klinik stajlar döneminde elde
edilen bilgi, beceri ve tutumlar doğrultusunda birinci basamak düzeyinde
yönetebilme yetkinliğini kazandırmaktır. Bu yetkinlikler ön tanı / tanı koyma,
tedavi etme, acil durumları saptayabilme, sevk edilmesi gereken hastaların
belirlenmesi ve uygun şekilde sevk edilmesidir.
Stajın Öğrenim Hedefleri
Bilgi-Beceri
1. Sağlıklı çocuğun büyüme ve
gelişimini değerlendirir.
2. İletişim becerilerini kullanarak
çocuktan ve ailesinden detaylı anamnez alır.
3. Çocuk hastada sistemik fizik muayene
yapar ve vital bulguları değerlendirir.
4. Çocuk hastada anamnez ve fizik
muayene bulgularını kullanarak ön tanı koyar.
5. Tanıyı kesinleştirmek için uygun
tanı araçlarını kullanır.
6. Çocuklarda sık yapılan temel
laboratuvar ve radyolojik inceleme sonuçlarını yorumlar.
7. Çocukluk döneminde temel girişimsel
işlemleri uygular.
8. Çocukluk çağında sık geçirilen
hastalıkların birinci basamak düzeyinde tedavi ve izlemini yapar, koruma
önlemlerini uygular, tedavi ve izlem planı hakkında aileyi bilgilendirir ve
eğitim verir. Gerektiğinde uygun koşullarda sevk eder.
9. Çocukluk çağı bağışıklama
programlarını uygular.
10. Anne sütü ile beslenme ve çocukluk
çağı beslenmesini bilir ve yönetir.
11. Hastaların tıbbi kayıtlarını yazılı
ve elektronik ortamda uygun şekilde tutar, epikriz
düzenler, gerekli raporları hazırlar ve
bildirimleri yapar.
12. Çocukta yaşamı tehdit eden
hastalıkları ve acil durumları belirler. Birinci basamakta acil yaklaşımı
uygular ve gerektiğinde hastayı uygun şartlarda sevk eder.
Tutum
13. Çocuk ve ailesi ile etkili iletişim
kurar ve ekip çalışması yapar.
14. Meslektaşları ve diğer sağlık
çalışanları ile etkili iletişim kurar, ekip çalışması yapar.
15. Çocukluk çağı hastalıklarının tanı
ve tedavisinde kanıta dayalı bilimsel yaklaşımları izler.
16. Çocuk sağlığı ve hastalıkları
alanında bilimsel gelişimleri takip eder.
17. Mesleki yeterliliklerini mezuniyet
sonrası ve meslek içi eğitim programları ile geliştirir.
18. Mesleğini etik kurallar ve kanunlar
çerçevesinde uygular.
Dönem VI- Genel Cerrahi Stajı
Stajın Amacı
Onbeş günlük
Genel Cerrahi Stajının amacı, erişkin hastalarda gastrointestinal sistem,
endokrin sistem, vasküler sistem, abdomen ve meme ile ilgili sık görülen
cerrahi veya girişimsel tedavi gerektiren hastalıkları/sorunları, klinik öncesi
ve klinik dönemlerde edinilen bilgi, beceri ve tutumlar doğrultusunda birinci
basamak düzeyinde yönetebilme (ön tanı/tanı koymak, tedavi etmek/ilk müdahaleyi
yapmak, uygun şekilde sevk etmek, izlemek, koruyucu önlemleri uygulamak)
yetkinliğini kazandırmaktır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
Bilgi-Beceri
1.Poliklinikte veya serviste yatan hastadan tam bir
anamnez alma ve hastanın gerekli fizik muayenesini yapabilecek kapasiteye
ulaşır.
2.Biyokimyasal ve radyolojik tetkikler konusundaki bilgilerini kullanarak, tanısal
testleri amaca yönelik olarak uygun sırada seçer ve sonuçlarını yorumlar.
3.Hastanın anamnez, fizik muayene ve tanısal test
sonuçlarını değerlendirerek ayırıcı tanı
yapar ve ön tanı/tanı koyar.
4.Birinci basamak düzeyinde tanıya uygun tedavi planlar,
reçete düzenler, izlem yapar,
korunma önlemlerini uygular, bakım planını hasta ve
hasta yakınları ile paylaşır ve gerektiğinde hastayı uygun şekilde sevk eder.
5.Acil cerrahi durumları/hastalıkları tanır, ilk
müdahaleyi yapar ve uygun şekilde sevk eder.
6.Staj sonunda lokal anestezi yapma, yüzeyel sütür atma
ve alma, apse açma, yara-yanık
bakımı gibi temel cerrahi işlemleri yardım almaksızın
uygular.
7.Ülkemizde sık görülen kanserlerin önlenmesi ve erken
tanısına yönelik yaklaşımları uygular ve bireyleri bilgilendirir.
8.Hastaların tıbbi kayıtlarını yazılı ve elektronik
olarak uygun şekilde tutar ve epikriz
düzenler
Tutum
9.Hasta, hasta
yakınları ile etkili iletişim kurar.
10.Meslektaşları
ve diğer sağlık personeli ile etkili iletişim kurar.
11.Meslektaşları
ve diğer sağlık personeli ile etkili ekip çalışması yapar.
12.Bireysel ve
mesleki yeterliklerini değerlendirir ve sürekli öğrenme yoluyla mesleksel
performansını geliştirir.
13.Tanımlanan
amaç doğrultusunda literatür taraması yapar, ulaştığı bilgiyi eleştirel
değerlendirir, organize eder ve sunar.
14.Hasta
yönetiminde etik ilkeler doğrultusunda davranır ve kanıta dayalı yaklaşımları
benimser.
Dönem VI- Halk Sağlığı Stajı
Stajın Amacı
Bir aylık Halk
Sağlığı Stajının amacı, daha önceki dönemlerde edinilen bilgi, beceri ve
tutumlar temelinde, toplumda sık görülen sağlık sorunlarının fiziksel, ruhsal
ve toplumsal belirleyicileri doğrultusunda, epidemiyolojik yöntemleri
kullanarak var olan sağlık sorunlarının önceliklerini ve korunma önlemlerini
belirleme, Türkiye’deki sağlık örgütlenmesini tanıyarak ve bu örgütlenme içinde
çalışarak toplumun sağlık düzeyinin geliştirilmesi ve sürdürülmesi için gerekli
halk sağlığı müdahalelerini planlama ve uygulama yetkinliklerini
kazandırmaktır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
Bilgi-Beceri
1. Türkiye’de sağlık hizmetlerinin sunulduğu örgütlenmeyi tanır, bu
örgütlenme içinde sağlık ekibinin üyesi olarak görev alır.
2. Toplumun sağlık düzeyinin korunması ve geliştirilmesine yönelik
hizmetleri planlar ve
yürütür.
3. Toplumun sağlık düzeyini gösteren temel tıbbi ve toplumsal
göstergeleri tanımlar,
hesaplar, yorumlar ve sağlık hizmetlerinin planlanması ve
yürütülmesinde kullanır.
4. Çevresel faktörlerin (fiziksel, biyolojik, kimyasal, sosyal) sağlık
üzerindeki etkilerini
açıklar, korunma ve kontrol önlemlerini alır, sonuçları değerlendirir.
5. Bulaşıcı hastalıklarla ilgili korunma ve kontrol önlemlerini,
özellikle bağışıklama
hizmetlerini planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir.
6. Kronik hastalıklarla ilgili korunma ve kontrol önlemlerini planlar,
uygular ve sonuçlarını değerlendirir.
7. İş sağlığı, iş güvenliği ve meslek hastalıkları ile ilgili
sorunları tanımlar, çözüm yollarını uygular ve sonuçlarını değerlendirir.
8. Afetlerde ve kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer yaralanma
durumlarında sağlık
hizmetlerini planlar ve yürütür.
Tutum
9. Toplumun sağlık düzeyini
yükseltmek, sağlığı geliştirmek ve toplum katılımını sağlamak üzere sağlık
iletişim ve eğitim etkinliklerini düzenler.
10. Sağlık hizmetlerinin
sunumunda birey, grup ve toplumla, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile
etkili iletişim kurar.
11. Bilimsel bir konuda literatür
taraması yapar, değerlendirir ve sunar.
12. Sağlık hizmetlerini etik
kuralları ve toplumsal yararı gözeterek, kanıta dayalı yaklaşımlar çerçevesinde
yürütür.
13. Geçerli olan sağlık
mevzuatını kavrar ve mevzuata uygun davranır.
Dönem VI- İç Hastalıkları Stajı
Stajın Amacı
İki aylık İç
Hastalıkları Stajının amacı, daha önceki dönemlerde edinilen bilgi, beceri ve
tutumlar temelinde, toplumda sık görülen hastalıkları birinci basamak düzeyinde
yönetebilme ön tanı / tanı koyma, tedavi etme, acil durumları saptayabilme,
sevk edilmesi gereken hastaların belirlenmesi ve uygun şekilde sevk edebilme
yetkinliğini kazandırmaktır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
Bilgi-Beceri
1.Poliklinikte veya serviste yatan hastadan tam bir anamnez alma ve
hastanın gerekli fizik muayenesini yapabilecek kapasiteye ulaşır.
2.Biyokimyasal ve radyolojik tetkikler konusundaki bilgilerini
kullanarak, tanısal testleri amaca yönelik olarak uygun sırada seçer ve
sonuçlarını yorumlar.
3.Hastanın anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçlarını
değerlendirerek ayırıcı tanı
yapar ve ön tanı/tanı koyar.
4.Birinci basamak düzeyinde tanıya uygun tedavi planlar, reçete düzenler,
izlem yapar,
korunma önlemlerini uygular, bakım planını hasta ve hasta yakınları ile
paylaşır ve gerektiğinde hastayı uygun şekilde sevk eder.
5.Acil durumları/hastalıkları tanır, ilk müdahaleyi yapar ve uygun
şekilde sevk eder.
6. İç Hastalıklarında temel girişimsel işlemleri uygular.
7.Hastaların tıbbi kayıtlarını yazılı ve elektronik olarak uygun şekilde
tutar ve epikriz
düzenler
Tutum
8.Hasta, hasta yakınları ile
etkili iletişim kurar.
9.Meslektaşları ve diğer sağlık
personeli ile etkili iletişim kurar.
10.Meslektaşları ve diğer sağlık
personeli ile etkili ekip çalışması yapar.
11.Bireysel ve mesleki
yeterliklerini değerlendirir ve sürekli öğrenme yoluyla mesleksel performansını
geliştirir.
12.Tanımlanan amaç doğrultusunda
literatür taraması yapar, ulaştığı bilgiyi eleştirel değerlendirir, organize
eder ve sunar.
13.Hasta yönetiminde etik ilkeler
doğrultusunda davranır ve kanıta dayalı yaklaşımları benimser.
Dönem VI- Kadın Hastalıkları ve
Doğum Stajı
Stajın Amacı
Bir aylık Kadın
Hastalıkları ve Doğum Stajının amacı, daha önceki dönemlerde edinilen bilgi,
beceri ve tutumlar temelinde, toplumda sık görülen hastalıkları birinci basamak
düzeyinde yönetebilme ön tanı / tanı koyma, tedavi etme, acil durumları
saptayabilme, sevk edilmesi gereken hastaların belirlenmesi ve uygun şekilde
sevk edebilme yetkinliğini kazandırmaktır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
Bilgi-Beceri
1.Poliklinikte veya serviste yatan hastadan tam bir anamnez alma ve
hastanın gerekli fizik muayenesini yapabilecek kapasiteye ulaşır.
2.Biyokimyasal ve radyolojik tetkikler konusundaki bilgilerini
kullanarak, tanısal testleri amaca yönelik olarak uygun sırada seçer ve
sonuçlarını yorumlar.
3.Hastanın anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçlarını değerlendirerek
ayırıcı tanı
yapar ve ön tanı/tanı koyar.
4.Birinci basamak düzeyinde tanıya uygun tedavi planlar, reçete düzenler,
izlem yapar,
korunma önlemlerini uygular, bakım planını hasta ve hasta yakınları ile
paylaşır ve gerektiğinde hastayı uygun şekilde sevk eder.
5.Acil durumları/hastalıkları tanır, ilk müdahaleyi yapar ve uygun
şekilde sevk eder.
6. Gebe muayenesi ve rutin antenatal takip yapar.
7. Yüksek riskli gebelikleri belirler ve bir üst merkeze sevk eder.
8. Gözetim altında normal spontan doğum yaptırır, doğum sonrası anne ve
bebek bakımını yapar.
9. Vajinal ve servikal örnek alıp inceler, diğer temel girişimsel
işlemleri (enjeksiyon, damar yolu açma, kan alma, idrar sondası takma vb.)
uygular.
10. Kontrasepsiyon yöntemleri doğru şekilde uygular ve danışmanlık verir
11. Hastaların tıbbi kayıtlarını yazılı ve elektronik olarak uygun
şekilde tutar ve epikriz
düzenler
Tutum
12.Hasta, hasta yakınları ile
etkili iletişim kurar.
13.Meslektaşları ve diğer sağlık
personeli ile etkili iletişim kurar.
14.Meslektaşları ve diğer sağlık
personeli ile etkili ekip çalışması yapar.
15.Bireysel ve mesleki
yeterliklerini değerlendirir ve sürekli öğrenme yoluyla mesleksel performansını
geliştirir.
16.Tanımlanan amaç doğrultusunda
literatür taraması yapar, ulaştığı bilgiyi eleştirel değerlendirir, organize
eder ve sunar.
17.Hasta yönetiminde etik ilkeler
doğrultusunda davranır ve kanıta dayalı yaklaşımları benimser.
Dönem VI- Kardiyoloji Stajı
Stajın Amacı
15 günlük
Kardiyoloji Stajının amacı, daha önceki dönemlerde edinilen bilgi, beceri ve
tutumlar temelinde, toplumda sık görülen hastalıkları birinci basamak düzeyinde
yönetebilme ön tanı / tanı koyma, tedavi etme, acil durumları saptayabilme,
sevk edilmesi gereken hastaların belirlenmesi ve uygun şekilde sevk edebilme
yetkinliğini kazandırmaktır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
Bilgi-Beceri
1.Poliklinikte veya serviste yatan hastadan tam bir anamnez alma ve
hastanın gerekli fizik muayenesini yapabilecek kapasiteye ulaşır.
2.Biyokimyasal ve radyolojik tetkikler konusundaki bilgilerini
kullanarak, tanısal testleri amaca yönelik olarak uygun sırada seçer ve
sonuçlarını yorumlar.
3.Hastanın anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçlarını
değerlendirerek ayırıcı tanı
yapar ve ön tanı/tanı koyar.
4.Birinci basamak düzeyinde tanıya uygun tedavi planlar, reçete düzenler,
izlem yapar,
korunma önlemlerini uygular, bakım planını hasta ve hasta yakınları ile
paylaşır ve gerektiğinde hastayı uygun şekilde sevk eder.
5.Acil kardiyak durumları/hastalıkları tanır, ilk müdahaleyi yapar ve
uygun şekilde sevk eder.
6. Kardiyovasküler hastalıkların fizyopatolojisini açıklayabilir. Akut
koroner sendromları aritmileri, kalp yetmezliğini tanımlar, acil tedavi
yaklaşımını uygular, Kalp kapak hastalıklarını tanıyıp yönlendirir. Göğüs ağrısına
yaklaşımı yapabilir
7. Hastaların tıbbi kayıtlarını yazılı ve elektronik olarak uygun şekilde
tutar ve epikriz
düzenler
Tutum
8.Hasta, hasta yakınları ile
etkili iletişim kurar.
9.Meslektaşları ve diğer sağlık
personeli ile etkili iletişim kurar.
10.Meslektaşları ve diğer sağlık
personeli ile etkili ekip çalışması yapar.
11.Bireysel ve mesleki
yeterliklerini değerlendirir ve sürekli öğrenme yoluyla mesleksel performansını
geliştirir.
12.Tanımlanan amaç doğrultusunda
literatür taraması yapar, ulaştığı bilgiyi eleştirel değerlendirir, organize
eder ve sunar.
Dönem VI- Ruh Sağlığı ve
Hastalıkları Stajı
Stajın Amacı
30 günlük Ruh
Sağlığı ve Hastalıkları Stajının amacı, daha önceki dönemlerde edinilen bilgi,
beceri ve tutumlar temelinde, toplumda sık görülen hastalıkları birinci basamak
düzeyinde yönetebilme ön tanı / tanı koyma, tedavi etme, acil durumları
saptayabilme, sevk edilmesi gereken hastaların belirlenmesi ve uygun şekilde
sevk edebilme yetkinliğini kazandırmaktır.
Stajın Öğrenim Hedefleri
Bilgi-Beceri
1.Poliklinikte veya serviste yatan hastadan psikiyatrik anamnez alma ve
hastanın gerekli psikiyatrik muayenesini yapabilecek kapasiteye ulaşır.
2.Hastanın psikiyatrik anamnez ve muayene sonuçlarını değerlendirerek
ayırıcı tanı
yapar ve ön tanı/tanı koyar.
4.Birinci basamak düzeyinde tanıya uygun tedavi planlar, reçete düzenler,
izlem yapar,
korunma önlemlerini uygular, bakım planını hasta ve hasta yakınları ile
paylaşır ve gerektiğinde hastayı uygun şekilde sevk eder.
5.Acil psikiyatrik durumları/hastalıkları tanır, ilk müdahaleyi yapar ve
uygun şekilde sevk eder.
6. İntihar riskini değerlendirir, intihara müdahale eder ve uygun şekilde
sevk eder,
7. Adli psikiyatri kavramlarını açıklar,
8. Hastaların tıbbi kayıtlarını yazılı ve elektronik olarak uygun şekilde
tutar ve epikriz
düzenler.
Tutum
9. Hasta, hasta yakınları ile
etkili iletişim kurar.
10. Meslektaşları ve diğer sağlık
personeli ile etkili iletişim kurar.
11. Meslektaşları ve diğer sağlık
personeli ile etkili ekip çalışması yapar.
12. Bireysel ve mesleki
yeterliklerini değerlendirir ve sürekli öğrenme yoluyla mesleksel performansını
geliştirir.
13.Tanımlanan amaç doğrultusunda
literatür taraması yapar, ulaştığı bilgiyi eleştirel değerlendirir, organize
eder ve sunar.
SEÇMELİ STAJLAR
Stajların Amacı
Dönem VI
öğrencileri birer aylık 2 tane seçmeli staj yapmak zorundadır. Seçmeli stajlar:
Anesteziyoloji ve Reanimasyon, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, Nöroloji, Kulak
Burun Boğaz Hastalıkları, Beyin ve Sinir Cerrahisi, Deri ve Zührevi Hastalıklar,
Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji, Kalp ve Damar Cerrahisi, Çocuk
Cerrahisi, Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi, Göğüs Hastalıkları, Göğüs
Cerrahisi, Üroloji, Göz Hastalıkları, Radyoloji ve Ortopedi ve Travmatolojidir.
Toplam 2 ay süren seçmeli stajların amacı, daha önceki dönemlerde edinilen
bilgi, beceri ve tutumlar temelinde, toplumda sık görülen hastalıkları birinci
basamak düzeyinde yönetebilme ön tanı / tanı koyma, tedavi etme, acil durumları
saptayabilme, sevk edilmesi gereken hastaların belirlenmesi ve uygun şekilde
sevk edebilme yetkinliğini kazandırmaktır.
Seçmeli Stajların Öğrenim Hedefleri
Bilgi-Beceri
1.Poliklinikte veya serviste yatan hastadan tam bir anamnez alma ve
hastanın sisteme yönelik gerekli fizik muayenesini yapabilecek kapasiteye
ulaşır.
2.Biyokimyasal ve radyolojik tetkikler konusundaki bilgilerini
kullanarak, tanısal testleri amaca yönelik olarak uygun sırada seçer ve
sonuçlarını yorumlar.
3.Hastanın anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçlarını değerlendirerek
ayırıcı tanı
yapar ve ön tanı/tanı koyar.
4.Birinci basamak düzeyinde tanıya uygun tedavi planlar, reçete düzenler,
izlem yapar,
korunma önlemlerini uygular, bakım planını hasta ve hasta yakınları ile
paylaşır ve gerektiğinde hastayı uygun şekilde sevk eder.
5.Acil durumları/hastalıkları tanır, ilk müdahaleyi yapar ve uygun
şekilde sevk eder.
6.Hastaların tıbbi kayıtlarını yazılı ve elektronik olarak uygun şekilde
tutar ve epikriz
düzenler
Tutum
7.Hasta, hasta yakınları ile
etkili iletişim kurar.
8.Meslektaşları ve diğer sağlık
personeli ile etkili iletişim kurar.
9.Meslektaşları ve diğer sağlık
personeli ile etkili ekip çalışması yapar.
10.Bireysel ve mesleki
yeterliklerini değerlendirir ve sürekli öğrenme yoluyla mesleksel performansını
geliştirir.
11.Tanımlanan amaç doğrultusunda
literatür taraması yapar, ulaştığı bilgiyi eleştirel değerlendirir, organize
eder ve sunar.
12. Hasta yönetiminde etik
ilkeler doğrultusunda davranır ve kanıta dayalı yaklaşımları benimser.
Tablo TS 2.2.1-16. Dönem VI Stajları
Öğrenim Hedefleri ve Program Yeterlikleri Temel Roller İlişkisi ve Yeterlik
Düzeyleri*
|
Acil Tıp Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH11
|
5
|
4
|
3
|
3
|
5
|
2
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
4
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH13
|
5
|
4
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH14
|
5
|
4
|
3
|
3
|
5
|
2
|
3
|
5
|
ÖH15
|
5
|
4
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
Çocuk Sağlığı
ve Hastalıkları Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
4
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
2
|
3
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH13
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH14
|
5
|
4
|
3
|
3
|
5
|
2
|
3
|
5
|
ÖH15
|
5
|
4
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH16
|
5
|
4
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH17
|
5
|
4
|
3
|
3
|
5
|
2
|
3
|
5
|
ÖH18
|
5
|
4
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
Genel
Cerrahi Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
4
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
4
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
4
|
3
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
2
|
3
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH13
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH14
|
5
|
4
|
3
|
3
|
5
|
2
|
3
|
5
|
Halk Sağlığı
Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
4
|
5
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
4
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
4
|
5
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
4
|
5
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
4
|
5
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
4
|
4
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
4
|
3
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH13
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
İç Hastalıkları
Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
5
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
4
|
5
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
4
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
4
|
5
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
4
|
5
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
4
|
5
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH12
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH13
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Kadın
Hastalıkları ve Doğum Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
4
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
2
|
3
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH13
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH14
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH15
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH16
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH17
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Kardiyoloji Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH12
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Ruh Sağlığı ve
Hastalıkları Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH13
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Anesteziyoloji
ve Reanimasyon Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Fiziksel Tıp ve
rehabilitasyon Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Nöroloji Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Kulak Burun
Boğaz Hastalıkları Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Beyin ve Sinir
Cerrahisi Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Deri ve Zührevi
Hastalıklar Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Enfeksiyon
Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Kalp ve Damar
Cerrahisi Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Çocuk Cerrahisi
Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Plastik
Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Göğüs
Hastalıkları Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Göğüs Cerrahisi
Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Üroloji Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Göz Hastalıkları
Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Radyoloji Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
Ortopedi ve
Travmatoloji Stajı
|
Öğrenim Hedefleri
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
ÖH1
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH2
|
5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH3
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH4
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH5
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH6
|
5
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH7
|
5
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
5
|
ÖH8
|
5
|
4
|
5
|
3
|
4
|
2
|
3
|
5
|
ÖH9
|
5
|
3
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
ÖH10
|
5
|
3
|
4
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
ÖH11
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH12
|
5
|
5
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
5
|
ÖH:
Öğrenim hedefi, PY: Program Yeterliği, PY1: Hekim, PY2: İletişimci, PY3:
Ekip Üyesi, PY4: Lider ve Yönetici, PY5: Sağlık Savunucusu, PY6: Bilim İnsanı,
PY7: Yaşam Boyu Öğrenen, PY8: Profesyonel.
*Yeterlik
Düzeyleri: 1. Bilgi, beceri, tutum kazanma, 2. Bilgi, beceri, profesyonel
tutumlarını yeterliklere dönüştürme, 3. Yeterliklere uygun davranışlar
sergileme, temel hekimlik uygulamalarını tek başına yapma, 4. Davranışlarında /
hekimlik uygulamalarında yetkinlik kazanma (gerçek ortamlarda / karmaşık ve
belirsiz durumlarda bağlama uygun esnek davranış), 5. Profesyonelliğe yönelik
(mesleki ve insani) değerleri içselleştirme