Dönem 6 Stajları Amaç ve Hedefler

DÖNEM VI EĞİTİM PROGRAMI AMAÇ VE HEDEFLER

Ön Hekimlik Dönemindeki Zorunlu Stajlar

Dönem VI- Acil Tıp Stajı

Stajın Amacı

İki aylık Acil Tıp Stajının amacı Acil tıp alanı ile ilgili sık görülen hastalıkları, preklinik ve klinik stajlar döneminde elde edilen bilgi, beceri ve tutumlar doğrultusunda birinci basamak düzeyinde yönetebilme yetkinliğini kazandırmaktır. Bu yetkinlikler ön tanı / tanı koyma, tedavi etme, acil durumları saptayabilme, sevk edilmesi gereken hastaların belirlenmesi ve uygun şekilde sevk edilmesi, risk faktörlerini tanıma, koruyucu önlemler alarak toplumu ve diğer kurumları bilgilendirme ile ilgili bilgi, beceri ve profesyonellik özelliklerinin kazanılmasını sağlamaktır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

Bilgi-Beceri

     1. Ayrıntılı öykü alma ilkelerini uygulayarak anamnez alır

      2. Anemnez aldıktan sonra bu hastalara tam sistemik fizik muayene yapar.

3. Anamnez ve fizik muayene sonucuna göre patolojik semptom ve bulguları belirleme, ön tanı veya tanılarlar oluşturma ve uygun tanısal testleri ister

4. Acil yakınmaları olan hastanın anamnez, fizik muayene ve tanısal test bulgularını değerlendirerek hayati tehlike yaratabilecek durumları belirler ve problem listesi oluşturur.

5. Anamnez ve fizik muayene bulguları ile temel tanısal test sonuçlarını değerlendirerek ayırıcı tanı yapar ve kesin tanı için gerekli ileri incelemeleri belirler

6. Tüm hastalıklara genel yaklaşımı öğrenir. Olguların fizyopatolojisini açıklayabilir. Akut koroner sendromları tanır ve acil tedavi yaklaşımını uygular. Aritmileri tanır ve acil tedavi yaklaşımını uygular. Kalp yetmezliğini tanır, kompanse/dekompanse kalp yetmezliği ayrımı yapabilme, acil tedavi yaklaşımını uygular. Kalp kapak hastalıklarını tanıyıp yönlendirir. Göğüs ağrısına yaklaşımı yapabilir

7. Laboratuvar verilerini bilinçli bir sırada isteme ve değerlendirme ( EKG yorumlama)

8. Tedavi planlar, tedavinin yararını değerlendirir ve izleme tanı ve tedavi planlarını hasta ve hasta yakınları ile uygun şekilde paylaşır.

9. Hastaların tıbbi kayıtlarını yazılı ve elektronik olarak uygun şekilde tutar ve epikriz düzenler.

Tutum

10. Hasta ve hasta yakınları ile etkili iletişim kurar ve ekip çalışması yapar. Hasta ve hasta yakınları ile olan ilişkilerde vicdani sorumluluk sahibi, saygılı olması gerektiğinin farkına varır.

11. Akut veya kronik hastalıkların yönetiminin farklı olduğunu kavrar.

12. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı göstermenin ve hastaları bilgilendirmenin önemli olduğunu benimser.

13. Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar, ekip çalışması yapar. Ekip çalışmasının önemini gözetir.

14. Tanı koyma ve tedavi sırasında kullanılan ilaç, tıbbi malzeme, araç ve gereçlerin hasta ve toplum yararına uygun şekilde ve verimli kullanılmasına özen gösterecektir

15. Mesleğini etik kurallar ve kanunlar çerçevesinde uygular.

Dönem VI- Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Stajı

Stajın Amacı

İki aylık Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Stajının amacı, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili sık görülen hastalıkları, preklinik ve klinik stajlar döneminde elde edilen bilgi, beceri ve tutumlar doğrultusunda birinci basamak düzeyinde yönetebilme yetkinliğini kazandırmaktır. Bu yetkinlikler ön tanı / tanı koyma, tedavi etme, acil durumları saptayabilme, sevk edilmesi gereken hastaların belirlenmesi ve uygun şekilde sevk edilmesidir.

Stajın Öğrenim Hedefleri

Bilgi-Beceri

1. Sağlıklı çocuğun büyüme ve gelişimini değerlendirir.

2. İletişim becerilerini kullanarak çocuktan ve ailesinden detaylı anamnez alır.

3. Çocuk hastada sistemik fizik muayene yapar ve vital bulguları değerlendirir.

4. Çocuk hastada anamnez ve fizik muayene bulgularını kullanarak ön tanı koyar.

5. Tanıyı kesinleştirmek için uygun tanı araçlarını kullanır.

6. Çocuklarda sık yapılan temel laboratuvar ve radyolojik inceleme sonuçlarını yorumlar.

7. Çocukluk döneminde temel girişimsel işlemleri uygular.

8. Çocukluk çağında sık geçirilen hastalıkların birinci basamak düzeyinde tedavi ve izlemini yapar, koruma önlemlerini uygular, tedavi ve izlem planı hakkında aileyi bilgilendirir ve eğitim verir. Gerektiğinde uygun koşullarda sevk eder.

9. Çocukluk çağı bağışıklama programlarını uygular.

10. Anne sütü ile beslenme ve çocukluk çağı beslenmesini bilir ve yönetir.

11. Hastaların tıbbi kayıtlarını yazılı ve elektronik ortamda uygun şekilde tutar, epikriz

düzenler, gerekli raporları hazırlar ve bildirimleri yapar.

12. Çocukta yaşamı tehdit eden hastalıkları ve acil durumları belirler. Birinci basamakta acil yaklaşımı uygular ve gerektiğinde hastayı uygun şartlarda sevk eder.

Tutum

13. Çocuk ve ailesi ile etkili iletişim kurar ve ekip çalışması yapar.

14. Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar, ekip çalışması yapar.

15. Çocukluk çağı hastalıklarının tanı ve tedavisinde kanıta dayalı bilimsel yaklaşımları izler.

16. Çocuk sağlığı ve hastalıkları alanında bilimsel gelişimleri takip eder.

17. Mesleki yeterliliklerini mezuniyet sonrası ve meslek içi eğitim programları ile geliştirir.

18. Mesleğini etik kurallar ve kanunlar çerçevesinde uygular.

Dönem VI- Genel Cerrahi Stajı

Stajın Amacı

Onbeş günlük Genel Cerrahi Stajının amacı, erişkin hastalarda gastrointestinal sistem, endokrin sistem, vasküler sistem, abdomen ve meme ile ilgili sık görülen cerrahi veya girişimsel tedavi gerektiren hastalıkları/sorunları, klinik öncesi ve klinik dönemlerde edinilen bilgi, beceri ve tutumlar doğrultusunda birinci basamak düzeyinde yönetebilme (ön tanı/tanı koymak, tedavi etmek/ilk müdahaleyi yapmak, uygun şekilde sevk etmek, izlemek, koruyucu önlemleri uygulamak) yetkinliğini kazandırmaktır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

Bilgi-Beceri

1.Poliklinikte veya serviste yatan hastadan tam bir anamnez alma ve hastanın gerekli fizik muayenesini yapabilecek kapasiteye ulaşır.

2.Biyokimyasal ve radyolojik tetkikler  konusundaki bilgilerini kullanarak, tanısal testleri amaca yönelik olarak uygun sırada seçer ve sonuçlarını yorumlar.

3.Hastanın anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçlarını değerlendirerek ayırıcı tanı

yapar ve ön tanı/tanı koyar.

4.Birinci basamak düzeyinde tanıya uygun tedavi planlar, reçete düzenler, izlem yapar,

korunma önlemlerini uygular, bakım planını hasta ve hasta yakınları ile paylaşır ve gerektiğinde hastayı uygun şekilde sevk eder.

5.Acil cerrahi durumları/hastalıkları tanır, ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde sevk eder.

6.Staj sonunda lokal anestezi yapma, yüzeyel sütür atma ve alma, apse açma, yara-yanık

bakımı gibi temel cerrahi işlemleri yardım almaksızın uygular.

7.Ülkemizde sık görülen kanserlerin önlenmesi ve erken tanısına yönelik yaklaşımları uygular ve bireyleri bilgilendirir.

8.Hastaların tıbbi kayıtlarını yazılı ve elektronik olarak uygun şekilde tutar ve epikriz

düzenler

Tutum

9.Hasta, hasta yakınları ile etkili iletişim kurar.

10.Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili iletişim kurar.

11.Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili ekip çalışması yapar.

12.Bireysel ve mesleki yeterliklerini değerlendirir ve sürekli öğrenme yoluyla mesleksel performansını geliştirir.

13.Tanımlanan amaç doğrultusunda literatür taraması yapar, ulaştığı bilgiyi eleştirel değerlendirir, organize eder ve sunar.

14.Hasta yönetiminde etik ilkeler doğrultusunda davranır ve kanıta dayalı yaklaşımları benimser.

 

Dönem VI- Halk Sağlığı Stajı

Stajın Amacı

Bir aylık Halk Sağlığı Stajının amacı, daha önceki dönemlerde edinilen bilgi, beceri ve tutumlar temelinde, toplumda sık görülen sağlık sorunlarının fiziksel, ruhsal ve toplumsal belirleyicileri doğrultusunda, epidemiyolojik yöntemleri kullanarak var olan sağlık sorunlarının önceliklerini ve korunma önlemlerini belirleme, Türkiye’deki sağlık örgütlenmesini tanıyarak ve bu örgütlenme içinde çalışarak toplumun sağlık düzeyinin geliştirilmesi ve sürdürülmesi için gerekli halk sağlığı müdahalelerini planlama ve uygulama yetkinliklerini kazandırmaktır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

Bilgi-Beceri

1. Türkiye’de sağlık hizmetlerinin sunulduğu örgütlenmeyi tanır, bu örgütlenme içinde sağlık ekibinin üyesi olarak görev alır.

2. Toplumun sağlık düzeyinin korunması ve geliştirilmesine yönelik hizmetleri planlar ve

yürütür.

3. Toplumun sağlık düzeyini gösteren temel tıbbi ve toplumsal göstergeleri tanımlar,

hesaplar, yorumlar ve sağlık hizmetlerinin planlanması ve yürütülmesinde kullanır.

4. Çevresel faktörlerin (fiziksel, biyolojik, kimyasal, sosyal) sağlık üzerindeki etkilerini

açıklar, korunma ve kontrol önlemlerini alır, sonuçları değerlendirir.

5. Bulaşıcı hastalıklarla ilgili korunma ve kontrol önlemlerini, özellikle bağışıklama

hizmetlerini planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir.

6. Kronik hastalıklarla ilgili korunma ve kontrol önlemlerini planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir.

7. İş sağlığı, iş güvenliği ve meslek hastalıkları ile ilgili sorunları tanımlar, çözüm yollarını uygular ve sonuçlarını değerlendirir.

8. Afetlerde ve kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer yaralanma durumlarında sağlık

hizmetlerini planlar ve yürütür.

Tutum

9. Toplumun sağlık düzeyini yükseltmek, sağlığı geliştirmek ve toplum katılımını sağlamak üzere sağlık iletişim ve eğitim etkinliklerini düzenler.

10. Sağlık hizmetlerinin sunumunda birey, grup ve toplumla, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili iletişim kurar.

11. Bilimsel bir konuda literatür taraması yapar, değerlendirir ve sunar.

12. Sağlık hizmetlerini etik kuralları ve toplumsal yararı gözeterek, kanıta dayalı yaklaşımlar çerçevesinde yürütür.

13. Geçerli olan sağlık mevzuatını kavrar ve mevzuata uygun davranır.

Dönem VI- İç Hastalıkları Stajı

Stajın Amacı

İki aylık İç Hastalıkları Stajının amacı, daha önceki dönemlerde edinilen bilgi, beceri ve tutumlar temelinde, toplumda sık görülen hastalıkları birinci basamak düzeyinde yönetebilme ön tanı / tanı koyma, tedavi etme, acil durumları saptayabilme, sevk edilmesi gereken hastaların belirlenmesi ve uygun şekilde sevk edebilme yetkinliğini kazandırmaktır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

Bilgi-Beceri

1.Poliklinikte veya serviste yatan hastadan tam bir anamnez alma ve hastanın gerekli fizik muayenesini yapabilecek kapasiteye ulaşır.

2.Biyokimyasal ve radyolojik tetkikler konusundaki bilgilerini kullanarak, tanısal testleri amaca yönelik olarak uygun sırada seçer ve sonuçlarını yorumlar.

3.Hastanın anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçlarını değerlendirerek ayırıcı tanı

yapar ve ön tanı/tanı koyar.

4.Birinci basamak düzeyinde tanıya uygun tedavi planlar, reçete düzenler, izlem yapar,

korunma önlemlerini uygular, bakım planını hasta ve hasta yakınları ile paylaşır ve gerektiğinde hastayı uygun şekilde sevk eder.

5.Acil durumları/hastalıkları tanır, ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde sevk eder.

6. İç Hastalıklarında temel girişimsel işlemleri uygular.

7.Hastaların tıbbi kayıtlarını yazılı ve elektronik olarak uygun şekilde tutar ve epikriz

düzenler

Tutum

8.Hasta, hasta yakınları ile etkili iletişim kurar.

9.Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili iletişim kurar.

10.Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili ekip çalışması yapar.

11.Bireysel ve mesleki yeterliklerini değerlendirir ve sürekli öğrenme yoluyla mesleksel performansını geliştirir.

12.Tanımlanan amaç doğrultusunda literatür taraması yapar, ulaştığı bilgiyi eleştirel değerlendirir, organize eder ve sunar.

13.Hasta yönetiminde etik ilkeler doğrultusunda davranır ve kanıta dayalı yaklaşımları benimser.

 

Dönem VI- Kadın Hastalıkları ve Doğum Stajı

Stajın Amacı

Bir aylık Kadın Hastalıkları ve Doğum Stajının amacı, daha önceki dönemlerde edinilen bilgi, beceri ve tutumlar temelinde, toplumda sık görülen hastalıkları birinci basamak düzeyinde yönetebilme ön tanı / tanı koyma, tedavi etme, acil durumları saptayabilme, sevk edilmesi gereken hastaların belirlenmesi ve uygun şekilde sevk edebilme yetkinliğini kazandırmaktır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

Bilgi-Beceri

1.Poliklinikte veya serviste yatan hastadan tam bir anamnez alma ve hastanın gerekli fizik muayenesini yapabilecek kapasiteye ulaşır.

2.Biyokimyasal ve radyolojik tetkikler konusundaki bilgilerini kullanarak, tanısal testleri amaca yönelik olarak uygun sırada seçer ve sonuçlarını yorumlar.

3.Hastanın anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçlarını değerlendirerek ayırıcı tanı

yapar ve ön tanı/tanı koyar.

4.Birinci basamak düzeyinde tanıya uygun tedavi planlar, reçete düzenler, izlem yapar,

korunma önlemlerini uygular, bakım planını hasta ve hasta yakınları ile paylaşır ve gerektiğinde hastayı uygun şekilde sevk eder.

5.Acil durumları/hastalıkları tanır, ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde sevk eder.

6. Gebe muayenesi ve rutin antenatal takip yapar.

7. Yüksek riskli gebelikleri belirler ve bir üst merkeze sevk eder.

8. Gözetim altında normal spontan doğum yaptırır, doğum sonrası anne ve bebek bakımını yapar.

9. Vajinal ve servikal örnek alıp inceler, diğer temel girişimsel işlemleri (enjeksiyon, damar yolu açma, kan alma, idrar sondası takma vb.) uygular.

10. Kontrasepsiyon yöntemleri doğru şekilde uygular ve danışmanlık verir

11. Hastaların tıbbi kayıtlarını yazılı ve elektronik olarak uygun şekilde tutar ve epikriz

düzenler

Tutum

12.Hasta, hasta yakınları ile etkili iletişim kurar.

13.Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili iletişim kurar.

14.Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili ekip çalışması yapar.

15.Bireysel ve mesleki yeterliklerini değerlendirir ve sürekli öğrenme yoluyla mesleksel performansını geliştirir.

16.Tanımlanan amaç doğrultusunda literatür taraması yapar, ulaştığı bilgiyi eleştirel değerlendirir, organize eder ve sunar.

17.Hasta yönetiminde etik ilkeler doğrultusunda davranır ve kanıta dayalı yaklaşımları benimser.

Dönem VI- Kardiyoloji Stajı

Stajın Amacı

15 günlük Kardiyoloji Stajının amacı, daha önceki dönemlerde edinilen bilgi, beceri ve tutumlar temelinde, toplumda sık görülen hastalıkları birinci basamak düzeyinde yönetebilme ön tanı / tanı koyma, tedavi etme, acil durumları saptayabilme, sevk edilmesi gereken hastaların belirlenmesi ve uygun şekilde sevk edebilme yetkinliğini kazandırmaktır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

Bilgi-Beceri

1.Poliklinikte veya serviste yatan hastadan tam bir anamnez alma ve hastanın gerekli fizik muayenesini yapabilecek kapasiteye ulaşır.

2.Biyokimyasal ve radyolojik tetkikler konusundaki bilgilerini kullanarak, tanısal testleri amaca yönelik olarak uygun sırada seçer ve sonuçlarını yorumlar.

3.Hastanın anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçlarını değerlendirerek ayırıcı tanı

yapar ve ön tanı/tanı koyar.

4.Birinci basamak düzeyinde tanıya uygun tedavi planlar, reçete düzenler, izlem yapar,

korunma önlemlerini uygular, bakım planını hasta ve hasta yakınları ile paylaşır ve gerektiğinde hastayı uygun şekilde sevk eder.

5.Acil kardiyak durumları/hastalıkları tanır, ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde sevk eder.

6. Kardiyovasküler hastalıkların fizyopatolojisini açıklayabilir. Akut koroner sendromları aritmileri, kalp yetmezliğini tanımlar, acil tedavi yaklaşımını uygular, Kalp kapak hastalıklarını tanıyıp yönlendirir. Göğüs ağrısına yaklaşımı yapabilir

7. Hastaların tıbbi kayıtlarını yazılı ve elektronik olarak uygun şekilde tutar ve epikriz

düzenler

Tutum

8.Hasta, hasta yakınları ile etkili iletişim kurar.

9.Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili iletişim kurar.

10.Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili ekip çalışması yapar.

11.Bireysel ve mesleki yeterliklerini değerlendirir ve sürekli öğrenme yoluyla mesleksel performansını geliştirir.

12.Tanımlanan amaç doğrultusunda literatür taraması yapar, ulaştığı bilgiyi eleştirel değerlendirir, organize eder ve sunar.

Dönem VI- Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Stajı

Stajın Amacı

30 günlük Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Stajının amacı, daha önceki dönemlerde edinilen bilgi, beceri ve tutumlar temelinde, toplumda sık görülen hastalıkları birinci basamak düzeyinde yönetebilme ön tanı / tanı koyma, tedavi etme, acil durumları saptayabilme, sevk edilmesi gereken hastaların belirlenmesi ve uygun şekilde sevk edebilme yetkinliğini kazandırmaktır.

Stajın Öğrenim Hedefleri

Bilgi-Beceri

1.Poliklinikte veya serviste yatan hastadan psikiyatrik anamnez alma ve hastanın gerekli psikiyatrik muayenesini yapabilecek kapasiteye ulaşır.

2.Hastanın psikiyatrik anamnez ve muayene sonuçlarını değerlendirerek ayırıcı tanı

yapar ve ön tanı/tanı koyar.

4.Birinci basamak düzeyinde tanıya uygun tedavi planlar, reçete düzenler, izlem yapar,

korunma önlemlerini uygular, bakım planını hasta ve hasta yakınları ile paylaşır ve gerektiğinde hastayı uygun şekilde sevk eder.

5.Acil psikiyatrik durumları/hastalıkları tanır, ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde sevk eder.

6. İntihar riskini değerlendirir, intihara müdahale eder ve uygun şekilde sevk eder,

7. Adli psikiyatri kavramlarını açıklar,

8. Hastaların tıbbi kayıtlarını yazılı ve elektronik olarak uygun şekilde tutar ve epikriz

düzenler.

Tutum

9. Hasta, hasta yakınları ile etkili iletişim kurar.

10. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili iletişim kurar.

11. Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili ekip çalışması yapar.

12. Bireysel ve mesleki yeterliklerini değerlendirir ve sürekli öğrenme yoluyla mesleksel performansını geliştirir.

13.Tanımlanan amaç doğrultusunda literatür taraması yapar, ulaştığı bilgiyi eleştirel değerlendirir, organize eder ve sunar.

SEÇMELİ STAJLAR

Stajların Amacı

Dönem VI öğrencileri birer aylık 2 tane seçmeli staj yapmak zorundadır. Seçmeli stajlar: Anesteziyoloji ve Reanimasyon, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, Nöroloji, Kulak Burun Boğaz Hastalıkları, Beyin ve Sinir Cerrahisi, Deri ve Zührevi Hastalıklar, Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji, Kalp ve Damar Cerrahisi, Çocuk Cerrahisi, Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi, Göğüs Hastalıkları, Göğüs Cerrahisi, Üroloji, Göz Hastalıkları, Radyoloji ve Ortopedi ve Travmatolojidir. Toplam 2 ay süren seçmeli stajların amacı, daha önceki dönemlerde edinilen bilgi, beceri ve tutumlar temelinde, toplumda sık görülen hastalıkları birinci basamak düzeyinde yönetebilme ön tanı / tanı koyma, tedavi etme, acil durumları saptayabilme, sevk edilmesi gereken hastaların belirlenmesi ve uygun şekilde sevk edebilme yetkinliğini kazandırmaktır.

Seçmeli Stajların Öğrenim Hedefleri

Bilgi-Beceri

1.Poliklinikte veya serviste yatan hastadan tam bir anamnez alma ve hastanın sisteme yönelik gerekli fizik muayenesini yapabilecek kapasiteye ulaşır.

2.Biyokimyasal ve radyolojik tetkikler konusundaki bilgilerini kullanarak, tanısal testleri amaca yönelik olarak uygun sırada seçer ve sonuçlarını yorumlar.

3.Hastanın anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçlarını değerlendirerek ayırıcı tanı

yapar ve ön tanı/tanı koyar.

4.Birinci basamak düzeyinde tanıya uygun tedavi planlar, reçete düzenler, izlem yapar,

korunma önlemlerini uygular, bakım planını hasta ve hasta yakınları ile paylaşır ve gerektiğinde hastayı uygun şekilde sevk eder.

5.Acil durumları/hastalıkları tanır, ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde sevk eder.

6.Hastaların tıbbi kayıtlarını yazılı ve elektronik olarak uygun şekilde tutar ve epikriz

düzenler

Tutum

7.Hasta, hasta yakınları ile etkili iletişim kurar.

8.Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili iletişim kurar.

9.Meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili ekip çalışması yapar.

10.Bireysel ve mesleki yeterliklerini değerlendirir ve sürekli öğrenme yoluyla mesleksel performansını geliştirir.

11.Tanımlanan amaç doğrultusunda literatür taraması yapar, ulaştığı bilgiyi eleştirel değerlendirir, organize eder ve sunar.

12. Hasta yönetiminde etik ilkeler doğrultusunda davranır ve kanıta dayalı yaklaşımları benimser.

Tablo TS 2.2.1-16. Dönem VI Stajları Öğrenim Hedefleri ve Program Yeterlikleri Temel Roller İlişkisi ve Yeterlik Düzeyleri*

 

Acil Tıp  Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH8

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH10

5

5

5

3

3

2

3

5

ÖH11

5

4

3

3

5

2

3

5

ÖH12

5

4

3

3

3

2

3

5

ÖH13

5

4

3

3

3

2

3

5

ÖH14

5

4

3

3

5

2

3

5

ÖH15

5

4

3

3

3

2

3

5

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH8

5

4

4

3

3

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

4

2

3

5

ÖH10

5

3

3

3

5

2

3

5

ÖH11

5

3

4

3

3

2

3

5

ÖH12

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH13

5

5

5

3

3

2

3

5

ÖH14

5

4

3

3

5

2

3

5

ÖH15

5

4

3

3

3

2

3

5

ÖH16

5

4

3

3

3

2

3

5

ÖH17

5

4

3

3

5

2

3

5

ÖH18

5

4

3

3

3

2

3

5

Genel Cerrahi  Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

4

4

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

3

3

3

5

2

3

5

ÖH8

5

4

4

3

3

2

3

5

ÖH9

5

4

3

3

4

2

3

5

ÖH10

5

3

3

3

5

2

3

5

ÖH11

5

3

4

3

3

2

3

5

ÖH12

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH13

5

5

5

3

3

2

3

5

ÖH14

5

4

3

3

5

2

3

5

Halk Sağlığı Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

5

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

4

5

2

3

5

ÖH3

5

3

3

4

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

4

4

2

3

5

ÖH5

5

3

3

4

5

2

3

5

ÖH6

5

3

3

4

5

2

3

5

ÖH7

5

3

3

4

5

2

3

5

ÖH8

5

4

4

4

3

2

3

5

ÖH9

5

4

3

3

4

2

3

5

ÖH10

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH11

5

3

4

3

3

5

3

5

ÖH12

5

3

3

5

3

2

3

5

ÖH13

5

5

5

3

3

2

3

5

İç Hastalıkları Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

5

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

4

5

2

3

5

ÖH3

5

3

3

4

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

4

4

2

3

5

ÖH5

5

3

3

4

5

2

3

5

ÖH6

5

3

3

4

5

2

3

5

ÖH7

5

3

3

4

5

2

3

5

ÖH8

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH9

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH10

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH11

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH12

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH13

5

5

5

3

3

5

3

5

Kadın Hastalıkları ve Doğum Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH8

5

4

4

3

3

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

4

2

3

5

ÖH10

5

3

3

3

5

2

3

5

ÖH11

5

3

4

3

3

2

3

5

ÖH12

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH13

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH14

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH15

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH16

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH17

5

5

5

3

3

5

3

5

Kardiyoloji  Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH8

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH9

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH10

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH11

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH12

5

3

3

4

3

5

3

5

Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH8

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH9

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH10

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH11

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH12

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH13

5

3

3

4

3

5

3

5

Anesteziyoloji ve Reanimasyon  Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH8

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH10

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH11

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH12

5

5

5

3

3

5

3

5

Fiziksel Tıp ve rehabilitasyon Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH8

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH10

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH11

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH12

5

5

5

3

3

5

3

5

Nöroloji Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH8

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH10

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH11

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH12

5

5

5

3

3

5

3

5

Kulak Burun Boğaz Hastalıkları Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH8

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH10

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH11

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH12

5

5

5

3

3

5

3

5

Beyin ve Sinir Cerrahisi Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH8

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH10

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH11

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH12

5

5

5

3

3

5

3

5

Deri ve Zührevi Hastalıklar Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH8

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH10

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH11

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH12

5

5

5

3

3

5

3

5

Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH8

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH10

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH11

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH12

5

5

5

3

3

5

3

5

Kalp ve Damar Cerrahisi Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH8

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH10

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH11

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH12

5

5

5

3

3

5

3

5

Çocuk Cerrahisi Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH8

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH10

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH11

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH12

5

5

5

3

3

5

3

5

Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH8

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH10

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH11

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH12

5

5

5

3

3

5

3

5

Göğüs Hastalıkları Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH8

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH10

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH11

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH12

5

5

5

3

3

5

3

5

Göğüs Cerrahisi Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH8

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH10

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH11

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH12

5

5

5

3

3

5

3

 

5

 

Üroloji Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH8

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH10

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH11

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH12

5

5

5

3

3

5

3

5

Göz Hastalıkları Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH8

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH10

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH11

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH12

5

5

5

3

3

5

3

5

Radyoloji Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH8

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH10

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH11

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH12

5

5

5

3

3

5

3

5

Ortopedi ve Travmatoloji Stajı

Öğrenim Hedefleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

ÖH1

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH2

5

5

3

3

3

2

3

5

ÖH3

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH4

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH5

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH6

5

3

3

3

3

2

3

5

ÖH7

5

4

4

2

3

2

3

5

ÖH8

5

4

5

3

4

2

3

5

ÖH9

5

3

3

3

5

5

3

5

ÖH10

5

3

4

3

3

4

5

5

ÖH11

5

3

3

4

3

5

3

5

ÖH12

5

5

5

3

3

5

3

5

ÖH: Öğrenim hedefi, PY: Program Yeterliği, PY1: Hekim, PY2: İletişimci, PY3: Ekip Üyesi, PY4: Lider ve Yönetici, PY5: Sağlık Savunucusu, PY6: Bilim İnsanı, PY7: Yaşam Boyu Öğrenen, PY8: Profesyonel.

*Yeterlik Düzeyleri: 1. Bilgi, beceri, tutum kazanma, 2. Bilgi, beceri, profesyonel tutumlarını yeterliklere dönüştürme, 3. Yeterliklere uygun davranışlar sergileme, temel hekimlik uygulamalarını tek başına yapma, 4. Davranışlarında / hekimlik uygulamalarında yetkinlik kazanma (gerçek ortamlarda / karmaşık ve belirsiz durumlarda bağlama uygun esnek davranış), 5. Profesyonelliğe yönelik (mesleki ve insani) değerleri içselleştirme