(Senato: 02.10.2020-26/04
no.lu karar)
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
TIP VE DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTELERİ EĞİTİM-ÖĞRETİM
YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönergenin amacı;
Kırıkkale Üniversitesi Tıp ve Diş Hekimliği Fakültelerinde yürütülen kayıt,
eğitim-öğretim, sınav ve mezuniyet işlemlerine ilişkin hususları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönerge, Kırıkkale
Üniversitesi Tıp ve Diş Hekimliği Fakültelerine kayıtlı öğrencilerin eğitim-öğretim
ve sınav esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu
Yönerge; Kırıkkale Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim
Yönetmeliği’ne dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönergede geçen;
a) AKTS: Avrupa
Kredi Transfer Sistemini,
b) ÖBS:
Kırıkkale Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemini,
c) Rektör:
Kırıkkale Üniversitesi Rektörünü,
ç) Senato:
Kırıkkale Üniversitesi Senatosunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Tıp
Fakültesi ile İlgili Esaslar
Eğitim-öğretim
sistemi
MADDE 5 – (1) Örgün eğitim-öğretim
yapılır. Dersler yıllık olarak düzenlenir. Sınıf geçme sistemi uygulanır.
Ön şartlı
dersler
MADDE 6 – (1) Tıp Doktorluğu öğretim
programında her sınıf, bir sonraki sınıfın ön şartıdır.
Ön şartsız
dersler
MADDE 7 – (1) Seçmeli ve ortak zorunlu
dersler kapsamında açılan derslerdir.
Öğretim
faaliyetleri
MADDE 8 – (1) Öğretim faaliyetleri; ders
konuları ve ders saatleri arasında koordinasyon esasına göre düzenlenmiş
olan entegre sistemle yürütülür.
a) Bu
koordinasyon; birinci, ikinci ve üçüncü sınıfların her birinde, birden fazla
Ders Kurulu şeklinde uygulanır. Ön şartsız dersler hariç, bir yıl, bütün ve tek
ders (Ders Kurulları) olarak kabul edilir. Ders Kurulları dersi; ilgili
sınıfın, her bir Ders Kurulunun toplamıdır. Her Ders Kurulu ise muhtelif
derslerden oluşur.
b) Dördüncü,
beşinci ve altıncı sınıflarda ise; her staj, bir derstir.
(2)
Öğrencinin mezun olabilmesi için tüm ön şartlı ve ön şartsız derslerden
başarılı olması zorunludur.
(3) Yurt içi ve yurt dışı eşdeğer eğitim kurumlarında, en çok bir staj
yapma izni verilebilir. Yurt içi ve yurt dışı staj yapma istekleri, Tıp Fakültesi
Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilir.
1, 2 ve
3’üncü sınıflar
MADDE 9
– (1) 1, 2 ve
3’üncü sınıflarda, ön şartlı dersten (Ders Kurulları) başarı notu en az 60 puan
(harf karşılığı en az CC) olması halinde öğrenci bir üst sınıfa geçmeye hak
kazanır. Öğrenci, bir sınıfın ön şartlı dersini başarı ile tamamlamadan, bir
üst sınıfa devam edemez ve kaldığı sınıfın ön şartlı dersini, müteakip yılda
tekrarlar.
(2)
Başarılamayan ön şartsız dersler, o dersin verildiği ilk eğitim-öğretim
döneminde, öncelikle tekrarlanır. Ön şartsız derslerden başarısız olan öğrenci,
ön şartlı dersler dikkate alınarak, bir üst yılın programından ders alabilir.
4 ve 5’inci
sınıflar
MADDE 10 – (1) 4 ve 5’inci sınıflarda
eğitim-öğretim, teorik ve uygulamalı stajlar şeklinde düzenlenir. Her bir
stajdan başarılı sayılmak için en az 60 puan (harf karşılığı en az CC) alınması
gerekir. Bir sınıfın bütün stajlarında başarılı olamayan öğrenci, bir üst
sınıfa geçemez. Staj tekrarlayarak başarılı olan öğrenci, staj başlama
tarihleri dikkate alınarak, bir üst sınıfın stajlarına intibak ettirilir.
(2) Bir üst
sınıfa geçmek için tek stajı kalmış olan öğrenciye, Tıp Fakültesi dışındaki
eşdeğer eğitim kurumlarında ilgili stajı yapma izni verilebilir.
6’ncı sınıf
MADDE 11
– (1) 6’ncı
sınıf, 12 ay süreli uygulama eğitiminin olduğu, ön hekim dönemini kapsar. Bu
dönemde başarı; çeşitli çalışma ve performans kriterleri göz önüne
alınarak, Tıp Fakültesi tarafından düzenlenen yeterlilik belgesi ile
değerlendirilir. Tıp Fakültesi Akademik Anabilim Dalı Kurulu, yeterliliği
belirlemede, yazılı ve/veya sözlü sınav düzenleyebilir.
(2)
Stajlardan yeterlilik alamayan öğrenci, yeterlilik alana kadar stajı
tekrarlamak zorundadır. Yeterlilik alamayan öğrenci ile mazereti nedeniyle
devam edemeyen öğrenciye, uygun ek süre verilir.
Devam durumu
MADDE 12 – (1) Öğrenciler; teorik
derslere en az %70, uygulamalı derslere ise en az %80 oranında devam etmek
zorundadır.
(2)
Devamsızlığın hesabında, her bir Kuruldaki ve stajdaki toplam ders ve uygulama
saati esas alınır. Buna göre; koordinatör veya staj yöneticisi tarafından
hesaplanan devamsızlık oranı, birinci fıkrada belirtilen miktarı aşıyorsa,
öğrenci Kurul veya Staj Sonu sınavına giremez.
(3) 4, 5 ve
6’ncı sınıflarda; devamsızlık süresi, pratik dersler ve klinik uygulamalarda
%20’yi aşan öğrenci, devam etmediği pratik çalışmaları, anabilim dalının
imkânları ölçüsünde öğretim üyesinin gösterdiği gün ve saatte telafi etmek
zorundadır. Devamsızlıkları %20’yi aşan öğrenciler, sınavlara girebilmek için
devamsız olduğu süreyi tamamlamak zorundadırlar.
Koordinatörler
kurulu
MADDE 13 – (1) Eğitim-öğretimin
koordinasyon içerisinde yürütülmesi, koordinatörler kurulunca sağlanır. Bu
kurul; Tıp Fakültesi Dekanı başkanlığında, baş koordinatör, sınıf
koordinatörleri, sınıf koordinatör yardımcıları ve Erasmus Program
Koordinatöründen oluşur. Koordinatörler, her eğitim-öğretim yılı başında, Tıp
Fakültesi Dekanı tarafından görevlendirilir.
Staj
yöneticisi
MADDE 14 – (1) Staj veren anabilim
dalındaki öğretim üyeleri arasından bir kişi, anabilim dalı başkanı tarafından
staj yöneticisi olarak görevlendirilir. Staj yöneticisi, stajın yürütülmesi ve
sınavının yapılmasından sorumludur.
Sınav
esasları
MADDE 15 – (1) Sınavlar teorik (sözlü
ve/veya yazılı) ve pratik (sözlü ve/veya yazılı) olarak yapılır. Teorik sınav
yapılması zorunludur.
(2) Bir ders
veya ders kurulunun, pratik sınavını geçemeyen veya pratik sınavına girmeyen
öğrenci, o ders veya ders kurulunun yılsonu ve bütünleme sınavının teorik
sınavına alınmaz.
Teorik ve
onun tamamlayıcısı olan pratik sınavı, birlikte değerlendirilir.
(3) Bir
stajın pratik sınavını geçemeyen veya pratik sınavına girmeyen öğrenci, o
stajın, staj sonu ve staj sonu bütünleme sınavının teorik sınavına alınmaz.
(4) Sözlü
olarak yapılan sınavlarda, en az iki öğretim üyesinin bulunması gereklidir. Tek
öğretim üyesinin bulunduğu branşlarda veya buna benzer durumlarda,
yakın branştan bir öğretim üyesinin katılımı sağlanır.
(5) Ön
hekimlik eğitiminde, 11’inci maddede belirtilen hususlarla ilgili olarak not
takdirinde, öğrencinin staj süresindeki çalışmaları dikkate alınır.
(6) Koordinatör,
staj yöneticisi ve ilgili
öğretim elemanı; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu ve bütünleme sınav sonuçlarını,
sınav tarihinden itibaren yedi gün içinde ÖBS’ye girer ve onaylar.
Sınavlara
girme şartları
MADDE 16 – (1) Bir dersin ara sınavlarına
girebilmek için; ders kaydını yaptırmış olmak ve asgari devam şartını sağlamış
olmak gerekir.
(2)
Yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavlarına girebilmek için; ara sınav notuna
sahip olmak ve asgari devam şartını sağlamış olmak gerekir. Mazeretsiz yarıyıl/
yıl sonu sınavına girmeyen öğrenci, yarıyıl/yıl sonu bütünleme sınavına
giremez.
(3) Staj
sonu veya staj sonu bütünleme sınavlarına girebilmek için; o staja kayıt olmak
ve devam etmek zorunludur.
Sınav
türleri
MADDE 17 – (1) Sınav türleri aşağıdaki
şekildedir:
a) Ara
sınav; 1, 2 ve 3’üncü sınıflarda, ön şartsız dersler ve her ders kurulu sonunda
yapılan sınavdır.
Her Ders
Kurulu sonunda yapılan ara sınavların ağırlıklı ortalaması, Ders Kurulları
dersinin ara sınav notunu oluşturur. Ön şartsız dersler için birer ara sınav
yapılır.
b) Yılsonu
sınavı; 1, 2 ve 3’üncü sınıflarda, son Ders Kurulu ara sınavının bitiminden en
az iki hafta sonra yapılan ve her Ders Kurulunu kapsayan, Ders Kurulları dersi
sınavıdır. Bu sınava girmek zorunludur. Ancak geçerli bir mazereti nedeniyle bu
sınava giremeyen öğrenci, mazeret hakkını bütünleme sınavında kullanır.
c) Yarıyıl
sonu sınavı; ön şartsız dersler için, ders bitiminden bir hafta sonra yapılan
sınavdır.
ç) Bütünleme
sınavı; Yarıyıl/yıl sonu sınavına girme hakkını kazanıp da bu sınava mazeretli
olarak girmeyen öğrencilerle, girip de başarısız olan öğrencilere uygulanan
sınavdır. Bu sınavın, mazeret sınavı yoktur.
d) Staj sonu
sınavı; 4 ve 5’inci sınıflarda, her stajın sonunda yapılan sınavdır. 6’ncı
sınıfta sınav yapılması, ilgili anabilim dalı kararına bağlıdır.
e) Staj sonu
bütünleme sınavı; staj sonu sınavında başarısız olan öğrenciler için birinci
yarıyıl ve ikinci yarıyıl stajlarının bitiminden en erken yedi gün sonra
yapılan sınavdır. Bu sınavın, mazeret sınavı yoktur. Başarısız olan öğrenciler,
o stajı/stajları tekrarlarlar.
f) 4 ve
5’inci sınıflarda; ilgili yılın tüm stajlarını tamamlamış ancak en fazla iki
stajdan bütünlemeye kalmış öğrenciler, bu sınav haklarını, bütünleme sınav
tarihini beklemeden koordinatörlüğün belirlediği tarihlerdeki ilk staj sonu
sınavına katılarak kullanabilirler.
Sınav
değerlendirme esasları
MADDE 18 – (1) Başarı notu, mutlak
değerlendirme sistemi ile hesaplanır.
(2) Bir
dersten başarı değerlendirmesine alınabilmek için;
a)
Yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavlarından; ön şartlı derslerden en az 50
puan, ön şartsız derslerden en az 60 puan alınması,
b) Başarı
notunun; en az 60 (harf karşılığı en az CC) olması zorunludur. Bu şartları
sağlayamayanlar başarısız sayılarak, değerlendirme dışı tutulurlar.
(3) Ders
Kurulları dersinde, her ders kurulu sonunda yapılan ara sınavların ağırlıklı
ortalaması ile oluşan Ders Kurulları dersi ara sınav notunun başarı notuna
katkısı % 60, yılsonu veya bütünleme sınavından alınan notun başarı notuna
katkısı % 40’tır. Ön şartsız derslerde ise ara sınavın başarı notuna katkısı %
40, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavından alınan notun başarı notuna
katkısı % 60’tır.
(4) Ders Kurulları
dersinin ara sınav notunun hesaplamasında; öğrencinin her bir ders kurulunun
sonunda yapılan ara sınavda almış olduğu not, ilgili ders kurulunun AKTS değeri
ile çarpılarak, Ders Kurulları dersinin toplam AKTS sayısına bölünür. Bu
şekilde ortaya çıkan ara sınav sonuçlarının toplamı, ağırlıklı ortalamayı
oluşturur ve böylece Ders Kurulları dersi ara sınav notu elde edilir.
(5) 1, 2 ve
3’üncü sınıflarda; her Ders Kurulunda, sınavı meydana getiren derslerin her
birinden ağırlıklarına göre alınan notların toplamı, o ders kurulunun ara sınav
notunu belirler. Ders kurulu sınavlarında baraj uygulaması yapılır. Baraj
uygulamasında; ders soru sayısının en az %50’sinin cevaplanamadığı durumda,
%50’den eksik cevaplanan soru sayısı, o dersin toplam doğru cevap sayısından
düşülür. Bir derse ait sorulardan doğru cevap sayısı 0 (sıfır) olduğu takdirde,
o derse ait toplam soru sayısının %50’si karşılığı olan puan, ders kurulu ara
sınavına ait toplam puandan düşülür.
(6) 1, 2 ve
3’üncü sınıflarda; Ders Kurulları dersinin, yılsonu ve bütünleme sınavında,
sınavı meydana getiren derslerin her birinden ağırlıklarına göre alınan
notların toplamı, o sınavın notunu belirler. Ders Kurulları dersinin, final ve
bütünleme sınavlarında baraj uygulaması yapılır. Baraj uygulamasında; ders soru
sayısının en az %50’sinin cevaplanamadığı durumda, %50’den eksik cevaplanan
soru sayısı, o dersin toplam doğru cevap sayısından düşülür. Bir derse ait
sorulardan doğru cevap sayısı 0 (sıfır) olduğu takdirde, o derse ait toplam
soru sayısının %50’si karşılığı olan puan, sınava ait toplam puandan
düşülür.
(7) Yılsonu başarı notu, 100 puan üzerinden
tam sayı olarak ilan edilir (virgülden sonraki 5 ve üstü sayılar, bir üst tam
sayıya çevrilir).
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Diş
Hekimliği Fakültesi ile İlgili Esaslar
Eğitim-öğretim
sistemi
MADDE 19 – (1) Örgün eğitim-öğretim
yapılır. Dersler yıllık olarak düzenlenir. Sınıf geçme sistemi uygulanır.
(2) Diş
Hekimliği Fakülte Kurulunun önerisiyle, bahar dönemi bütünleme sınavlarını
takiben, yaz telafi klinik uygulama programı düzenlenebilir.
(3)
Öğrencinin mezun olabilmesi için tüm ön şartlı ve ön şartsız derslerden
başarılı olması zorunludur.
Ön şartlı
dersler
MADDE 20 – (1) Diş Hekimliği öğretim
programında her sınıf, bir sonraki sınıfın ön şartıdır.
(2) Ders
Kurulu, mesleki zorunlu dersler ve uygulamalı derslerden herhangi birisinden
kalan öğrenci, bir üst sınıfa geçemez.
Ön şartsız
dersler
MADDE 21 – (1) Seçmeli ve ortak zorunlu
dersler kapsamında açılan derslerdir. Bu derslerden kalan öğrenciler, bir üst
sınıfa geçebilir ve ilgili derslere kaydını yaptırır.
Öğretim faaliyetleri
MADDE 22 – (1) Ders Kurulu: Farklı disiplinler
tarafından ortak olarak anlatılan, birbiriyle ilişkili sistem ya da konu
gruplarından oluşan ve entegre edilmiş bilgi, beceri ve tutum hedefleri olan
zorunlu ders türüdür. Ders Kurulu dersi; birinci ve ikinci sınıfların her
birinde, birden fazla Ders Kurulları şeklinde uygulanır. Ders Kurulu dersi;
ilgili sınıfın Ders Kurullarının toplamıdır. Ders Kurulları ise muhtelif
derslerden oluşur.
(2) Mesleki zorunlu dersler:
Fakültede öğrenim gören bütün öğrencilerin almak zorunda oldukları derslerdir.
(3) Uygulamalı dersler: Mesleki
preklinik ve klinik uygulamalı zorunlu derslerdir. Uygulamalı derslerle ilgili
esaslar şunlardır:
a) Uygulamalı derslerde her
öğrencinin, her yıl belirli sayıda ve kalitedeki uygulamalı çalışmayı öngörülen
sürede yapması veya verilen telafi süresinde tamamlaması ve teslim etmesi
zorunludur. Uygulamalı çalışmaların şekli, cinsi, niteliği, sayısı, teslim ve
telafi süresi, o dersin anabilim dalı tarafından Diş Hekimliği Fakülte Kuruluna
sunularak karara bağlanır ve akademik yıl başlamadan Diş Hekimliği Fakültesi
Dekanlığı tarafından ilan edilir.
b) 1, 2 ve 3. sınıf preklinik
uygulamalarını, verilen telafi sürelerinde tamamlayamayan öğrenci, yılsonu
sınavına alınmaz. İlgili anabilim dalı, bütünleme sınavı öncesi çalışmalarını
tamamlayamamış öğrenciye yeni bir telafi süresi hakkı verebilir. Bu telafi
süresinde de çalışmalarını tamamlayamayan öğrenci, bütünleme sınavına alınmaz
ve o dersten başarısız sayılır. O uygulama dersini bir sonraki eğitim-öğretim
yılında tekrar eder.
c) Dördüncü ve beşinci sınıfta, bir
veya birden fazla anabilim dalı tarafından yürütülen klinik uygulamalar
derslerinden; akademik yıl içerisinde başarılı olamayan ya da hasta üzerindeki
pratik uygulamaları gerekli sayıda gerçekleştiremeyen öğrenci, Diş Hekimliği
Fakültesi Dekanlığının, ilgili anabilim dalında ilan ettiği program
çerçevesinde yaz telafi klinik uygulamasına katılır. İlan edilen sürede ve
miktarda pratik uygulamaları tamamlayan öğrenci, o anabilim dalında klinik
uygulama sonu sınavına tabi tutulur. Yaz telafi klinik uygulamalarında başarısız olan
beşinci sınıf öğrencisinin, bir sonraki eğitim-öğretim yılında ilk klinik
uygulama gruplarına intibakı yapılır.
ç) Derslerinde başarılı olarak üst
sınıfa geçmeye hak kazanan üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri, sonraki
eğitim-öğretim yılına ait klinik çalışmalarının 1/3'ünü, yaz döneminde
yapabilirler. Bu programın açılıp açılmayacağına, ilgili anabilim dalı
başkanlığınca karar verilir. Bu programa katılmak isteyen öğrencilerin, ilgili
anabilim dalı başkanlıklarına program başlamadan önce başvurmaları gerekir. Bu
uygulamaya katılan öğrenciler, en az on iş günü çalışmak zorundadır.
Devam durumu
MADDE 23 – (1) Öğrenciler; Ders Kurulu ve
teorik derslerin en az %70'ine, pratik ve klinik uygulamaların en az %80'ine
devam etmek zorundadır. Devam durumu, Diş Hekimliği Fakültesi Dekanlığı
tarafından belirlenen usullere uygun olarak öğretim elemanları tarafından yapılan
yoklamalarla belirlenir.
(2) Uygulamalı derslerin %20’si,
Ders Kurulu ve teorik derslerin %30'undan fazlasına mazeretsiz olarak
katılmayan öğrenci; o ders veya derslerin hiçbir ara sınav, yarıyıl/yıl sonu ya
da bütünleme sınavına alınmaz ve o dersten başarısız olur.
(3) Ortak zorunlu ve seçmeli dersler
dışındaki tekrarlanan derslerde, önceki yıl devam şartı yerine getirilmiş olsa
da devam şartı aranır.
Koordinatörler kurulu
MADDE 24 – (1) Diş
Hekimliği müfredatının, kendi eğitim-öğretim yılını ilgilendiren kısmının planlanması
ve diğer sınıflarla eşgüdüm halinde yürütülmesinden, ilgili eğitim-öğretim
yılının ölçme değerlendirme sürecinin kurallara uygun bir şekilde
gerçekleştirilmesinden, kurul koordinatörleri sorumludur.
(2) Eğitim-öğretimin koordinasyon
içerisinde yürütülmesi, koordinatörler kurulunca sağlanır. Bu kurul; Diş
Hekimliği Fakültesi Dekanı başkanlığında, baş koordinatör, sınıf
koordinatörleri, sınıf koordinatör yardımcıları ve Erasmus Program
Koordinatöründen oluşur. Koordinatörler, her eğitim-öğretim yılı başında, Diş
Hekimliği Fakültesi Dekanı tarafından görevlendirilir.
Sınav esasları
MADDE 25– (1) Sınavlar; yazılı ve/veya sözlü
veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınavların yazılı ve/veya sözlü veya
uygulamalı olarak yapılacağı ve uygulama, klinik uygulama ve benzeri
çalışmaların nasıl değerlendirileceği, ilgili dersten sorumlu anabilim dalının/dallarının
kararı ile belirlenir.
(2) Sınavların sözlü olarak
yapılması durumunda, ilgili anabilim dalı öğretim üyelerinden 3 kişilik bir
sınav komisyonu oluşturulur. Anabilim dalında yeterli öğretim üyesinin olmadığı
durumlarda, yakın anabilim dallarından öğretim üyeleri sınav komisyonuna
alınır.
(3) Koordinatör ve ilgili öğretim elemanı; ara
sınav, yarıyıl/yıl sonu ve bütünleme sınav sonuçlarını, sınav tarihinden
itibaren yedi gün içinde ÖBS’ye girer ve onaylar.
Sınavlara girme şartları
MADDE 26 – (1) Bir
dersin ara sınavlarına girebilmek için; ders kaydını yaptırmış olmak gerekir.
(2) Yarıyıl/yıl sonu sınavlarına
girebilmek için; ara sınav notuna sahip olmak, uygulaması olan derslerin
uygulamalarından başarılı olmak ve asgari devam şartını sağlamış olmak gerekir.
(3) Klinik uygulama sonu sınavına
girebilmek için; ders kaydını yaptırmış olmak, asgari devam şartını sağlamış
olmak ve klinik uygulama derslerinde, anabilim dallarında ilan edilen pratik
uygulamaları tamamlamış olmak gerekir.
(4) Bütünleme sınavı: Yarıyıl/yıl
sonu sınavına girme hakkını kazanıp da bu sınava mazeretli olarak girmeyen
öğrencilerle, girip de başarısız olan öğrencilere uygulanan sınavdır. Bu sınavın, mazeret sınavı
yoktur.
(5) Bütünleme tekrarı sınavı:
Bütünleme sınavları sonunda, uygulama dersleri hariç olmak üzere, en çok bir
dersten (1, 2, 3 ve 4. sınıflarda) sınıfta kalan öğrencilerden; genel not
ortalaması en az 65 ve kaldığı dersin ara sınav notu en az 40 olanların
girebildiği sınavdır.
Sınav türleri
MADDE 27 – (1) Ara sınav: Klinik uygulamalar
dışındaki her teorik ve uygulama dersi için yapılan sınavdır. Ders Kurulu
dışındaki dersler için her yarıyıl en fazla iki ara sınav yapılır. Ders Kurulu
dersi için ise; Ders Kurulları sayısınca ara sınav yapılır. Ders Kurullarının
bitiminde ara sınav yapılır. Ders Kurullarının ara sınavlarının ağırlıklı ortalaması, Ders Kurulu
dersinin ara sınav notunu oluşturur. Tüm ara sınavların, derslerin bitiminden
bir hafta öncesine kadar tamamlanmış olması gerekir. Klinik uygulamalarda ara
sınav zorunlu değildir ancak, anabilim dalının teklifi ve Diş Hekimliği Fakülte
Kurulunun onayı ile klinik uygulamalarda da ara sınav yapılabilir.
(2) Yarıyıl/yıl sonu sınavı: Bir
dersin yarıyıl/yıl sonu sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl/yıl sonunda ve
akademik takvimde belirtilen tarihler arasında yapılır. Bu sınava girmek
zorunludur. Ancak geçerli bir mazereti nedeniyle bu sınava giremeyen öğrenci,
mazeret hakkını bütünleme sınavında kullanır.
(3) Klinik uygulama sonu sınavı; öğrencinin
ilan edilen pratik uygulamaları tamamladığı klinik uygulamanın sonunda, ilgili
anabilim dalında gerçekleştirilir. Klinik uygulama sonu sınavlarına ilişkin
esaslar şunlardır:
a) Klinik uygulama sonu sınavı;
pratik uygulama, sözlü sınav, yazılı sınav ya da bunların birkaçının birlikte
yapılması şeklinde olabilir. Öğrencinin o klinik uygulama ile ilgili başarı
notu; pratik uygulamalardan aldığı notun %60'ı ile klinik uygulama sonu
sınavından aldığı notun %40'ının toplanması ile belirlenir.
b) Öğrencilere, akademik yılın
başında ilan edilen uygulamaları başarılı olarak tamamlamaları için; 30 iş
gününden uzun klinik uygulamalarda, uygulama süresinin bitiminde ek olarak 10
iş günü, 30 iş gününden kısa süren klinik uygulamalarda ise uygulama süresinin
bitiminde ek olarak 5 iş günü süre verilir. Bu süreler içerisinde uygulamaları
başarılı olarak tamamlayamayan öğrenciler, ilgili dersin klinik uygulama sonu
sınavına giremezler. Bu öğrenciler, Diş Hekimliği Fakültesi Dekanlığı
tarafından yapılan program dâhilinde, ilgili anabilim dalı tarafından ilan
edilecek kriterlere göre yaz telafi klinik uygulamasına katılabilirler.
(4) Bütünleme sınavı: yarıyıl/yıl
sonu sınavından başarısız olan öğrenciler için yarıyıl/yıl sonu sınavından en
az bir hafta sonra yapılan sınavdır. Mezuniyet aşamasındaki beşinci sınıf
öğrencilerine, klinik uygulama dersinden bütünleme sınav hakkı; öğrencinin
başvurusu üzerine, Diş Hekimliği Fakültesi Yönetim Kurulu kararıyla, takip eden
klinik uygulama sınav döneminde kullandırılabilir.
(5) Mazeret sınavı: Diş Hekimliği
Fakültesi Yönetim Kurulunca kabul edilen haklı ve geçerli bir sebeple sınavlara
katılmayan öğrenciler için açılan sınavdır. Mazeret sınav hakkı, ara sınav ve
yarıyıl/yıl sonu sınavları için verilir. Mazeret sınavının hangi tarihte
açılacağı ve bu sınavların programı, Diş Hekimliği Fakültesi Yönetim Kurulunca
tespit ve ilan edilir. Bu sınavlara katılacak öğrenciler, giremedikleri sınavın
müfredat programından sorumludur. Mazeret sınavı için ayrı bir mazeret sınavı
açılmaz.
(6) Bütünleme tekrarı sınavı: Bu
sınava girmek isteyen öğrenciler, bütünleme sınav sonuçlarının ilanından sonra,
en geç üç iş günü içerisinde Diş Hekimliği Fakültesi Dekanlığına dilekçe ile
başvurmak zorundadırlar. Bütünleme tekrarı sınavı, eğitim-öğretim yılının
başında ilan edilen akademik takvimde belirlenen tarihlerde yapılır. Bu sınav,
bütünleme sınavı yerine geçer ve aynı sınav kuralları uygulanır. Başarılı
olamayanlar, kanuni süreler içerisinde ilgili dersi tekrar ederler. Eğitim
öğretim süresince bir öğrenci, en fazla 3 defa bütünleme tekrarı sınavına
girebilir. Yaz telafi klinik uygulamasına kalan öğrenciler; yaz telafi
uygulamasında, kaldıkları bütün klinik uygulama derslerinden başarılı oldukları
takdirde, klinik uygulama sınav sonuçlarının ilanından sonra üç iş günü
içerisinde Diş Hekimliği Fakültesi Dekanlığına yazılı dilekçelerini vererek,
bütünleme sınavında kaldıkları klinik uygulama dersi olmayan, tek bir ders için
bütünleme tekrarı sınavı hakkından yararlanabilirler. Bu öğrencilere
uygulanacak bütünleme tekrarı sınavı, Diş Hekimliği Fakültesi Yönetim Kurulunun
belirleyeceği tarihte yapılır.
(7) Tek ders sınavı: Mezuniyet için,
öğretim planında öngörülen derslerden biri hariç tümünden başarılı olup tek
dersi kalan öğrencilerin; ilgili tek dersi almış ve sınavına girme şartlarını
sağlamış olmaları koşuluyla, bütünleme sınav sonuçlarının ilanını izleyen üç
gün içinde Diş Hekimliği Fakültesi Dekanlığına başvurmaları gerekir.
Sınav
değerlendirme esasları
MADDE 28 – (1) Başarı notu, mutlak
değerlendirme sistemi ile hesaplanır.
(2) Bir
dersten başarı değerlendirmesine alınabilmek için;
a) Yarıyıl/yıl
sonu veya bütünleme sınavlarından; Kurul Dersi için en az 50 puan, diğer
dersler için en az 60 alınması,
b) Başarı
notunun; en az 60 (harf karşılığı en az CC) olması zorunludur. Bu şartları
sağlayamayanlar başarısız sayılarak, değerlendirme dışı tutulurlar.
(3) Ders
Kurulu dersinde;
ders
kurulları sonunda yapılan ara sınavların ağırlıklı ortalaması ile oluşan Ders
Kurulu dersi ara sınav notunun başarı notuna katkısı % 60, yılsonu veya bütünleme
sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 40’tır.
(4) Klinik
uygulama derslerinde; öğrencinin pratik uygulamalardan aldığı notun başarı notuna katkısı %60, klinik
uygulama sonu sınavından aldığı notun başarı notuna katkısı %40'tır.
(5) Ders Kurulu
ve klinik uygulamalar dışındaki derslerde, ara sınavın başarı notuna katkısı %
40, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavından alınan notun başarı notuna
katkısı % 60’tır.
(6) Ders
Kurulu dersinin ara sınav notunun hesaplamasında; öğrencinin ders kurullarının
sonunda yapılan ara sınavda almış olduğu not, ilgili ders kurullarının AKTS
değeri ile çarpılarak, Ders Kurulu dersinin toplam AKTS sayısına bölünür. Bu
şekilde ortaya çıkan ara sınav sonuçlarının toplamı, ağırlıklı ortalamayı
oluşturur ve böylece Ders Kurulu dersi ara sınav notu elde edilir.
(7) Yılsonu
başarı notu, 100 puan üzerinden tam sayı olarak ilan edilir (virgülden sonraki
5 ve üstü sayılar, bir üst tam sayıya çevrilir).
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Katsayılar tablosu
MADDE 29 – (1) Bir dersin sınav
sonucunun, Doğrudan Dönüşüm Sistemi (harf notları ve katsayıları) aşağıdaki
şekildedir:
Başarı Notu
|
Katsayı
|
Puan
|
AA
|
4.00
|
88-100
|
BA
|
3.50
|
81-87
|
BB
|
3.00
|
74-80
|
CB
|
2.50
|
67-73
|
CC
|
2.00
|
60-66
|
DC
|
1.50
|
55-59
|
DD
|
1.00
|
50-54
|
FF
|
0.00
|
00-49
|
Programı tamamlayamayanlar
MADDE 30 – (1) Tıp Doktorluğu öğretim
düzeyi programının ilk iki sınıfının bütün derslerinde başarılı olduğu halde,
bu programın bütününü tamamlayamaz durumda bulunan öğrencilere, Temel Tıp Bilimlerinde
Ön Lisans Diploması, 4’üncü sınıfı başarıyla tamamlayan öğrenciye Lisans
Diploması verilir.
(2) Diş hekimliği programının ilk iki sınıfının bütün derslerinde başarılı
olduğu halde, bu programın bütününü tamamlayamaz durumda bulunan öğrencilere, Temel
Diş Hekimliği Bilimleri Ön Lisans Diploması verilir.
Yönergede hüküm
bulunmayan haller
MADDE 31 – (1) Bu Yönergede
hüküm bulunmayan hallerde; 26.07.2020 tarihli 31197 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Kırıkkale Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav
Yönetmeliği hükümleri, 07.08.2020 tarihli Senato toplantısında 19/01 sayılı kararla
kabul edilen Kırıkkale Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönergesi
hükümleri ile Yükseköğretim Kurulu, Senato ve ilgili Fakülte Kurulu kararları
uygulanır.
Yürürlük
MADDE 32 – (1) Bu Yönerge, Senatoda
kabul edildiği tarih itibariyle yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 33 – (1) Bu Yönerge
hükümlerini, Rektör yürütür.