Eğitim Öğretim Yönergesi

(Senato: 02.10.2020-26/04 no.lu karar)

KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ

TIP VE DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTELERİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNERGESİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Yönergenin amacı; Kırıkkale Üniversitesi Tıp ve Diş Hekimliği Fakültelerinde yürütülen kayıt, eğitim-öğretim, sınav ve mezuniyet işlemlerine ilişkin hususları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Yönerge, Kırıkkale Üniversitesi Tıp ve Diş Hekimliği Fakültelerine kayıtlı öğrencilerin eğitim-öğretim ve sınav esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönerge; Kırıkkale Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’ne dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönergede geçen;

a) AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemini,

b) ÖBS: Kırıkkale Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemini,

c) Rektör: Kırıkkale Üniversitesi Rektörünü,

ç) Senato: Kırıkkale Üniversitesi Senatosunu,

ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Tıp Fakültesi ile İlgili Esaslar

Eğitim-öğretim sistemi

MADDE 5 – (1) Örgün eğitim-öğretim yapılır. Dersler yıllık olarak düzenlenir. Sınıf geçme sistemi uygulanır.

Ön şartlı dersler

MADDE 6 – (1) Tıp Doktorluğu öğretim programında her sınıf, bir sonraki sınıfın ön şartıdır. 

Ön şartsız dersler

MADDE 7 – (1) Seçmeli ve ortak zorunlu dersler kapsamında açılan derslerdir.  

Öğretim faaliyetleri

MADDE 8 – (1) Öğretim faaliyetleri; ders konuları ve ders saatleri arasında koordinasyon esasına göre düzenlenmiş olan entegre sistemle yürütülür.

a) Bu koordinasyon; birinci, ikinci ve üçüncü sınıfların her birinde, birden fazla Ders Kurulu şeklinde uygulanır. Ön şartsız dersler hariç, bir yıl, bütün ve tek ders (Ders Kurulları) olarak kabul edilir. Ders Kurulları dersi; ilgili sınıfın, her bir Ders Kurulunun toplamıdır. Her Ders Kurulu ise muhtelif derslerden oluşur.

b) Dördüncü, beşinci ve altıncı sınıflarda ise; her staj, bir derstir.

(2) Öğrencinin mezun olabilmesi için tüm ön şartlı ve ön şartsız derslerden başarılı olması zorunludur.

(3) Yurt içi ve yurt dışı eşdeğer eğitim kurumlarında, en çok bir staj yapma izni verilebilir. Yurt içi ve yurt dışı staj yapma istekleri, Tıp Fakültesi Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilir.

1, 2 ve 3’üncü sınıflar

MADDE 9 – (1) 1, 2 ve 3’üncü sınıflarda, ön şartlı dersten (Ders Kurulları) başarı notu en az 60 puan (harf karşılığı en az CC) olması halinde öğrenci bir üst sınıfa geçmeye hak kazanır. Öğrenci, bir sınıfın ön şartlı dersini başarı ile tamamlamadan, bir üst sınıfa devam edemez ve kaldığı sınıfın ön şartlı dersini, müteakip yılda tekrarlar.

(2) Başarılamayan ön şartsız dersler, o dersin verildiği ilk eğitim-öğretim döneminde, öncelikle tekrarlanır. Ön şartsız derslerden başarısız olan öğrenci, ön şartlı dersler dikkate alınarak, bir üst yılın programından ders alabilir.

4 ve 5’inci sınıflar

MADDE 10 – (1) 4 ve 5’inci sınıflarda eğitim-öğretim, teorik ve uygulamalı stajlar şeklinde düzenlenir. Her bir stajdan başarılı sayılmak için en az 60 puan (harf karşılığı en az CC) alınması gerekir. Bir sınıfın bütün stajlarında başarılı olamayan öğrenci, bir üst sınıfa geçemez. Staj tekrarlayarak başarılı olan öğrenci, staj başlama tarihleri dikkate alınarak, bir üst sınıfın stajlarına intibak ettirilir.

(2) Bir üst sınıfa geçmek için tek stajı kalmış olan öğrenciye, Tıp Fakültesi dışındaki eşdeğer eğitim kurumlarında ilgili stajı yapma izni verilebilir. 

6’ncı sınıf

MADDE 11 – (1) 6’ncı sınıf, 12 ay süreli uygulama eğitiminin olduğu, ön hekim dönemini kapsar. Bu dönemde başarı; çeşitli çalışma ve performans kriterleri göz önüne alınarak, Tıp Fakültesi tarafından düzenlenen yeterlilik belgesi ile değerlendirilir. Tıp Fakültesi Akademik Anabilim Dalı Kurulu, yeterliliği belirlemede, yazılı ve/veya sözlü sınav düzenleyebilir.

(2) Stajlardan yeterlilik alamayan öğrenci, yeterlilik alana kadar stajı tekrarlamak zorundadır. Yeterlilik alamayan öğrenci ile mazereti nedeniyle devam edemeyen öğrenciye, uygun ek süre verilir.

Devam durumu

MADDE 12 – (1) Öğrenciler; teorik derslere en az %70, uygulamalı derslere ise en az %80 oranında devam etmek zorundadır.

(2) Devamsızlığın hesabında, her bir Kuruldaki ve stajdaki toplam ders ve uygulama saati esas alınır. Buna göre; koordinatör veya staj yöneticisi tarafından hesaplanan devamsızlık oranı, birinci fıkrada belirtilen miktarı aşıyorsa, öğrenci Kurul veya Staj Sonu sınavına giremez.

(3) 4, 5 ve 6’ncı sınıflarda; devamsızlık süresi, pratik dersler ve klinik uygulamalarda %20’yi aşan öğrenci, devam etmediği pratik çalışmaları, anabilim dalının imkânları ölçüsünde öğretim üyesinin gösterdiği gün ve saatte telafi etmek zorundadır. Devamsızlıkları %20’yi aşan öğrenciler, sınavlara girebilmek için devamsız olduğu süreyi tamamlamak zorundadırlar.

Koordinatörler kurulu

MADDE 13 – (1) Eğitim-öğretimin koordinasyon içerisinde yürütülmesi, koordinatörler kurulunca sağlanır. Bu kurul; Tıp Fakültesi Dekanı başkanlığında, baş koordinatör, sınıf koordinatörleri, sınıf koordinatör yardımcıları ve Erasmus Program Koordinatöründen oluşur. Koordinatörler, her eğitim-öğretim yılı başında, Tıp Fakültesi Dekanı tarafından görevlendirilir.

Staj yöneticisi

MADDE 14 – (1) Staj veren anabilim dalındaki öğretim üyeleri arasından bir kişi, anabilim dalı başkanı tarafından staj yöneticisi olarak görevlendirilir. Staj yöneticisi, stajın yürütülmesi ve sınavının yapılmasından sorumludur.

Sınav esasları

MADDE 15 – (1) Sınavlar teorik (sözlü ve/veya yazılı) ve pratik (sözlü ve/veya yazılı) olarak yapılır. Teorik sınav yapılması zorunludur.

(2) Bir ders veya ders kurulunun, pratik sınavını geçemeyen veya pratik sınavına girmeyen öğrenci, o ders veya ders kurulunun yılsonu ve bütünleme sınavının teorik sınavına alınmaz. Teorik ve onun tamamlayıcısı olan pratik sınavı, birlikte değerlendirilir.

(3) Bir stajın pratik sınavını geçemeyen veya pratik sınavına girmeyen öğrenci, o stajın, staj sonu ve staj sonu bütünleme sınavının teorik sınavına alınmaz.

(4) Sözlü olarak yapılan sınavlarda, en az iki öğretim üyesinin bulunması gereklidir. Tek öğretim üyesinin bulunduğu branşlarda veya buna benzer durumlarda, yakın branştan bir öğretim üyesinin katılımı sağlanır.

(5) Ön hekimlik eğitiminde, 11’inci maddede belirtilen hususlarla ilgili olarak not takdirinde, öğrencinin staj süresindeki çalışmaları dikkate alınır.

(6) Koordinatör, staj yöneticisi ve ilgili öğretim elemanı; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu ve bütünleme sınav sonuçlarını, sınav tarihinden itibaren yedi gün içinde ÖBS’ye girer ve onaylar.

Sınavlara girme şartları

MADDE 16 – (1) Bir dersin ara sınavlarına girebilmek için; ders kaydını yaptırmış olmak ve asgari devam şartını sağlamış olmak gerekir.

(2) Yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavlarına girebilmek için; ara sınav notuna sahip olmak ve asgari devam şartını sağlamış olmak gerekir. Mazeretsiz yarıyıl/ yıl sonu sınavına girmeyen öğrenci, yarıyıl/yıl sonu bütünleme sınavına giremez. 

(3) Staj sonu veya staj sonu bütünleme sınavlarına girebilmek için; o staja kayıt olmak ve devam etmek zorunludur.

Sınav türleri

MADDE 17 – (1) Sınav türleri aşağıdaki şekildedir:

a) Ara sınav; 1, 2 ve 3’üncü sınıflarda, ön şartsız dersler ve her ders kurulu sonunda yapılan sınavdır. Her Ders Kurulu sonunda yapılan ara sınavların ağırlıklı ortalaması, Ders Kurulları dersinin ara sınav notunu oluşturur. Ön şartsız dersler için birer ara sınav yapılır. 

b) Yılsonu sınavı; 1, 2 ve 3’üncü sınıflarda, son Ders Kurulu ara sınavının bitiminden en az iki hafta sonra yapılan ve her Ders Kurulunu kapsayan, Ders Kurulları dersi sınavıdır. Bu sınava girmek zorunludur. Ancak geçerli bir mazereti nedeniyle bu sınava giremeyen öğrenci, mazeret hakkını bütünleme sınavında kullanır.

c) Yarıyıl sonu sınavı; ön şartsız dersler için, ders bitiminden bir hafta sonra yapılan sınavdır.

ç) Bütünleme sınavı; Yarıyıl/yıl sonu sınavına girme hakkını kazanıp da bu sınava mazeretli olarak girmeyen öğrencilerle, girip de başarısız olan öğrencilere uygulanan sınavdır. Bu sınavın, mazeret sınavı yoktur. 

d) Staj sonu sınavı; 4 ve 5’inci sınıflarda, her stajın sonunda yapılan sınavdır. 6’ncı sınıfta sınav yapılması, ilgili anabilim dalı kararına bağlıdır.

e) Staj sonu bütünleme sınavı; staj sonu sınavında başarısız olan öğrenciler için birinci yarıyıl ve ikinci yarıyıl stajlarının bitiminden en erken yedi gün sonra yapılan sınavdır. Bu sınavın, mazeret sınavı yoktur. Başarısız olan öğrenciler, o stajı/stajları tekrarlarlar.

f) 4 ve 5’inci sınıflarda; ilgili yılın tüm stajlarını tamamlamış ancak en fazla iki stajdan bütünlemeye kalmış öğrenciler, bu sınav haklarını, bütünleme sınav tarihini beklemeden koordinatörlüğün belirlediği tarihlerdeki ilk staj sonu sınavına katılarak kullanabilirler.

Sınav değerlendirme esasları

MADDE 18 – (1) Başarı notu, mutlak değerlendirme sistemi ile hesaplanır.

(2) Bir dersten başarı değerlendirmesine alınabilmek için;

a) Yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavlarından; ön şartlı derslerden en az 50 puan, ön şartsız derslerden en az 60 puan alınması,

b) Başarı notunun; en az 60 (harf karşılığı en az CC) olması zorunludur. Bu şartları sağlayamayanlar başarısız sayılarak, değerlendirme dışı tutulurlar.

(3) Ders Kurulları dersinde, her ders kurulu sonunda yapılan ara sınavların ağırlıklı ortalaması ile oluşan Ders Kurulları dersi ara sınav notunun başarı notuna katkısı % 60, yılsonu veya bütünleme sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 40’tır. Ön şartsız derslerde ise ara sınavın başarı notuna katkısı % 40, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 60’tır.

(4) Ders Kurulları dersinin ara sınav notunun hesaplamasında; öğrencinin her bir ders kurulunun sonunda yapılan ara sınavda almış olduğu not, ilgili ders kurulunun AKTS değeri ile çarpılarak, Ders Kurulları dersinin toplam AKTS sayısına bölünür. Bu şekilde ortaya çıkan ara sınav sonuçlarının toplamı, ağırlıklı ortalamayı oluşturur ve böylece Ders Kurulları dersi ara sınav notu elde edilir.

(5) 1, 2 ve 3’üncü sınıflarda; her Ders Kurulunda, sınavı meydana getiren derslerin her birinden ağırlıklarına göre alınan notların toplamı, o ders kurulunun ara sınav notunu belirler. Ders kurulu sınavlarında baraj uygulaması yapılır. Baraj uygulamasında; ders soru sayısının en az %50’sinin cevaplanamadığı durumda, %50’den eksik cevaplanan soru sayısı, o dersin toplam doğru cevap sayısından düşülür. Bir derse ait sorulardan doğru cevap sayısı 0 (sıfır) olduğu takdirde, o derse ait toplam soru sayısının %50’si karşılığı olan puan, ders kurulu ara sınavına ait toplam puandan düşülür. 

(6) 1, 2 ve 3’üncü sınıflarda; Ders Kurulları dersinin, yılsonu ve bütünleme sınavında, sınavı meydana getiren derslerin her birinden ağırlıklarına göre alınan notların toplamı, o sınavın notunu belirler. Ders Kurulları dersinin, final ve bütünleme sınavlarında baraj uygulaması yapılır. Baraj uygulamasında; ders soru sayısının en az %50’sinin cevaplanamadığı durumda, %50’den eksik cevaplanan soru sayısı, o dersin toplam doğru cevap sayısından düşülür. Bir derse ait sorulardan doğru cevap sayısı 0 (sıfır) olduğu takdirde, o derse ait toplam soru sayısının %50’si karşılığı olan puan, sınava ait toplam puandan düşülür. 

 (7) Yılsonu başarı notu, 100 puan üzerinden tam sayı olarak ilan edilir (virgülden sonraki 5 ve üstü sayılar, bir üst tam sayıya çevrilir).

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Diş Hekimliği Fakültesi ile İlgili Esaslar

Eğitim-öğretim sistemi

MADDE 19 – (1) Örgün eğitim-öğretim yapılır. Dersler yıllık olarak düzenlenir. Sınıf geçme sistemi uygulanır.

(2) Diş Hekimliği Fakülte Kurulunun önerisiyle, bahar dönemi bütünleme sınavlarını takiben, yaz telafi klinik uygulama programı düzenlenebilir.

(3) Öğrencinin mezun olabilmesi için tüm ön şartlı ve ön şartsız derslerden başarılı olması zorunludur.

Ön şartlı dersler

MADDE 20 – (1) Diş Hekimliği öğretim programında her sınıf, bir sonraki sınıfın ön şartıdır. 

(2) Ders Kurulu, mesleki zorunlu dersler ve uygulamalı derslerden herhangi birisinden kalan öğrenci, bir üst sınıfa geçemez.

Ön şartsız dersler

MADDE 21 – (1) Seçmeli ve ortak zorunlu dersler kapsamında açılan derslerdir. Bu derslerden kalan öğrenciler, bir üst sınıfa geçebilir ve ilgili derslere kaydını yaptırır.

Öğretim faaliyetleri  

MADDE 22 – (1) Ders Kurulu: Farklı disiplinler tarafından ortak olarak anlatılan, birbiriyle ilişkili sistem ya da konu gruplarından oluşan ve entegre edilmiş bilgi, beceri ve tutum hedefleri olan zorunlu ders türüdür. Ders Kurulu dersi; birinci ve ikinci sınıfların her birinde, birden fazla Ders Kurulları şeklinde uygulanır. Ders Kurulu dersi; ilgili sınıfın Ders Kurullarının toplamıdır. Ders Kurulları ise muhtelif derslerden oluşur.

(2) Mesleki zorunlu dersler: Fakültede öğrenim gören bütün öğrencilerin almak zorunda oldukları derslerdir.

(3) Uygulamalı dersler: Mesleki preklinik ve klinik uygulamalı zorunlu derslerdir. Uygulamalı derslerle ilgili esaslar şunlardır:

a) Uygulamalı derslerde her öğrencinin, her yıl belirli sayıda ve kalitedeki uygulamalı çalışmayı öngörülen sürede yapması veya verilen telafi süresinde tamamlaması ve teslim etmesi zorunludur. Uygulamalı çalışmaların şekli, cinsi, niteliği, sayısı, teslim ve telafi süresi, o dersin anabilim dalı tarafından Diş Hekimliği Fakülte Kuruluna sunularak karara bağlanır ve akademik yıl başlamadan Diş Hekimliği Fakültesi Dekanlığı tarafından ilan edilir.

b) 1, 2 ve 3. sınıf preklinik uygulamalarını, verilen telafi sürelerinde tamamlayamayan öğrenci, yılsonu sınavına alınmaz. İlgili anabilim dalı, bütünleme sınavı öncesi çalışmalarını tamamlayamamış öğrenciye yeni bir telafi süresi hakkı verebilir. Bu telafi süresinde de çalışmalarını tamamlayamayan öğrenci, bütünleme sınavına alınmaz ve o dersten başarısız sayılır. O uygulama dersini bir sonraki eğitim-öğretim yılında tekrar eder. 

c) Dördüncü ve beşinci sınıfta, bir veya birden fazla anabilim dalı tarafından yürütülen klinik uygulamalar derslerinden; akademik yıl içerisinde başarılı olamayan ya da hasta üzerindeki pratik uygulamaları gerekli sayıda gerçekleştiremeyen öğrenci, Diş Hekimliği Fakültesi Dekanlığının, ilgili anabilim dalında ilan ettiği program çerçevesinde yaz telafi klinik uygulamasına katılır. İlan edilen sürede ve miktarda pratik uygulamaları tamamlayan öğrenci, o anabilim dalında klinik uygulama sonu sınavına tabi tutulur. Yaz telafi klinik uygulamalarında başarısız olan beşinci sınıf öğrencisinin, bir sonraki eğitim-öğretim yılında ilk klinik uygulama gruplarına intibakı yapılır. 

ç) Derslerinde başarılı olarak üst sınıfa geçmeye hak kazanan üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri, sonraki eğitim-öğretim yılına ait klinik çalışmalarının 1/3'ünü, yaz döneminde yapabilirler. Bu programın açılıp açılmayacağına, ilgili anabilim dalı başkanlığınca karar verilir. Bu programa katılmak isteyen öğrencilerin, ilgili anabilim dalı başkanlıklarına program başlamadan önce başvurmaları gerekir. Bu uygulamaya katılan öğrenciler, en az on iş günü çalışmak zorundadır. 

Devam durumu

MADDE 23 – (1) Öğrenciler; Ders Kurulu ve teorik derslerin en az %70'ine, pratik ve klinik uygulamaların en az %80'ine devam etmek zorundadır. Devam durumu, Diş Hekimliği Fakültesi Dekanlığı tarafından belirlenen usullere uygun olarak öğretim elemanları tarafından yapılan yoklamalarla belirlenir.

(2) Uygulamalı derslerin %20’si, Ders Kurulu ve teorik derslerin %30'undan fazlasına mazeretsiz olarak katılmayan öğrenci; o ders veya derslerin hiçbir ara sınav, yarıyıl/yıl sonu ya da bütünleme sınavına alınmaz ve o dersten başarısız olur.

(3) Ortak zorunlu ve seçmeli dersler dışındaki tekrarlanan derslerde, önceki yıl devam şartı yerine getirilmiş olsa da devam şartı aranır.

Koordinatörler kurulu

MADDE 24 – (1) Diş Hekimliği müfredatının, kendi eğitim-öğretim yılını ilgilendiren kısmının planlanması ve diğer sınıflarla eşgüdüm halinde yürütülmesinden, ilgili eğitim-öğretim yılının ölçme değerlendirme sürecinin kurallara uygun bir şekilde gerçekleştirilmesinden, kurul koordinatörleri sorumludur.

(2) Eğitim-öğretimin koordinasyon içerisinde yürütülmesi, koordinatörler kurulunca sağlanır. Bu kurul; Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı başkanlığında, baş koordinatör, sınıf koordinatörleri, sınıf koordinatör yardımcıları ve Erasmus Program Koordinatöründen oluşur. Koordinatörler, her eğitim-öğretim yılı başında, Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı tarafından görevlendirilir.

Sınav esasları

MADDE 25– (1) Sınavlar; yazılı ve/veya sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınavların yazılı ve/veya sözlü veya uygulamalı olarak yapılacağı ve uygulama, klinik uygulama ve benzeri çalışmaların nasıl değerlendirileceği, ilgili dersten sorumlu anabilim dalının/dallarının kararı ile belirlenir.

(2) Sınavların sözlü olarak yapılması durumunda, ilgili anabilim dalı öğretim üyelerinden 3 kişilik bir sınav komisyonu oluşturulur. Anabilim dalında yeterli öğretim üyesinin olmadığı durumlarda, yakın anabilim dallarından öğretim üyeleri sınav komisyonuna alınır.

(3) Koordinatör ve ilgili öğretim elemanı; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu ve bütünleme sınav sonuçlarını, sınav tarihinden itibaren yedi gün içinde ÖBS’ye girer ve onaylar.

Sınavlara girme şartları

MADDE 26 – (1) Bir dersin ara sınavlarına girebilmek için; ders kaydını yaptırmış olmak gerekir.

(2) Yarıyıl/yıl sonu sınavlarına girebilmek için; ara sınav notuna sahip olmak, uygulaması olan derslerin uygulamalarından başarılı olmak ve asgari devam şartını sağlamış olmak gerekir.

(3) Klinik uygulama sonu sınavına girebilmek için; ders kaydını yaptırmış olmak, asgari devam şartını sağlamış olmak ve klinik uygulama derslerinde, anabilim dallarında ilan edilen pratik uygulamaları tamamlamış olmak gerekir. 

(4) Bütünleme sınavı: Yarıyıl/yıl sonu sınavına girme hakkını kazanıp da bu sınava mazeretli olarak girmeyen öğrencilerle, girip de başarısız olan öğrencilere uygulanan sınavdır. Bu sınavın, mazeret sınavı yoktur. 

(5) Bütünleme tekrarı sınavı: Bütünleme sınavları sonunda, uygulama dersleri hariç olmak üzere, en çok bir dersten (1, 2, 3 ve 4. sınıflarda) sınıfta kalan öğrencilerden; genel not ortalaması en az 65 ve kaldığı dersin ara sınav notu en az 40 olanların girebildiği sınavdır.

Sınav türleri

MADDE 27 – (1) Ara sınav: Klinik uygulamalar dışındaki her teorik ve uygulama dersi için yapılan sınavdır. Ders Kurulu dışındaki dersler için her yarıyıl en fazla iki ara sınav yapılır. Ders Kurulu dersi için ise; Ders Kurulları sayısınca ara sınav yapılır. Ders Kurullarının bitiminde ara sınav yapılır. Ders Kurullarının ara sınavlarının ağırlıklı ortalaması, Ders Kurulu dersinin ara sınav notunu oluşturur. Tüm ara sınavların, derslerin bitiminden bir hafta öncesine kadar tamamlanmış olması gerekir. Klinik uygulamalarda ara sınav zorunlu değildir ancak, anabilim dalının teklifi ve Diş Hekimliği Fakülte Kurulunun onayı ile klinik uygulamalarda da ara sınav yapılabilir. 

(2) Yarıyıl/yıl sonu sınavı: Bir dersin yarıyıl/yıl sonu sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl/yıl sonunda ve akademik takvimde belirtilen tarihler arasında yapılır. Bu sınava girmek zorunludur. Ancak geçerli bir mazereti nedeniyle bu sınava giremeyen öğrenci, mazeret hakkını bütünleme sınavında kullanır.

(3) Klinik uygulama sonu sınavı; öğrencinin ilan edilen pratik uygulamaları tamamladığı klinik uygulamanın sonunda, ilgili anabilim dalında gerçekleştirilir. Klinik uygulama sonu sınavlarına ilişkin esaslar şunlardır:

a) Klinik uygulama sonu sınavı; pratik uygulama, sözlü sınav, yazılı sınav ya da bunların birkaçının birlikte yapılması şeklinde olabilir. Öğrencinin o klinik uygulama ile ilgili başarı notu; pratik uygulamalardan aldığı notun %60'ı ile klinik uygulama sonu sınavından aldığı notun %40'ının toplanması ile belirlenir. 

b) Öğrencilere, akademik yılın başında ilan edilen uygulamaları başarılı olarak tamamlamaları için; 30 iş gününden uzun klinik uygulamalarda, uygulama süresinin bitiminde ek olarak 10 iş günü, 30 iş gününden kısa süren klinik uygulamalarda ise uygulama süresinin bitiminde ek olarak 5 iş günü süre verilir. Bu süreler içerisinde uygulamaları başarılı olarak tamamlayamayan öğrenciler, ilgili dersin klinik uygulama sonu sınavına giremezler. Bu öğrenciler, Diş Hekimliği Fakültesi Dekanlığı tarafından yapılan program dâhilinde, ilgili anabilim dalı tarafından ilan edilecek kriterlere göre yaz telafi klinik uygulamasına katılabilirler. 

(4) Bütünleme sınavı: yarıyıl/yıl sonu sınavından başarısız olan öğrenciler için yarıyıl/yıl sonu sınavından en az bir hafta sonra yapılan sınavdır. Mezuniyet aşamasındaki beşinci sınıf öğrencilerine, klinik uygulama dersinden bütünleme sınav hakkı; öğrencinin başvurusu üzerine, Diş Hekimliği Fakültesi Yönetim Kurulu kararıyla, takip eden klinik uygulama sınav döneminde kullandırılabilir.

(5) Mazeret sınavı: Diş Hekimliği Fakültesi Yönetim Kurulunca kabul edilen haklı ve geçerli bir sebeple sınavlara katılmayan öğrenciler için açılan sınavdır. Mazeret sınav hakkı, ara sınav ve yarıyıl/yıl sonu sınavları için verilir. Mazeret sınavının hangi tarihte açılacağı ve bu sınavların programı, Diş Hekimliği Fakültesi Yönetim Kurulunca tespit ve ilan edilir. Bu sınavlara katılacak öğrenciler, giremedikleri sınavın müfredat programından sorumludur. Mazeret sınavı için ayrı bir mazeret sınavı açılmaz.

(6) Bütünleme tekrarı sınavı: Bu sınava girmek isteyen öğrenciler, bütünleme sınav sonuçlarının ilanından sonra, en geç üç iş günü içerisinde Diş Hekimliği Fakültesi Dekanlığına dilekçe ile başvurmak zorundadırlar. Bütünleme tekrarı sınavı, eğitim-öğretim yılının başında ilan edilen akademik takvimde belirlenen tarihlerde yapılır. Bu sınav, bütünleme sınavı yerine geçer ve aynı sınav kuralları uygulanır. Başarılı olamayanlar, kanuni süreler içerisinde ilgili dersi tekrar ederler. Eğitim öğretim süresince bir öğrenci, en fazla 3 defa bütünleme tekrarı sınavına girebilir. Yaz telafi klinik uygulamasına kalan öğrenciler; yaz telafi uygulamasında, kaldıkları bütün klinik uygulama derslerinden başarılı oldukları takdirde, klinik uygulama sınav sonuçlarının ilanından sonra üç iş günü içerisinde Diş Hekimliği Fakültesi Dekanlığına yazılı dilekçelerini vererek, bütünleme sınavında kaldıkları klinik uygulama dersi olmayan, tek bir ders için bütünleme tekrarı sınavı hakkından yararlanabilirler. Bu öğrencilere uygulanacak bütünleme tekrarı sınavı, Diş Hekimliği Fakültesi Yönetim Kurulunun belirleyeceği tarihte yapılır.

(7) Tek ders sınavı: Mezuniyet için, öğretim planında öngörülen derslerden biri hariç tümünden başarılı olup tek dersi kalan öğrencilerin; ilgili tek dersi almış ve sınavına girme şartlarını sağlamış olmaları koşuluyla, bütünleme sınav sonuçlarının ilanını izleyen üç gün içinde Diş Hekimliği Fakültesi Dekanlığına başvurmaları gerekir.

Sınav değerlendirme esasları

MADDE 28 – (1) Başarı notu, mutlak değerlendirme sistemi ile hesaplanır.

(2) Bir dersten başarı değerlendirmesine alınabilmek için;

a) Yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavlarından; Kurul Dersi için en az 50 puan, diğer dersler için en az 60 alınması,

b) Başarı notunun; en az 60 (harf karşılığı en az CC) olması zorunludur. Bu şartları sağlayamayanlar başarısız sayılarak, değerlendirme dışı tutulurlar.

(3) Ders Kurulu dersinde; ders kurulları sonunda yapılan ara sınavların ağırlıklı ortalaması ile oluşan Ders Kurulu dersi ara sınav notunun başarı notuna katkısı % 60, yılsonu veya bütünleme sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 40’tır.

(4) Klinik uygulama derslerinde; öğrencinin pratik uygulamalardan aldığı notun başarı notuna katkısı %60, klinik uygulama sonu sınavından aldığı notun başarı notuna katkısı %40'tır.

(5) Ders Kurulu ve klinik uygulamalar dışındaki derslerde, ara sınavın başarı notuna katkısı % 40, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 60’tır.

(6) Ders Kurulu dersinin ara sınav notunun hesaplamasında; öğrencinin ders kurullarının sonunda yapılan ara sınavda almış olduğu not, ilgili ders kurullarının AKTS değeri ile çarpılarak, Ders Kurulu dersinin toplam AKTS sayısına bölünür. Bu şekilde ortaya çıkan ara sınav sonuçlarının toplamı, ağırlıklı ortalamayı oluşturur ve böylece Ders Kurulu dersi ara sınav notu elde edilir.

(7) Yılsonu başarı notu, 100 puan üzerinden tam sayı olarak ilan edilir (virgülden sonraki 5 ve üstü sayılar, bir üst tam sayıya çevrilir).

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Katsayılar tablosu

MADDE 29 – (1) Bir dersin sınav sonucunun, Doğrudan Dönüşüm Sistemi (harf notları ve katsayıları) aşağıdaki şekildedir:

 

 Başarı Notu

Katsayı

Puan

AA

4.00

88-100

BA

3.50

81-87

BB

3.00

74-80

CB

2.50

67-73

CC

2.00

60-66

DC

1.50

55-59

DD

1.00

50-54

FF

0.00

00-49

 

Programı tamamlayamayanlar

MADDE 30 – (1) Tıp Doktorluğu öğretim düzeyi programının ilk iki sınıfının bütün derslerinde başarılı olduğu halde, bu programın bütününü tamamlayamaz durumda bulunan öğrencilere, Temel Tıp Bilimlerinde Ön Lisans Diploması, 4’üncü sınıfı başarıyla tamamlayan öğrenciye Lisans Diploması verilir.

(2) Diş hekimliği programının ilk iki sınıfının bütün derslerinde başarılı olduğu halde, bu programın bütününü tamamlayamaz durumda bulunan öğrencilere, Temel Diş Hekimliği Bilimleri Ön Lisans Diploması verilir.

Yönergede hüküm bulunmayan haller

MADDE 31 – (1) Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde; 26.07.2020 tarihli 31197 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kırıkkale Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri, 07.08.2020 tarihli Senato toplantısında 19/01 sayılı kararla kabul edilen Kırıkkale Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönergesi hükümleri ile Yükseköğretim Kurulu, Senato ve ilgili Fakülte Kurulu kararları uygulanır.

Yürürlük 

MADDE 32 – (1) Bu Yönerge, Senatoda kabul edildiği tarih itibariyle yürürlüğe girer.

Yürütme 

MADDE 33 – (1) Bu Yönerge hükümlerini, Rektör yürütür.