Müfredat Geliştirme Ve Değerlendirme Kurulu Çalışma Usul Ve Esasları

KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ

MÜFREDAT GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME KURULU

ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

Madde 1– (1) Bu usul ve esasların amacı; Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredat Geliştirme ve Değerlendirme Kurulu’nun oluşumunu, görevlerini, çalışma, usul ve esaslarını belirlemektir.

 

Kapsam

Madde 2- (1) Bu usul ve esaslar, Müfredat Geliştirme ve Değerlendirme Kurulu’nun oluşumu, görevleri, çalışma usul ve esaslarını kapsar.

 

Dayanak

Madde 3- (1) Bu usul ve esaslar; Kırıkkale Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’ne dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Madde 4-(1) Bu usul ve esaslarda geçen,

  1. KKU: Kırıkkale Üniversitesini,
  2. Tıp Fakültesi: Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi’ni,
  3. Dekan: Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı’nı,
  4. Dekan Yardımcısı: Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitimden Sorumlu Dekan Yardımcısı’nı,
  5. Başkan: Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredat Geliştirme ve Değerlendirme Kurulu Başkanı’nı
  6. Kurul: Müfredat Geliştirme ve Değerlendirme Kurulu’nu,
  7. Öğretim Üyesi: KKU Tıp Fakültesi Öğretim Üyesini,
  8. Öğrenci: KKU Tıp Fakültesi Öğrencisini,

ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Müfredat Geliştirme ve Değerlendirme KuruluÜyelerinin Oluşturulması ve Görev Süreleri, Çalışma Usul ve Esasları

Kurulun Oluşturulması ve Görev Süresi

Madde 5- (1) Kurul üyeleri aşağıda belirtilen kişilerden oluşur:

  1. Eğitimden sorumlu dekan yardımcısı,
  2. Baş Koordinatör,
  3. Dönem Koordinatörleri
  4. Temel Tıp Bilimleri öğretim üyelerini temsilen en az iki öğretim üyesi
  5. Dahili Tıp Bilimleri öğretim üyelerini temsilen en az iki öğretim üyesi
  6. Cerrahi Tıp Bilimleri öğretim üyelerini temsilen en az iki öğretim üyesi
  7. Öğrenci Temsilcileri (İlk 3 sınıftan en az 2, 4, 5 ve 6. sınıftan en az 2 öğrenci)

(2) Kurul üyeleri 2 (iki) yıl süre için Dekanın önerdiği kişiler arasından Fakülte Yönetim Kurulu tarafından seçilir ve görevlendirilir. Görev süresi biten üye yeniden görevlendirilebilir. Dekan gerekli gördüğü durumlarda üyelerde değişiklik yapabilir ve çeşitli nedenlerle boşalan üyeliklere kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usülle yeni bir üye seçilir.

(3) Fakülte Yönetim Kurulu kurul üyelerinden bir kişiyi kurul başkanı, bir kişiyi de başkan yardımcısı olarak atar.

(4) Kurul gerek gördüğü durumlarda farklı kurumlardan paydaşları da çalışmalara katılmak üzere davet edebilir.

(5) Kurul ihtiyaç dahilinde belirlenen konular üzerinde çalışmak üzere kurul üyelerinden oluşan çalışma grupları kurabilir.

 

Kurulun Çalışma Usul ve Esasları

Madde 6- (1) Müfredat değerlendirme ve geliştirme çalışmalarına yönelik her yarıyılda 2 kez olmak üzere en az 4 kez toplanır. Ancak gerek görüldüğünde ek toplantılar düzenlenir.

(2) Kurul, toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğu ile karar/kararlar alır. Oylamada oyların eşitliği durumunda başkanın oyu iki oy sayılır.

(3) Toplantılara üst üste mazeretsiz üç defa, yıl içerisinde toplam beş defa katılmayan üyenin üyeliği düşer.

(4) Kurul üyeleri kendi isteğiyle üyelikten ayrılmak istediğinde, ayrılış gerekçesini yazılı olarak Dekanlığa bildirir.

(5) Komisyon başkan ve yardımcısı tüm toplantılarda alınan kararları Dekanlığa yazılı olarak rapor eder.

(6) Dekanlık tarafından raportör olarak bir memur görevlendirilir. Raportör başkanın talimatıyla kurulu toplantıya çağırmak, gündemi üyelere bildirmek, toplantıda alınan kararları kayıt altına alıp arşivlemekle yükümlüdür.

(7) Başkan olmadığı durumda görevlerini başkan yardımcısı yerine getirir.

(8) Dönem koordinatörü mazereti nedeniyle toplantıya katılmadığında yardımcısı oy hakkı olmaksızın toplantıya katılabilir.

(9) Öğrenci temsilcilerinin oy hakları yoktur.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Müfredat Geliştirme ve Değerlendirme Kurulunun Görev ve Sorumlulukları

 

Kurulun Görev ve Sorumlulukları

Madde 7- (1) Ulusal müfredat ve akreditasyon standartlarına uygun şekilde, öğrenci ve öğretim üyesi geri bildirimlerini göz önünde bulundurmak şartıyla, eğitim ve öğretim faaliyetlerini aşağıda ifade edilen biçimde yapılandırır ve düzenler.

  1. Mezuniyet öncesi eğitim programının amaç ve hedeflerinin gözden geçirilmesini,
  2. Müfredatın Fakülte misyon ve vizyonuna uygun olarak düzenlenmesini,
  3. Tıp Fakültesi eğitim-öğretim müfredatının Ulusal Çekirdek Eğitim Programı’na uygun olarak düzenlenmesini,
  4. Tıp eğitiminde ders kurullarının ve stajların dikey ve yatay entegrasyon uyumunu göz önünde bulundurarak eğitim öğretim programının düzenlenmesini,
  5. Kurul ve stajlara ait içerik ve program yeterliliklerinin belirlenmesini,
  6. Eğiticilerden, eğitimde kullanılan yöntem ve tekniklerin geri bildirimlere uygun olarak revizyonlarının yapılmasını,
  7. Eğitim programı ve öğrenim ile ilgili geri bildirimlerin analiz sonuçlarının programa yansıtılmasını,
  8. Eğitim kalitesinin geliştirilmesine yönelik uygulamaların planlanması ve gerçekleştirilmesi için öneride bulunulmasını,
  9. Dersler, laboratuvarlar, klinik beceri eğitimleri, olgu çözümlemeleri, konferanslar, seminerler, serbest çalışma. için seçilen yöntemlerin uygunluğunun değerlendirilmesini,
  10. Kurumsal eğitim gelişimini yürütmek amacıyla eğitici eğitimi taleplerinin yapılmasını,
  11. Seçmeli derslerin programa yerleştirilmesi,
  12. Koordinatörler Kurulunun belirlediği ders programlarının gözden geçirilmesi, eğitim öğretim rehberinin basılı ve dış paydaşlar ile paylaşımının düzenlenmesini sağlar.


DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Yürürlük ve Yürütme

Yürürlük

Madde 9- (1) Kurulun çalışma usül ve esasları Kırıkkale Üniversitesi Fakülte Kurulu’nda kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 10- (1) Bu hükümler Kırıkkale Üniversitesi Rektörü adına Tıp Fakültesi Dekanı tarafından yürütülür.